Castellum

A Sony új grafikus processzor fedett fel

A Sony tegnap bejelentette, hogy kifejlesztett egy olyan grafikus processzor propotípust, amely 1.2 gigapolygon-t képes renderelni másodpercenként, vagyis 16-szor nagyobb a teljesítménye, mint a Playstation 2-nek.

A SCEI a modelt a Siggraph 2000 Expo-n fedte fel New Orleans-ban a héten. A SCEI úgy tervezi, hogy ezt a technológiát a professzionális piacra szánt rendszerekbe fogja alkalmazni, az infrastruktúráját úgy alkalmazva, hogy képes legyen CPU-kat és grafikus chipeket fejleszteni és gyártani a Playstation2-höz.”A legfejlettebb félvezető vonal a PS2-re felkészítve szintén ezt szolgálja (a grafikus processzorokat),” mondta Ken Kutaragi, a SCEI elnöke.

A SCEI terve az, hogy a grafikus rendszereket három fázisban adja ki. Az első fázisban a cég célja olyan grafikus processzor készítése, amely 10-szer gyorsabb, mint a Playstation 2. Két év múlva a cég ezt a teljesítményt már 100-szorozni szeretné. A harmadik fázisban, pár évvel később, a cég tervei szerint a teljesítménye 1000-szer lenne nagyobb, mint egy mai Playstation 2-é. A GSCube nevű propotípus az első megvalósítása a fázis-egyes rendszereknek. A SCEI szándéka erősebb chipeket gyártani a jövendő rendszerekbe. Ahogy a neve is utal rá, a GSCube kocka nagysága 424mm. A kocka 16 EmotionEngine-ből és Graphics Synthesizer-ből áll, ez a két chip látja el a Playstation 2-t. Mindegyik egy grafikus feldolgozóegységként működik, a 16 egység párhuzamosan működik és egy Pixel Manager vonja össze ezek kimenetét.

A GSCube 128-bites EmotionEngine-e és Graphics Synthesizer-e DRAM-okkal fejlettebb verziója azoknak a részegységeknek, amelyeket a Playstation 2-ben használnak. A GSCube EmotionEngine 2GB direct Rambus DRAM-ot használ főmemóriának, míg a Playstation 2-nek 32MB RDRAM-ja van. A Graphics Synthesizer-t 32MB képpuffer memória egészíti ki egy chip-en, amely négyszer több memória, mint ami a Playstation 2 Graphics Synthesizer-én található.

Ezek a chipek 0.18 mikronos eljárással készülnek és ugyanabban a gyárban gyártják őket, mint ahol a Playstation 2 chipeket. Az EmotionEngine-t a Toshiba Oita gyár fogja készíteni. A Graphics Synthesizer - amelyet a Sony Fab 1 fog készíteni Nagasaki-ban - gyártása ebben a hónapban indul meg.

E héten a Siggraph-on a SCEI bemutatta a rendszert, mint egy renderelő szerkezetet, amelyet az SGI újonnan bejelentett Origin 3400 szerverhez kapcsoltak. A SCEI a GSCube finomhangolására készül, hogy találkozzon a fogyasztók igényeivel. A terméket legkorábban ezen a télen készül bemutatni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!