MTI

Egy évre csökkenne a hűségidő, a telekomcégek tiltakoznak

Iparági egyeztetést sürgetnek a távközlési szolgáltatók a hűségidő rövidítésének tervéről, mivel véleményük szerint hátrányosan érintené a fogyasztókat.

Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője bejelentette, hogy terveik között szerepelnek olyan fogyasztóvédelmi - elsősorban a telekommunikációs szektort érintő - változtatások, amelyekkel olyan helyzeteket kezelnének, amikor például a hűségprogram alatt a szolgáltató változtat a szolgáltatáson - a kábelszolgáltató esetleg csatornákat vesz ki a csomagból -, ám a fogyasztó a hűségidő miatt nem tud belőle kiszállni. Az elképzelések szerint ilyen esetekben a fogyasztónak lehetősége lenne "azt mondani, köszönöm szépen, ezt így nem kérem" - jelezte. Kezelnék továbbá azt a hűségprogrammal kapcsolatos másik problémát, amikor a szolgáltató ugyanarra a szolgáltatásra időközben kedvezőbb árat vezet be, ám a fogyasztó hosszú ideig nem tud változtatni, és a kedvezőtlenebb konstrukcióban kell maradnia - ismertette.

Az elektronikus hírközlésről szóló törvényhez két kormánypárti képviselő által benyújtott módosító javaslat szerint a maximális hűségidő egy évre csökkenne. A Vodafone szerint amennyiben a törvény a javaslat szerint módosul, a fogyasztók kedvezőtlenebb feltételekkel vehetnék igénybe a szolgáltatásokat, hiszen a jelenlegi szolgáltatásportfólió árazásánál általában 2 éves futamidővel számolt a cég a tarfiacsomagoknál és a készülékvásárlásoknál. A cégszerint a törvénymódosítás jelen formájában nem járna a fogyasztók számára kedvező változásokkal, ugyanakkor lassítaná a digitalizáció folyamatát, és nem támogatná a kormányzat azon törekvését, hogy a lakosság mind nagyobb hányada férjen hozzá a digitális szolgáltatásokhoz.

A Telenor abban bízik, hogy mielőtt végleges döntés születne ebben a kérdésben, a jogalkotók figyelembe veszik a szolgáltatók véleményét. Megjegyzik, hogy az elektronikus hírközlési törvény szerint ugyan a hűségszerződés maximum 24 hónapra köthető, de a szerződés megkötését megelőzően a szolgáltatóknak mindenképp fel kell ajánlani az ügyfelek számára a 12 hónapig tartó (továbbá a határozatlan ideig tartó) előfizetői szerződés megkötésének lehetőségét is. Ezért a Telenor szerint a hatályos szabályozás megfelelően biztosítja az ügyfelek számára a választás lehetőségét többféle szerződéses konstrukció között.

A törvénymódosítási javaslat mindenképpen hátrányos lenne ügyfeleink számára például a készülékvásárlásnál - írta a cég, hozzátéve, hogy ügyfelei jelentős része drága okoskészülékekre vágyik, amelyek a hűségidőt is magában foglaló részletfizetési megoldásokkal egyszerűen megszerezhetők. Az ügyfelek jelentős részének viszont nagyon megterhelő, vagy lehetetlen lenne szerződéskötéskor, egyszerre, egy összegben kifizetni a készülékek árát.

A Magyar Telekom úgy reagált: épp az okoz hátrányt az előfizetőknek, ha megszűnik vagy lerövidül a határozott idejű szerződés időtartama alatt adott kedvezmények lehetősége. A szolgáltató szintén arra figyelmeztetett, hogy a hűségidő egy évben történő maximálása különösen érzékenyen érintené a magas árszínvonalú okostelefonok elérhetőségét, hiszen a rövidebb hűségidő miatt az ezekre adott kedvezmények nagysága csökkenhet. Az ügyfeleknek jelenleg is szabad választási lehetőségük van, hogy kötnek-e hűségszerződést, illetve hogy milyen időtartamra - jegyezte meg a cég.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #14
    Igen, csak az a baj, hogy az, hogy mi a helyes mérték, azt bizonyos üzleti körök, akiknek komoly haszna van a jelenlegi szabályozásmentes helyzetből akarják megmondani.
  • Cognitius #13
    Ész nélkül adóztatni tényleg nem jó, ahogy az ész nélküli állami beavatkozás sem jó.
    Mindkettőnél érdemes valamilyen mértéket megtartani, hogy ne legyen olyan következménye, ami az ország számára káros.
  • ostoros #12
    Tökéletesen igazad van. Tüntetést erre valószínűleg nem lesznek képesek szervezni. De fogadok, hogy van sok aki majd megpróbálja megmagyarázni, hogy jaj, nem szabad ártani a multiknak, mert.... Vagy nem jó az állami beavatkozás mert...stb.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2017.05.17. 14:45:03
  • Zoliz #9
    PONTOSAN. Igy működik a piacgazdaság.

    Először fogyasztókat gyüjtesz, aztán ha van már elég akkor hasraütésszerúen -hozzátenném hazug indokokkal - árat emelsz és jöhet az Audi,BMW és luxusnyaralás.

    Itt egy friss minden Budapest által ismert példa:
    https://www.agrarszektor.hu/elemiszerpiac/25_szazalekkal_dragult_a_pizza_a_nepszeru_szeletbarokban.7511.html
  • coyote55 #8
    Nekem a másodperc alapú számlázás jutott eszembe.
    Az "élvonal" - fiatalok kedvéért: Pannon GSM - hónapokig tartó reklámhadjárattal bizonygatta, hogy náluk igaz az a mondás, hogy " Amennyit beszélsz, annyit fizetsz!"
    Aztán egyik napról a másikra megszűnt a másodperc alapú számlázás. Ahogy kiderültek az új tarifák adatai, azzal a lendülettel vettem búcsút az "élvonaltól", és számhordozással mentem új szolgáltatóhoz.
  • ostoros #7
    Közben eszembe jutott a régi reklám: "a duma 20, az sms 18"
    Olyan 15 éve, az akkori árak mellett, még a forint is többet ért, és már akkor ilyen árakkal raboltak ki minket. Piaci verseny a seggem. Kartelltevékenység.
  • ostoros #6
    Na, és mi volt, amikor különadót kaptak nálunk a telekom cégek? Az összes vérliberális ott üvöltött, hogy "szegény" multik elmennek.
    Az ilyenek bárcsak elmennének.
  • Voltan #5
    Nevetséges mind a hozzáállásuk, mind az áraik, szánalom, ami itthon telekommunikáció szinten megy. Ideje kicsit megszorongatni őket, hogy legalább közelítsünk a nyugati szinthez
  • Eriongtk #4
    Londonban is, 23 GBP-t / 8500 Ft-ot fizettem 6 gigás 4G, korlátlak hívás, korlátlan SMS - mindenhova.belföldön (vezetékes, más szolgáltató) Egyedül külföld volt durva áron (de arra meg tudtam használni a 4G-t vagy wifit, hogy mégis ingyen legyen).
  • lammaer #3
    Végre valami értelmes megnyilvánulás Kósától...