Berta Sándor

Egyénien értelmezi az okosórát a Casio

A gyártó a saját álláspontja alapján értelmezi az okosóra fogalmát.

Kazuhiro Kashio, a Casio elnöke elmondta, hogy az okosórájuk egy olyan óra lesz, amely csupán megpróbál okos lenni és nem pedig egy olyan okos eszköz, amely óra is akar lenni. Az új termék fejlesztésekor a fő hangsúlyt a robusztusságra és a kényelemre helyezik. Meggyőzödése szerint az óragyártóként szerzett tapasztalatok sokat segíthetnek abban, hogy a Casio előnybe kerüljön más konkurens eszközökkel (Apple Watch stb.) szemben.

A japán cég már korábban is ellátta óráit különböző funkciókkal, például pulzusmérővel, de mindig kivonták a piacról a termékeket, ha azok nem voltak elég sikeresek. Most egy olyan készüléket akarnak elkészíteni, amelyet nem lehet majd egyszerűen tönkretenni, egyszerű lesz és jó érzés lesz viselni. A férfiaknak szánt változat a sport- és szabadidős tevékenységekhez lesz optimalizálva, ugyanakkor a funkcióit tekintve és a külsejét tekintve sem kell majd szégyenkeznie. Az új okosóra körülbelül 400 dollárba kerül majd, de az árral kapcsolatban még nem született meg a végső döntés. Az eszközt jövő márciusban dobhatják piacra, elsőként az Amerikai Egyesült Államokban és Japánban.

A menedzser hangsúlyozta, hogy amennyire gyorsan csak lehet körülbelül 80 millió dolláros bevételre akarnak szert tenni az okosóra-üzletből, majd később ez lenne a kiindulási alap, amelyet felhasználva terjeszkedhetnének. Kashio az elnöki kinevezése előtt négy éven át vezette azt a csoportot, amely az okosóra megalkotásán dolgozik és számos prototípust elvetett. Nem az azonnali sikerben hisz, hanem a hosszú távú növekedésben. A Casio az elmúlt üzleti évben átszámítva 1,24 milliárd dolláros bevételre tett szert órái értékesítéséből, ez az összeg a vállalat éves bevételének majdnem a felét tette ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!