Gyurkity Péter
Totális csőd az Apple Watch?
Erre utalnak az elemzői adatok, amelyek csaknem 90 százalékos visszaesést mutatnak.
Az Apple ugyan eddig még nem közölt túl sok információt saját okosórájának forgalmáról, a különböző elemzők azonban hónapok óta igyekeznek megbecsülni az eladások alakulását, és bár az adatok nyilván nem egészen pontosan, a kapott számokból egy igencsak negatív trend bontakozik ki.
A Slice Intelligence például saját Twitter-hírfolyamában tette közzé az április eleje óta eltelt időszak eredményének alakulását, az ábra pedig egy csaknem folyamatosan csökkenő eladási számot mutat. Ők az online vásárlás mellett döntő felhasználók számlái alapján próbálják megbecsülni a valós számokat, ebből pedig az rajzolódik ki, hogy bár az előrendelési adatok igencsak pozitív képet mutattak, az április csúcsot azóta sem sikerült megdönteni, mi több, hónapról hónapra romlik a viselhető eszköz forgalma, ami már-már katasztrofálisnak mondható.
Jellemző, hogy míg április végén heti 44 ezernél akadt ki a számláló, addig májusban már a heti 42 ezer számított a maximumnak, júniusban pedig igencsak komoly esés következett be az eladott példányok számában, aminek eredményeként először 20 ezer darab alá csökkent a mutató, július elejére pedig alig 5 ezret adtak el, vagyis az érdeklődés folyamatosan csökken. Érdemes megjegyezni, hogy a többi elemzőcég is nagyjából hasonló adatokat kapott saját becsléseik során, vagyis valószínűleg nem tévedésről van szó.
Mindez persze nem vetít előre túl sok jót az Apple számára, amely úgy gondolta, hogy sikerrel lovagolhatja meg a viselhető eszközök iránti vásárlói érdeklődés trendjét, újabb milliókkal, netán milliárdokkal bővítve ki bevételét.
Az Apple ugyan eddig még nem közölt túl sok információt saját okosórájának forgalmáról, a különböző elemzők azonban hónapok óta igyekeznek megbecsülni az eladások alakulását, és bár az adatok nyilván nem egészen pontosan, a kapott számokból egy igencsak negatív trend bontakozik ki.
A Slice Intelligence például saját Twitter-hírfolyamában tette közzé az április eleje óta eltelt időszak eredményének alakulását, az ábra pedig egy csaknem folyamatosan csökkenő eladási számot mutat. Ők az online vásárlás mellett döntő felhasználók számlái alapján próbálják megbecsülni a valós számokat, ebből pedig az rajzolódik ki, hogy bár az előrendelési adatok igencsak pozitív képet mutattak, az április csúcsot azóta sem sikerült megdönteni, mi több, hónapról hónapra romlik a viselhető eszköz forgalma, ami már-már katasztrofálisnak mondható.
Jellemző, hogy míg április végén heti 44 ezernél akadt ki a számláló, addig májusban már a heti 42 ezer számított a maximumnak, júniusban pedig igencsak komoly esés következett be az eladott példányok számában, aminek eredményeként először 20 ezer darab alá csökkent a mutató, július elejére pedig alig 5 ezret adtak el, vagyis az érdeklődés folyamatosan csökken. Érdemes megjegyezni, hogy a többi elemzőcég is nagyjából hasonló adatokat kapott saját becsléseik során, vagyis valószínűleg nem tévedésről van szó.
Mindez persze nem vetít előre túl sok jót az Apple számára, amely úgy gondolta, hogy sikerrel lovagolhatja meg a viselhető eszközök iránti vásárlói érdeklődés trendjét, újabb milliókkal, netán milliárdokkal bővítve ki bevételét.