Berta Sándor
A dizájnnal próbálják elterjeszteni az okosórákat
Ezeknek a készülékeknek inkább a klasszikus karórákhoz kell igazodniuk és a különböző okosfunkciók csupán hasznos extrát jelenthetnek.
Habár most már tényként kimondhatjuk, hogy az okosórák aligha könnyítik meg az életet és nem helyettesítik az okostelefont, mégis szinte már kötelező kellékek minden nagyobb elektronikai gyártó IFA-n jelenlévő standján. Sok előnyük van, például tudnak figyelmeztetni az aktuális programokra, lehetővé teszik a beérkezett üzenetek gyors ellenőrzését, ezért megkímélik a felhasználót attól, hogy elő kelljen vennie az okostelefonját vagy éppen segít megkeresni a valahová letett mobilt.
A probléma csak az, hogy jelenleg az okosórák nehezen kezelhetők, nem véletlen, hogy még az Apple sem tudott könnyű sikereket elérni ezen a piacon, a sok éve jelenlévő Pebble-ről vagy a többi gyártóról nem is beszélve. A megoldáshoz új ötletek kellenek, mint például a Samsung legújabb termékénél a ház forgatásával történő áttekintés, tehát úgy tudjuk pörgetni a menüt, hogy eközben nem takarjuk le ujjunkkal a kijelzőt.
Tehát az okosórák nem buktak meg, de ma még elsősorban nem technikai játékszernek, sokkal inkább divat- vagy sportkiegészítőnek, ékszernek vagy státuszszimbólumnak nevezhetők. Így lett a legfontosabb dolog a dizájn, a második az egyszerű kezelhetőség, a funkciók pedig csak ezután következnek. Mindez azt jelenti, hogy a gyártók is kezdenek így hozzáállni ehhez a területhez, minden nagyobb gyártó nagy figyelmet fordított a stílusos kiegészítőkre, a pántok minőségére és anyagára, a fémek és a számlapok változatosságára. A Samsung a Gear S2-nél egy olasz formatervezővel, Alessandro Mendinivel dolgozik együtt, a Huawei Watch a klasszikus svájci órákat próbálja felidézni, az Alcatel Go Watch a fiatalokra és a sportolókra hajt, míg az LG a Watch Urbane Luxe-nál az amerikai REEDS Jewelers ékszerbolt-hálózattal fogott össze.
Végül nem szabad elfelejteni, hogy vannak gyártók, például a HTC, amelyek tudatosan nem akarnak megjelenni ezen a piacon és inkább kivárnak. A cég egyébként pont az első termékbemutató és a vásárlóktól érkező visszajelzések után változtatta meg korábbi álláspontját.
Habár most már tényként kimondhatjuk, hogy az okosórák aligha könnyítik meg az életet és nem helyettesítik az okostelefont, mégis szinte már kötelező kellékek minden nagyobb elektronikai gyártó IFA-n jelenlévő standján. Sok előnyük van, például tudnak figyelmeztetni az aktuális programokra, lehetővé teszik a beérkezett üzenetek gyors ellenőrzését, ezért megkímélik a felhasználót attól, hogy elő kelljen vennie az okostelefonját vagy éppen segít megkeresni a valahová letett mobilt.
A probléma csak az, hogy jelenleg az okosórák nehezen kezelhetők, nem véletlen, hogy még az Apple sem tudott könnyű sikereket elérni ezen a piacon, a sok éve jelenlévő Pebble-ről vagy a többi gyártóról nem is beszélve. A megoldáshoz új ötletek kellenek, mint például a Samsung legújabb termékénél a ház forgatásával történő áttekintés, tehát úgy tudjuk pörgetni a menüt, hogy eközben nem takarjuk le ujjunkkal a kijelzőt.
Tehát az okosórák nem buktak meg, de ma még elsősorban nem technikai játékszernek, sokkal inkább divat- vagy sportkiegészítőnek, ékszernek vagy státuszszimbólumnak nevezhetők. Így lett a legfontosabb dolog a dizájn, a második az egyszerű kezelhetőség, a funkciók pedig csak ezután következnek. Mindez azt jelenti, hogy a gyártók is kezdenek így hozzáállni ehhez a területhez, minden nagyobb gyártó nagy figyelmet fordított a stílusos kiegészítőkre, a pántok minőségére és anyagára, a fémek és a számlapok változatosságára. A Samsung a Gear S2-nél egy olasz formatervezővel, Alessandro Mendinivel dolgozik együtt, a Huawei Watch a klasszikus svájci órákat próbálja felidézni, az Alcatel Go Watch a fiatalokra és a sportolókra hajt, míg az LG a Watch Urbane Luxe-nál az amerikai REEDS Jewelers ékszerbolt-hálózattal fogott össze.
Végül nem szabad elfelejteni, hogy vannak gyártók, például a HTC, amelyek tudatosan nem akarnak megjelenni ezen a piacon és inkább kivárnak. A cég egyébként pont az első termékbemutató és a vásárlóktól érkező visszajelzések után változtatta meg korábbi álláspontját.