MTI
Digitális várossá alakul az egykor zárt Tiltott Város
A Pekingben élő császárok lakhelye évente 15 millió látogatót érdekel, és most az interneten igyekeznek még nyitottabbak lenni.
A digitalizálás, az internetes platformok és alkalmazások irányába nyit a pekingi Tiltott Város. Kína legnagyobb és leglátogatottabb internetes szolgáltató vállalatával, a Tencenttel szövetkezett a téli császári palota arra, hogy a legkorszerűbb formában segítse Palotamúzeum kincseinek, az általa megtestesülő történelmi és kulturális örökségnek a megőrzését és népszerűsítését.
A digitális technológia szerepének növeléséről szóló nyilvános bejelentéssel egy időben a Tencent lejátszott egy videót, amelyen Csu Ti, a Ming-dinasztia császára, a palota építtetője táncol és a Tencent közösségi platformjait, azonnali üzenetküldő alkalmazásait - a WeChat-et és a QQ-t - használva, hangulatjeleket küldve csetel az ágyasaival. A mini videót csupán figyelemfelkeltésnek szánták, jelezvén: együttműködésükkel a mintegy 600 éves múltat szeretnék megőrizni és a mába idézni azoknak a technikai eszközöknek a segítségével, amelyekkel ma már a kínaiak többsége, de különösen a fiatal korosztály mindennapjaiban együtt él.
Az évente 15 millió látogatót fogadó Tiltott Város gazdáinak nem ez az első kísérlete a császárok egykori lakhelyének bemutatására a világháló segítségével. rejtélyes múltú épületegyüttes területén zajlott misztikus történésekről, a palota egykori lakóiról már korábban is közöltek színes, illusztrált írásokat a közösségi médiában. Ezzel egy időben a múzeum művészeti gyűjteménye által inspirált, valamint az egykor a palota falai között élt és dolgozott embereket idéző igényes kivitelezésű emléktárgyak értékesítésébe is belekezdtek, amely egymilliárd jüanos (42,6 milliárd forint) bevételt hozott.
A Tiltott Városban ma már nemcsak fejhallgatós idegenvezetéssel találkozhat a látogató, de interaktív alkalmazások sora teszi élvezhetőbbé a múzeumi remekekkel való ismerkedést, emészthetőbbé a gyűjteményről szóló információkat. "A Tiltott Város az átalakulás körülményei közepette szeretné az internet és az új technológia felhasználásával ezt a gazdag kulturális örökséget még nagyobb tömegekhez eljuttatni kreatív formákban. Fenntartva ily módon az érdeklődést a fiatalok körében a hagyományos kínai kultúra iránt" - fogalmazta meg céljaikat a Hszinhua hírügynökségnek San Csi-hsziang a Palotamúzeum igazgatója.
A digitális technológia szerepének növeléséről szóló nyilvános bejelentéssel egy időben a Tencent lejátszott egy videót, amelyen Csu Ti, a Ming-dinasztia császára, a palota építtetője táncol és a Tencent közösségi platformjait, azonnali üzenetküldő alkalmazásait - a WeChat-et és a QQ-t - használva, hangulatjeleket küldve csetel az ágyasaival. A mini videót csupán figyelemfelkeltésnek szánták, jelezvén: együttműködésükkel a mintegy 600 éves múltat szeretnék megőrizni és a mába idézni azoknak a technikai eszközöknek a segítségével, amelyekkel ma már a kínaiak többsége, de különösen a fiatal korosztály mindennapjaiban együtt él.
Az évente 15 millió látogatót fogadó Tiltott Város gazdáinak nem ez az első kísérlete a császárok egykori lakhelyének bemutatására a világháló segítségével. rejtélyes múltú épületegyüttes területén zajlott misztikus történésekről, a palota egykori lakóiról már korábban is közöltek színes, illusztrált írásokat a közösségi médiában. Ezzel egy időben a múzeum művészeti gyűjteménye által inspirált, valamint az egykor a palota falai között élt és dolgozott embereket idéző igényes kivitelezésű emléktárgyak értékesítésébe is belekezdtek, amely egymilliárd jüanos (42,6 milliárd forint) bevételt hozott.
A Tiltott Városban ma már nemcsak fejhallgatós idegenvezetéssel találkozhat a látogató, de interaktív alkalmazások sora teszi élvezhetőbbé a múzeumi remekekkel való ismerkedést, emészthetőbbé a gyűjteményről szóló információkat. "A Tiltott Város az átalakulás körülményei közepette szeretné az internet és az új technológia felhasználásával ezt a gazdag kulturális örökséget még nagyobb tömegekhez eljuttatni kreatív formákban. Fenntartva ily módon az érdeklődést a fiatalok körében a hagyományos kínai kultúra iránt" - fogalmazta meg céljaikat a Hszinhua hírügynökségnek San Csi-hsziang a Palotamúzeum igazgatója.