SG.hu

Az IBM megvette a Ustream-et

A Budapesten fejlesztett videószolgáltatást óriáscégek használják, most pedig beolvad az IBM felhőplatformjába.

Az IBM a bejelentésben árat nem közölt, de pletykák szerint 130 millió dollárról, azaz kb. 37 milliárd forintról lehet szó. A Ustream vállalatok és műsorszolgáltatók számára biztosít felhőalapú videostreaming, azaz internetes műsorsugárzási lehetőséget, a vállalati közleményektől kezdve az élő koncertközvetítésig. A cég mintegy nyolcvanmillió felhasználó - köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel - számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.

A Ustream egy új üzletághoz, az IBM Cloud Video Services-hez csatlakozik, ebben fogják össze a cég videós fejlesztéseit és a többi hasonló felvásárolt vállalatot. Az IBM mindezzel olyan erőteljes videószolgáltatási portfóliót épít ki, amely magába foglalja a nyílt API, azaz programozói kezelőfelületek fejlesztését, a digitális és vizuális analitikát, a kiegyensúlyozott teljesítményt és az egyszerűsített menedzsment-feladatokat számos globális iparág számára. Az egység Braxon Jarratt vezérigazgató irányításával működik majd, és a felhőalapú videószolgáltatásban és szoftverekben rejlő, az IBM becslése szerint 105 milliárdos dollárra rúgó üzleti lehetőség kiaknázását tűzte ki célul.

Mára a fogyasztókkal és a munkatársakkal való viszony szorosabbra fűzésének egyik legfőbb eszközévé vált a videótartalmak széles skálája, a webcastoktól kezdve a konferencia-közvetítéseken, képzési és oktatási webinarokon át az ügyfélszolgálati anyagokig, vagy a “hogyan csináld" videókig. Mindennek eredményeként az ügyfelek minden iparágban biztonságos, mérhető és nyitott felhő alapú megoldásokat igényelnek a videószolgáltatások menedzseléséhez. Ez különösen lényeges annak tükrében, hogy kutatók becslése szerint a világ adatmennyiségének nyolcvan százaléka strukturálatlan és a sötétben rejtőzik a számítógépes rendszerek számára, így ezeket a forrásokat nem tudják hatékonyan kezelni, feltárni. Ennek az adathalmaznak jelentős részét a videótartalmak alkotják.


“A videó az üzleti életben elsőosztályú adattípussá vált, ami olyan felgyorsult teljesítményt és erőteljes adatelemzési eszközök alkalmazását követeli meg, amelyek segítségével az ügyfelek lényegi, mélyreható információkhoz juthatnak" - mondta Robert LeBlanc, az IBM Cloud alelnöke. A cég célja, hogy más iparágakban segítse ügyfeleit annak érdekében, hogy azok stratégiai adatforrásba integrálhassák a videótartalmakat. Ennek részét képezik a média és szórakoztatóipari, a kereskedelmi, az oktatási és a kormányzati szolgáltatások is.

Az IBM videó- és digitális média technológiák terén szerzett fejlesztői tapasztalatai hosszú évekre tekintenek vissza és a cég több mint 1000 szabadalmat jegyez olyan területeken, mint a vizuális elemzés, valamint a nagy videó- és digitalis képtárakban történő keresés, indexálás. Az IBM négy Emmy díjat is nyert a videózással kapcsolatos innovációiért. Ezekre épülve olyan felhőplatformot alakítanak ki, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára az élő és az on-demand videótartalmak egyszerű feltöltését, tárolását és menedzselését, analitikai és nyelvi eszközökkel, szerzőijog-menedzsmenttel megtámogatva, továbbá biztosítva a videók globális elérését.

A Ustream lehetővé teszi bárkinek, hogy egyéni videólejátszót hozzon létre bármely eszközön és beágyazza a videót bármely applikációba. Az ügyfelek használhatják a vállalat valós idejű közösségi hangulat elemzési eszközét, amellyel a közönség által az élő közvetítési tartalomra adott reakcióit lehet felmérni. A Ustream Demandot lehetővé teszi a marketingesek számára az automatikus leadgyűjtést, az adatok integrálását a munkafolyamataikba, valamint az élő és az on-demand tartalmak egyetlen kezelőfelületről történő menedzselését. A Ustream Align a biztonságos, cégen belüli, alkalmazottak közötti kommunikációt teszi lehetővé, a Ustream Pro Broadcasting pedig nagyfelhasználók számára kínál élő videóstreaminget. A Ustream központja San Franciscóban van, fejlesztési részlege Magyarországon, Budapesten, adatközpontjai pedig a kaliforniai San Joséban, Amszterdamban és Tokióban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!