Berta Sándor
Megugorhat a mobil tranzakciók száma
A következő években egyre többször kezdeményeznek majd átutalásokat a felhasználók a mobil eszközeikről.
A Juniper Research adatai alapján jelentős mértékben nőhet az okostelefonokról és a táblagépekről bonyolított mobil fizetési tranzakciók száma, s 2017-ig meghaladhatja a kétmilliárdot. Az idén az emberek - a mobil fizetési szolgáltatásokon keresztül - összesen több mint 1,6 milliárd átutalást fognak kezdeményezni. A piackutató cég a növekedést arra vezette vissza, hogy folyamatosan nő a felhasználók tulajdonában lévő mobil készülékek száma és ezeket a termékeket az emberek egyre inkább használják online banki ügyletek lebonyolítására, pénzösszegek átutalására és vásárlásra. A folyamatban kulcsszerep juthat majd az érintés nélküli szolgáltatásoknak, amelyek a mobil fizetés további elterjedését segíthetik elő.
A Juniper Research felmérései alapján elsősorban a fejlődő piacokban rejlenek nagy növekedési lehetőségek, ugyanis ott a felhasználók alkalmazásokon belüli vásárlásokkal sok tartalmakat töltenek le. A hálózatüzemeltetők és a pénzügyi szolgáltatók egyaránt profitálhatnak abból, hogy ha az ügyfeleiknek ezekben a régiókban például virtuális pénztőzsdéket kínálnak. A legnagyobb esélyek mégis a márkakereskedők előtt nyílhatnak, akik különleges akciókkal segíthetik elő a mobil fizetés elterjedését. Windows Holden, a Juniper Research munkatársa közölte, hogy a piaci szereplőknek ezért integrálniuk kellene az ajánlataikat a Facebook vagy a FourSquare rendszerébe. Az integráció lehetővé teszi, hogy bizonyos felhasználói csoportokat jobban elérhessenek.
A cégek igyekeznek a gyors felfutás előtt meghatározó pozícióba jutni a fizetési piacon. Szeptember elején mutatta be az Apple a Pay nevű rendszert, majd nemrég a PayPal jelentette be, hogy a jövőben a szolgáltatást a Burger King is elfogadja fizetési megoldásként. Korábban az Apple és a McDonald's kötött hasonló szövetséget, most pedig azt jelentették be, hogy a jövőben együttműködnek a UnionPay nevű kínai társasággal, amely jelenleg az ázsiai államban piacvezető ezen a területen. A kooperációnak köszönhetően a UnionPay hitel- és EC-kártyáival rendelkező felhasználók azonnali hatállyal vásárolhatnak az Apple alkalmazásboltjában.
A UnionPay egy rendkívül fontos partner lehet a kaliforniai óriáscég számára Ázsiában, a kínai kormány szabályozási intézkedései miatt ugyanis a helyiek többsége a vállalat szolgáltatásait használja. Minden egyes bankautomata és kínai kereskedő köteles alkalmazni a UnionPay rendszerét. Még a Visa, a MasterCard és az American Express sem használhatják az országon belül a saját hálózataikat.
Eddy Cue, az Apple illetékes alelnöke kiemelte, hogy a kínai ügyfeleik egyik leggyakoribb kívánsága az volt, hogy alkalmazásokat vásárolhassanak és egyéb tranzakciókat hajthassanak végre a UnionPay-kártyákkal. Az alkalmazásletöltések szempontjából Kína a konszern második legnagyobb piaca, így érthető, hogy az Apple számára nagyon fontos volt az együttműködési megállapodás megkötése. Az AppleInsiders szerint az ázsiai államban jelenleg mintegy 100 millió iPhone-tulajdonos van, a UnionPay pedig eddig 4,5 milliárd hitel- és bankkártyát adott ki az ügyfeleinek.
A társaság minden egyes olyan tranzakció után, amit a Pay rendszerén keresztül bonyolítanak le, 0,15 százalékos részesedést kap. Az új rendszert több mint 500 bank támogatja.
A Juniper Research adatai alapján jelentős mértékben nőhet az okostelefonokról és a táblagépekről bonyolított mobil fizetési tranzakciók száma, s 2017-ig meghaladhatja a kétmilliárdot. Az idén az emberek - a mobil fizetési szolgáltatásokon keresztül - összesen több mint 1,6 milliárd átutalást fognak kezdeményezni. A piackutató cég a növekedést arra vezette vissza, hogy folyamatosan nő a felhasználók tulajdonában lévő mobil készülékek száma és ezeket a termékeket az emberek egyre inkább használják online banki ügyletek lebonyolítására, pénzösszegek átutalására és vásárlásra. A folyamatban kulcsszerep juthat majd az érintés nélküli szolgáltatásoknak, amelyek a mobil fizetés további elterjedését segíthetik elő.
A Juniper Research felmérései alapján elsősorban a fejlődő piacokban rejlenek nagy növekedési lehetőségek, ugyanis ott a felhasználók alkalmazásokon belüli vásárlásokkal sok tartalmakat töltenek le. A hálózatüzemeltetők és a pénzügyi szolgáltatók egyaránt profitálhatnak abból, hogy ha az ügyfeleiknek ezekben a régiókban például virtuális pénztőzsdéket kínálnak. A legnagyobb esélyek mégis a márkakereskedők előtt nyílhatnak, akik különleges akciókkal segíthetik elő a mobil fizetés elterjedését. Windows Holden, a Juniper Research munkatársa közölte, hogy a piaci szereplőknek ezért integrálniuk kellene az ajánlataikat a Facebook vagy a FourSquare rendszerébe. Az integráció lehetővé teszi, hogy bizonyos felhasználói csoportokat jobban elérhessenek.
A cégek igyekeznek a gyors felfutás előtt meghatározó pozícióba jutni a fizetési piacon. Szeptember elején mutatta be az Apple a Pay nevű rendszert, majd nemrég a PayPal jelentette be, hogy a jövőben a szolgáltatást a Burger King is elfogadja fizetési megoldásként. Korábban az Apple és a McDonald's kötött hasonló szövetséget, most pedig azt jelentették be, hogy a jövőben együttműködnek a UnionPay nevű kínai társasággal, amely jelenleg az ázsiai államban piacvezető ezen a területen. A kooperációnak köszönhetően a UnionPay hitel- és EC-kártyáival rendelkező felhasználók azonnali hatállyal vásárolhatnak az Apple alkalmazásboltjában.
A UnionPay egy rendkívül fontos partner lehet a kaliforniai óriáscég számára Ázsiában, a kínai kormány szabályozási intézkedései miatt ugyanis a helyiek többsége a vállalat szolgáltatásait használja. Minden egyes bankautomata és kínai kereskedő köteles alkalmazni a UnionPay rendszerét. Még a Visa, a MasterCard és az American Express sem használhatják az országon belül a saját hálózataikat.
Eddy Cue, az Apple illetékes alelnöke kiemelte, hogy a kínai ügyfeleik egyik leggyakoribb kívánsága az volt, hogy alkalmazásokat vásárolhassanak és egyéb tranzakciókat hajthassanak végre a UnionPay-kártyákkal. Az alkalmazásletöltések szempontjából Kína a konszern második legnagyobb piaca, így érthető, hogy az Apple számára nagyon fontos volt az együttműködési megállapodás megkötése. Az AppleInsiders szerint az ázsiai államban jelenleg mintegy 100 millió iPhone-tulajdonos van, a UnionPay pedig eddig 4,5 milliárd hitel- és bankkártyát adott ki az ügyfeleinek.
A társaság minden egyes olyan tranzakció után, amit a Pay rendszerén keresztül bonyolítanak le, 0,15 százalékos részesedést kap. Az új rendszert több mint 500 bank támogatja.