Gyurkity Péter
Már a harmadik legnagyobb mobilgyártó a Xiaomi
A kínai cég hazai bázisára támaszkodva mászott fel a dobogóra a gyártók versenyében. A társaság alelnöke szerint nem lopnak az Apple-től, túlzásnak nevezte az amerikaiak részéről felmerült ezirányú állításokat.
Az IHS iSuppli piackutató cég számolt be arról, hogy a kínai Xiaomi ismét előre tudott lépni a gyártók globális küzdőterén, amit elsősorban a számukra hazai piacon elért eredményeknek köszönhetnek. Népszerűnek bizonyultak a vállalat akciói, ezzel pedig most hazai riválisaikat sikerült megelőzniük.
A nagy siker az Apple termékekhez hasonlító dizájnak is köszönhető, amiért október elején Jony Ive, az Apple főtervezője a Vanity Fair rendezvényén lopással és lustasággal vádolta meg a céget. Hugo Barra, a Xiaomi alelnöke már akkor tiltakozott e szavak ellen, azonban most újra nyilatkozott és ez jelzi, hogy az ügy aligha zárult le a két fél között.
Barra egy a The Wall Street Journal rendezvényén mondott beszédben kiemelte, hogy nagyszerű dolognak tartja, hogy az Apple már létező ötletekhez nyúlt, majd azokat kiegészítette a saját formatervezési elképzeléseivel. Az Apple így dolgozik, de a Xiaomi is ugyanígy tesz. Az ő tervezőiket és a mérnökeiket szintén inspirálják a nagyszerű termékek és a dizájnok. "De ez nem meglepő, hiszen a mai világban kit ne inspirálnának ezek a dolgok?" - tette fel a kérdést a menedzser. Majd arra kérte a jelenlévőket, hogy mutassanak neki egy olyan terméket ezen a piacon, ami teljesen saját ötlettel rendelkezik. "Egy ilyen terméket sem fognak találni" - tette hozzá.
Barra az okostelefonok árazására is kitért, melynek kapcsán megjegyezte, hogy szerintük ha valamit 200 dollárból is el lehet készíteni, akkor azt a terméket nem kell 600 dollárért forgalmazni. A Xiaomi üzleti modellje az, hogy mindenütt, ahol lehetséges, keressenek egy kis pénzt. Az innováció szerintük nem luxuscikk, mindenkinek jár. A Google korábbi munkatársa egyébként hatalmas rajongója az Apple-termékeknek és a szeptemberben bemutatott iPhone 6 okostelefont "minden idők legszebb okostelefon-dizájnjának" nevezte, az Apple pedig szerinte a "világ dizájn-Mekkája".
A Xiaomi rendkívül sikeres: a Strategy Analytics még július végén közzétette, hogy immár az ötödik helyre sikerült feljönniük a globális színtéren, megelőzve ezzel többek között az LG-t. Ez már önmagában kiváló eredménynek számított, és már akkor a kínai Apple-nek nevezték a gyártót, amely az utóbbi hónapokban további tudta javítani pozícióit, és elérte a harmadik helyet.
A gyártó az idei harmadik negyedévben összesen 19 millió okostelefont értékesített, míg a tavaly ilyenkor harmadik helyezett, szintén kínai Huawei kénytelen volt beérni 16,8 millióval. A Lenovo a Motorola telefonos részlegének felvásárlása után szintén pályázik a harmadik helyre, azonban nem tudták megállítani a Xiaomi előretörését, annak ellenére, hogy ez utóbbi szinte minden figyelmét a kínai piacra fordította – egyes becslések szerint a második negyedév során a cég által eladott 15,1 millió készülékből 14,6 milliót itt értékesítettek. Az utóbbi időben befolyásukat ugyan a régió több más országára, így például Szingapúrra és Indiára is kiterjesztették, a fő attrakciót azonban számukra továbbra is a hazai pálya jelenti. Indiában többek között az úgynevezett „flash sale” akciókkal is igyekeznek bebiztosítani helyüket, ezek során alig néhány másodperc alatt több tízezer készüléket adnak el.
Néhány egyéb kínai gyártó, így például a Meizu, szintén gyorsan jön fel, míg az első két helyet továbbra is a Samsung-Apple páros tartja meg magának – kérdés, hogy meddig tudják ezt folytatni. Lin Bin, a Xiaomi elnöke szerint ez év végére akár a 60 milliós leszállított darabszámot is elérhetik, jövőre pedig elérhetőnek tartják a 100 milliós mennyiséget is.
Az IHS iSuppli piackutató cég számolt be arról, hogy a kínai Xiaomi ismét előre tudott lépni a gyártók globális küzdőterén, amit elsősorban a számukra hazai piacon elért eredményeknek köszönhetnek. Népszerűnek bizonyultak a vállalat akciói, ezzel pedig most hazai riválisaikat sikerült megelőzniük.
A nagy siker az Apple termékekhez hasonlító dizájnak is köszönhető, amiért október elején Jony Ive, az Apple főtervezője a Vanity Fair rendezvényén lopással és lustasággal vádolta meg a céget. Hugo Barra, a Xiaomi alelnöke már akkor tiltakozott e szavak ellen, azonban most újra nyilatkozott és ez jelzi, hogy az ügy aligha zárult le a két fél között.
Barra egy a The Wall Street Journal rendezvényén mondott beszédben kiemelte, hogy nagyszerű dolognak tartja, hogy az Apple már létező ötletekhez nyúlt, majd azokat kiegészítette a saját formatervezési elképzeléseivel. Az Apple így dolgozik, de a Xiaomi is ugyanígy tesz. Az ő tervezőiket és a mérnökeiket szintén inspirálják a nagyszerű termékek és a dizájnok. "De ez nem meglepő, hiszen a mai világban kit ne inspirálnának ezek a dolgok?" - tette fel a kérdést a menedzser. Majd arra kérte a jelenlévőket, hogy mutassanak neki egy olyan terméket ezen a piacon, ami teljesen saját ötlettel rendelkezik. "Egy ilyen terméket sem fognak találni" - tette hozzá.
Barra az okostelefonok árazására is kitért, melynek kapcsán megjegyezte, hogy szerintük ha valamit 200 dollárból is el lehet készíteni, akkor azt a terméket nem kell 600 dollárért forgalmazni. A Xiaomi üzleti modellje az, hogy mindenütt, ahol lehetséges, keressenek egy kis pénzt. Az innováció szerintük nem luxuscikk, mindenkinek jár. A Google korábbi munkatársa egyébként hatalmas rajongója az Apple-termékeknek és a szeptemberben bemutatott iPhone 6 okostelefont "minden idők legszebb okostelefon-dizájnjának" nevezte, az Apple pedig szerinte a "világ dizájn-Mekkája".
A Xiaomi rendkívül sikeres: a Strategy Analytics még július végén közzétette, hogy immár az ötödik helyre sikerült feljönniük a globális színtéren, megelőzve ezzel többek között az LG-t. Ez már önmagában kiváló eredménynek számított, és már akkor a kínai Apple-nek nevezték a gyártót, amely az utóbbi hónapokban további tudta javítani pozícióit, és elérte a harmadik helyet.
A gyártó az idei harmadik negyedévben összesen 19 millió okostelefont értékesített, míg a tavaly ilyenkor harmadik helyezett, szintén kínai Huawei kénytelen volt beérni 16,8 millióval. A Lenovo a Motorola telefonos részlegének felvásárlása után szintén pályázik a harmadik helyre, azonban nem tudták megállítani a Xiaomi előretörését, annak ellenére, hogy ez utóbbi szinte minden figyelmét a kínai piacra fordította – egyes becslések szerint a második negyedév során a cég által eladott 15,1 millió készülékből 14,6 milliót itt értékesítettek. Az utóbbi időben befolyásukat ugyan a régió több más országára, így például Szingapúrra és Indiára is kiterjesztették, a fő attrakciót azonban számukra továbbra is a hazai pálya jelenti. Indiában többek között az úgynevezett „flash sale” akciókkal is igyekeznek bebiztosítani helyüket, ezek során alig néhány másodperc alatt több tízezer készüléket adnak el.
Néhány egyéb kínai gyártó, így például a Meizu, szintén gyorsan jön fel, míg az első két helyet továbbra is a Samsung-Apple páros tartja meg magának – kérdés, hogy meddig tudják ezt folytatni. Lin Bin, a Xiaomi elnöke szerint ez év végére akár a 60 milliós leszállított darabszámot is elérhetik, jövőre pedig elérhetőnek tartják a 100 milliós mennyiséget is.