Berta Sándor
A németek egyharmada átadná az egészségügyi adatait
Némileg meglepő eredménnyel zárult a YouGov felmérése az egészségügyi adatok megosztásáról.
Németországban az okosórák, fitneszkarkötők és okosszemüvegek tulajdonosai közül meglepően sokan, a megkérdezettek 32 százaléka tartotta elképzelhetőnek, hogy megadja a betegbiztosítóknak az egészségügyi vagy a fitneszadatait. 39 százalékuk számára ugyanakkor ez nem lenne kérdés - ez derült ki a YouGov nemzetközi piackutató és tanácsadó intézet Quantified Health című reprezentatív felméréséből.
A felhasználók 41 százalékának van telepítve legalább egy egészségügyi alkalmazás az okostelefonján, ráadásul 75 százalékuk rendszeresen használja is az adott programot. Az emberek elsősorban azért szeretik mérni a testfunkcióikat, hogy képet kaphassanak a saját állapotukról és az eddiginél jobban ellenőrizhessék azt, illetve gyorsabban visszajelzéseket kaphassanak a testüktől.
A felhasználók sokkal jobban megbíznak a betegbiztosítók egészségügyi alkalmazásaiban, mint például a sportszergyártók vagy az internetes vállalatok hasonló megoldásaiban. A megkérdezettek 7 százaléka használta a betegbiztosítók egészségügyi szoftverét. Az adatok átadásáért cserébe a többségük különböző kezelési és más kedvezményeket (wellness/fitnesz-hétvégék, ügyfélkártyákon való pontjóváírások stb.) kérne. A 73 százalékuk azonban tart attól, hogy az állapota romlásakor a korábbinál többet kellene fizetnie a betegbiztosítónak és 81 százalékuk vélte úgy, hogy az egyszer megadott adatok más célokra is felhasználhatók lennének.
A fitneszadatok tudományos szempontból értékelhetetlenek, de a biztosítókat is érdekelik és a társaságok olcsóbb biztosítási konstrukciókat kínálhatnak az ügyfeleiknek a megosztott információkért cserébe.
Németországban az okosórák, fitneszkarkötők és okosszemüvegek tulajdonosai közül meglepően sokan, a megkérdezettek 32 százaléka tartotta elképzelhetőnek, hogy megadja a betegbiztosítóknak az egészségügyi vagy a fitneszadatait. 39 százalékuk számára ugyanakkor ez nem lenne kérdés - ez derült ki a YouGov nemzetközi piackutató és tanácsadó intézet Quantified Health című reprezentatív felméréséből.
A felhasználók 41 százalékának van telepítve legalább egy egészségügyi alkalmazás az okostelefonján, ráadásul 75 százalékuk rendszeresen használja is az adott programot. Az emberek elsősorban azért szeretik mérni a testfunkcióikat, hogy képet kaphassanak a saját állapotukról és az eddiginél jobban ellenőrizhessék azt, illetve gyorsabban visszajelzéseket kaphassanak a testüktől.
A felhasználók sokkal jobban megbíznak a betegbiztosítók egészségügyi alkalmazásaiban, mint például a sportszergyártók vagy az internetes vállalatok hasonló megoldásaiban. A megkérdezettek 7 százaléka használta a betegbiztosítók egészségügyi szoftverét. Az adatok átadásáért cserébe a többségük különböző kezelési és más kedvezményeket (wellness/fitnesz-hétvégék, ügyfélkártyákon való pontjóváírások stb.) kérne. A 73 százalékuk azonban tart attól, hogy az állapota romlásakor a korábbinál többet kellene fizetnie a betegbiztosítónak és 81 százalékuk vélte úgy, hogy az egyszer megadott adatok más célokra is felhasználhatók lennének.
A fitneszadatok tudományos szempontból értékelhetetlenek, de a biztosítókat is érdekelik és a társaságok olcsóbb biztosítási konstrukciókat kínálhatnak az ügyfeleiknek a megosztott információkért cserébe.