Berta Sándor
Kivonul az androidos tabletek piacáról a Dell
A gyártó a jövőben kizárólag a hibrid készülékekre akar összpontosítani.
A Dell egyik szóvivője a döntést azzal indokolta, hogy az Androidot futtató táblagépek piaca telített, a kereslet folyamatosan csökken, ezért a jövőben csak a Windows operációs rendszerrel kiszállított hibrid modellekre fognak fókuszálni. Az Androidon alapuló Venue-sorozatú táblák gyártását leállítják és a jövőben az eddig értékesített termékekhez sem kínálnak majd újabb szoftverfrissítéseket, csak a garanciális ügyintézés lesz továbbra is elérhető.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai alátámasztják a társaság állításait, hiszen a Dell jelenleg nincs az öt legnagyobb tabletpiaci szereplő között, az Apple, a Samsung, az Amazon, a Lenovo és a Huawei is megelőzi. Ráadásul a piac az elmúlt egy év alatt 14,7 százalékkal lett kisebb. Amíg gyártók 2015 első negyedévében még 46,4 millió készüléket tudtak értékesíteni, addig az idei első negyedévben már csupán 39,6 milliót.
A hibrid eszközöknél ugyanakkor várható némi javulás, elsősorban a vállalati megrendelések miatt - nem véletlen, hogy a Dell is ezt a stratégiát akarja követni. A társaság tapasztalatai alapján a 2-az-1-ben termékek egyre népszerűbbek, mert jól ötvözik a PC-k képességeit és a táblagépek hordozhatóságát. Kérdéses azonban, hogy a Dell ebben a piaci szegmensben miként fogja megvetni a lábát és hosszú távon milyen pozíciót tud majd kiharcolni magának.
A Dell egyik szóvivője a döntést azzal indokolta, hogy az Androidot futtató táblagépek piaca telített, a kereslet folyamatosan csökken, ezért a jövőben csak a Windows operációs rendszerrel kiszállított hibrid modellekre fognak fókuszálni. Az Androidon alapuló Venue-sorozatú táblák gyártását leállítják és a jövőben az eddig értékesített termékekhez sem kínálnak majd újabb szoftverfrissítéseket, csak a garanciális ügyintézés lesz továbbra is elérhető.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai alátámasztják a társaság állításait, hiszen a Dell jelenleg nincs az öt legnagyobb tabletpiaci szereplő között, az Apple, a Samsung, az Amazon, a Lenovo és a Huawei is megelőzi. Ráadásul a piac az elmúlt egy év alatt 14,7 százalékkal lett kisebb. Amíg gyártók 2015 első negyedévében még 46,4 millió készüléket tudtak értékesíteni, addig az idei első negyedévben már csupán 39,6 milliót.
A hibrid eszközöknél ugyanakkor várható némi javulás, elsősorban a vállalati megrendelések miatt - nem véletlen, hogy a Dell is ezt a stratégiát akarja követni. A társaság tapasztalatai alapján a 2-az-1-ben termékek egyre népszerűbbek, mert jól ötvözik a PC-k képességeit és a táblagépek hordozhatóságát. Kérdéses azonban, hogy a Dell ebben a piaci szegmensben miként fogja megvetni a lábát és hosszú távon milyen pozíciót tud majd kiharcolni magának.