Berta Sándor

Nem lesz autógyártó a Google

Tapasztalt szakember csatlakozott a webes konszern csapatához, míg az Intel a biztonságra akar összpontosítani.

A Google által szerződtetett menedzser az 53 éves John Krafcik, aki korábban volt a Ford mérnöke, majd a Hyundai amerikai részlegének vezérigazgatója volt. A jövőben ő vezeti a Google önállóan közlekedő gépkocsijainak fejlesztését, ugyanakkor továbbra is Chris Urmson projektvezető felel a műszaki fejlesztésekért. Az, hogy Krafcik kvázi vezérigazgatói pozíciót kapott mutatja, hogy a részleget később akár egy önálló cégbe is kiszervezhetik.

Megerősítést nyert az is, hogy a webes konszern nem akar autógyártóvá előlépni. (A Google tavaly májusban mutatta be az első robotautója prototípusát. A tervek alapján kereken 100 gépkocsit készítenének tesztelési célokból - ezt Chris Urmson, a Google robotautó-projektjének igazgatója írta a blogbejegyzésében.) Philipp Justus, a Google Németországért, Svájcért, Ausztriáért és Kelet-Európáért felelős vezetője a Frankfurt am Mainban megrendezett Nemzetközi Automobil Kiállításon hangsúlyozta, hogy a saját fejlesztésű önállóan közlekedő gépkocsijaival nem akarnak az autógyártók vetélytársává válni, ehelyett inkább arra törekednek, hogy ezekkel a társaságokkal együttműködjenek és partneri kapcsolatokat alakítsanak ki.


A menedzser kiemelte, hogy a Google nem autógyártó és a jövőben sem akar az lenni, sokkal inkább e vállalatok beszállítóivá válnának. Ezek a fejlesztések nem olyan dolgok, amelyeket egyedül akarnak vagy tudnak végigvinni. Ezt támasztja alá az is, hogy annak a szövetségnek, amely az Android járműfedélzeti kommunikációs rendszerekben való alkalmazását támogatja, már 35 autógyártó a tagja.

Philipp Justus közölte továbbá, hogy a szolgáltatásokat használóknak nem kell az adataik és azok kezelése miatt aggódniuk. "Az embereknek tudniuk kell, hogy mi történik az adataikkal" - mutatott rá. Átláthatóságnak kell lennie és az ügyfeleket mindenképpen meg kell kérdezni még az adatok felhasználása előtt. Őket a felhasználók véleménye érdekli azzal kapcsolatban, hogy milyen megoldások legyenek a gépkocsiban, például miként nézzenek ki az információs és szórakoztató rendszerek.

Eközben az Intel igyekezne megakadályozni a jövőben az autók feltörését. A vállalat létrehozna egy szakértői testületet, amely felkutatná az egyes gépkocsik szoftvereinek biztonsági réseit és azokra egységes megoldásokat kínálna.

Raj Samani, az Intel Security európai technológiai vezetője közölte, hogy a veszély nagyon is valóságos. Olyan járművek közlekednek az utakon, amely biztonsági hiányosságokkal rendelkeznek és ők nem akarják, hogy a félelem lefékezze a fejlődést. A cél az, hogy a hálózatba kötött és az önállóan közlekedő autók jelentős mértékben növeljék a közlekedésbiztonságot, de ahhoz, hogy ezt elérhessék, a rendszereket védetté kell tenni a különböző támadásokkal szemben. Az Intel ajánlásokat is megfogalmazott. Ezek között van a titkosítás alkalmazása és a szoftverek rendszeres frissítése, hogy a biztonsági réseket ismertté válásuk után minél előbb be lehessen foltozni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!