FeFe
A RIAA is felelős az MP3 népszerűségéért
Egyre többen gondolják úgy, hogy az Amerikai Zenekiadók Szövetségének (RIAA) tagjai is tehetnek arról, hogy az MP3 ilyen népszerűségnek örvend.
Valószínűleg mindenki járt már úgy, hogy hallott egy számot a rádióban, majd megvette az adott előadó CD-jét vagy kazettáját, mert arra számított, hogy a többi dal is hasonlóan jó lesz. Az első meghallgatás után azonban csalódott. Ezért lenne szükség arra, hogy a vásárló meghallgathasson több számot is a vásárlás előtt (erre általában van lehetőség a nagyobb áruházakban, zeneboltokban, de ha minden vásárló meg szeretné hallgatni a teljes anyagot vásárlás előtt, hosszú sorok kígyóznának a néhány készülék előtt). Más a helyzet például a filmekkel: a DVD árának töredékéért meg lehet nézni a filmet a moziban, vagy ki lehet kölcsönözni a tékából vásárlás előtt. Ezért jó lenne, ha lehetőség volna csak egy-egy szám megvásárlására, vagy arra, hogy magunk állíthassuk össze egy CD tartalmát (ez utóbbira vannak próbálkozások, de természetesen csak az Egyesült Államokban).
Másik dolog az ár: majdnem húsz évvel ezelőtt jelent meg a CD. Az amerikai boltokban 15-16 dollárért lehetett megvenni egy CD-t akkoriban. Mi a helyzet ma? Ugyanannyiba kerül! Hogy volt ez pl. a VHS kazettákkal? Két tábor alakult ki annak idején: az egyik 90 a másik 20 dollárért adta a filmeket. Csak a gazdag emberek és a videotékások engedhették meg maguknak, hogy 90 dollárért filmet vegyenek. A legtöbben kikölcsönözték ezeket és lemásolták. Míg azok a stúdiók, melyek 20 dollárét árulták filmjeiket, hatalmas bevételeket könyvelhettek el, mert ennyit megért az, hogy a vásárlók egy jó minőségű, legális példányhoz jussanak. Hasonló a helyzet jelenleg a DVD-kel. A filmforgalmazók mostanában kezdenek ráeszmélni arra, hogy pl. a Warner filmekből jóval több fogy, mivel azok olcsóbbak.
Talán a RIAA is észreveszi ezt, és kidolgoznak olyan megoldásokat, melyekkel a fenti problémák áthidalhatóak.
Valószínűleg mindenki járt már úgy, hogy hallott egy számot a rádióban, majd megvette az adott előadó CD-jét vagy kazettáját, mert arra számított, hogy a többi dal is hasonlóan jó lesz. Az első meghallgatás után azonban csalódott. Ezért lenne szükség arra, hogy a vásárló meghallgathasson több számot is a vásárlás előtt (erre általában van lehetőség a nagyobb áruházakban, zeneboltokban, de ha minden vásárló meg szeretné hallgatni a teljes anyagot vásárlás előtt, hosszú sorok kígyóznának a néhány készülék előtt). Más a helyzet például a filmekkel: a DVD árának töredékéért meg lehet nézni a filmet a moziban, vagy ki lehet kölcsönözni a tékából vásárlás előtt. Ezért jó lenne, ha lehetőség volna csak egy-egy szám megvásárlására, vagy arra, hogy magunk állíthassuk össze egy CD tartalmát (ez utóbbira vannak próbálkozások, de természetesen csak az Egyesült Államokban).
Másik dolog az ár: majdnem húsz évvel ezelőtt jelent meg a CD. Az amerikai boltokban 15-16 dollárért lehetett megvenni egy CD-t akkoriban. Mi a helyzet ma? Ugyanannyiba kerül! Hogy volt ez pl. a VHS kazettákkal? Két tábor alakult ki annak idején: az egyik 90 a másik 20 dollárért adta a filmeket. Csak a gazdag emberek és a videotékások engedhették meg maguknak, hogy 90 dollárért filmet vegyenek. A legtöbben kikölcsönözték ezeket és lemásolták. Míg azok a stúdiók, melyek 20 dollárét árulták filmjeiket, hatalmas bevételeket könyvelhettek el, mert ennyit megért az, hogy a vásárlók egy jó minőségű, legális példányhoz jussanak. Hasonló a helyzet jelenleg a DVD-kel. A filmforgalmazók mostanában kezdenek ráeszmélni arra, hogy pl. a Warner filmekből jóval több fogy, mivel azok olcsóbbak.
Talán a RIAA is észreveszi ezt, és kidolgoznak olyan megoldásokat, melyekkel a fenti problémák áthidalhatóak.