Berta Sándor

Az IBM-re támaszkodva erősíti pozícióját az Apple

A két cég iOS-re fejlesztett üzleti szoftverekkel törne be a kereskedelmi, egészségügyi és más szakterületekre.

Az Apple és az IBM között néhány hónappal ezelőtt megkötött szövetség elsősorban azért lehet hasznos az almás társaságnak, mert hatására nőhetnek a céges iPad-eladások, legalábbis ezzel számol a Jefferies két elemzője, Sundeep Bajikar és Mark Lipacis. Becsléseik alapján a gyártónak komoly esélye van arra, hogy a stratégiai partnerségnek köszönhetően 42 millió új ügyfelet szerezzen, ez pedig a következő esztendő során azt eredményezheti, hogy az Apple több millióval több iPad és iPhone készüléket értékesíthet.

Az IT-óriás legutóbbi negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a Fortune-500-as listán szereplő vállalatok 99 százaléka használ iPad táblagépeket. Ez ugyanakkor még nem jelenti azt, hogy az egyes cégek sok ilyen terméket vásároltak, sokkal inkább annak köszönhető, hogy az egyes részlegeknél vagy munkatársak körében népszerű az iPad. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy remélik, hogy az üzleti szférában történő terjeszkedés az IBM-mel kötött kooperáció miatt tovább erősödhet.

Azonban még ennél is fontosabbak az alkalmazások, ugyanis az iPad táblákra írt céges programok közül közel sem mindegyik tudja maximálisan kihasználni a mobil környezet és eszközök nyújtotta előnyöket, hiszen azokat asztali számítógépekről portolják át, nem pedig arra fejlesztik elsődlegesen. A vállalati terjeszkedés azért sürgető, mert csökkenőben van az Apple tábla PC-i iránti kereslet. A tabletből a legutóbbi negyedévben Közel-Keleten, Kínában és Ázsiában, vagyis pont az olcsó készülékek fellegvárainak számító régiókban, illetve országokban értékesítettek az eddiginél jóval többet. A társaság néhány nappal ezelőtt mutatta be az új készülékeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!