Gyurkity Péter
100 millió okostelefont szállítana le a Xiaomi
Robbanásszerű növekedésre számít a kínai gyártó, jövőre már 100 millió példánnyal készülnek.
Legutóbb július végén számoltunk be a kínai Xiaomi egy újabb csúcskategóriás fejlesztéséről, amely Mi 4 néven jelent meg a piacon. Ebben egyesült a távol-keleti gyártók hagyományos előnyének számító kedvező ár, valamint a kellemes jellemzők listája, a hónap végére pedig az is egyértelművé vált, hogy az ottani vállalatok már a Samsung pozícióját is kikezdik. Most saját terveikről számoltak be a cég illetékesei.
A Xiaomi elnöke, Lin Bin, a napokban a japán Nikkei News magazinnak adott interjúban elmondta, hogy 2014 első felében összesen 26,11 millió okostelefont szállítottak le a különböző régiókban, ez a szám pedig az év végére akár a 60 milliót is elérheti. A Xiaomi Technology vezetése azonban ezzel sem elégszik meg, jövőre még sokkal több ilyen megoldást értékesítenének, mi több, elérhetőnek tartják a 100 milliós példányszámot is, amely egycsapásra 66 százalékos növekedést jelentene az idei (egyelőre még csak előrevetített) eredményhez képest.
Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy ezt a kimagasló adatot szinte kizárólag a kínai piacra támaszkodva szeretnék elérni, a valós helyzet azonban korántsem ennyire egyszerű. Az elnök kihangsúlyozta, hogy 2014 végére már 10 különböző országban állnak majd rendelkezésükre a saját értékesítési pontok, hozzátéve, hogy India és Indonézia után a hátralévő hónapokban Brazíliában és Oroszországban folytatják a helyi hálózat kiépítését, ami nyilván komoly mértékben hozzájárul majd az ottani eladási adatok növekedéséhez.
Japánban egyelőre nem tervezik a forgalmazás elindítását, és sajnos Európát sem említették meg kiemelt célpontként, bár a beszerzés nyilván kontinensünk, így hazánk esetében sem lehetetlen feladat, itt inkább a végső ár az igazán fontos kérdés.
Legutóbb július végén számoltunk be a kínai Xiaomi egy újabb csúcskategóriás fejlesztéséről, amely Mi 4 néven jelent meg a piacon. Ebben egyesült a távol-keleti gyártók hagyományos előnyének számító kedvező ár, valamint a kellemes jellemzők listája, a hónap végére pedig az is egyértelművé vált, hogy az ottani vállalatok már a Samsung pozícióját is kikezdik. Most saját terveikről számoltak be a cég illetékesei.
A Xiaomi elnöke, Lin Bin, a napokban a japán Nikkei News magazinnak adott interjúban elmondta, hogy 2014 első felében összesen 26,11 millió okostelefont szállítottak le a különböző régiókban, ez a szám pedig az év végére akár a 60 milliót is elérheti. A Xiaomi Technology vezetése azonban ezzel sem elégszik meg, jövőre még sokkal több ilyen megoldást értékesítenének, mi több, elérhetőnek tartják a 100 milliós példányszámot is, amely egycsapásra 66 százalékos növekedést jelentene az idei (egyelőre még csak előrevetített) eredményhez képest.
Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy ezt a kimagasló adatot szinte kizárólag a kínai piacra támaszkodva szeretnék elérni, a valós helyzet azonban korántsem ennyire egyszerű. Az elnök kihangsúlyozta, hogy 2014 végére már 10 különböző országban állnak majd rendelkezésükre a saját értékesítési pontok, hozzátéve, hogy India és Indonézia után a hátralévő hónapokban Brazíliában és Oroszországban folytatják a helyi hálózat kiépítését, ami nyilván komoly mértékben hozzájárul majd az ottani eladási adatok növekedéséhez.
Japánban egyelőre nem tervezik a forgalmazás elindítását, és sajnos Európát sem említették meg kiemelt célpontként, bár a beszerzés nyilván kontinensünk, így hazánk esetében sem lehetetlen feladat, itt inkább a végső ár az igazán fontos kérdés.