Berta Sándor
Az Apple példáját követné a Dell
A vállalat az innovatív funkciókat és az új technológiákat helyezheti előtérbe.
A számítógép-gyártó a tömegtermelés helyett más dolgokra akar összpontosítani. így a jövőben innovatív funkciók és új technológiák jelenhetnek meg majd a termékeiben, s ezáltal egyre jobban eltávolodhat a vetélytársaitól. A Dell bizonyos szempontból azt az utat követné, mint amit az Apple. Az új stratégiai irány az, hogy a társaság olyan PC-ket, notebookokat és táblagépeket kínáljon, amelyek egyedi hardver- és szoftverfunkciókkal rendelkeznek, s elérje, hogy a felhasználók hajlandók legyenek némileg többet fizetni ezekért a termékekért. A legjobb esetben pedig akár egy rajongói bázis is kialakulhat a Dell körül.
Az alapot már sikerült megteremteni azáltal, hogy az óriáscég kilépett a tőzsdéről. Kirk Schell menedzser kiemelte, hogy azt az időt, amit sikerült a tulajdonváltás miatt nyerniük, a pénzügyi jelentések megspórolását, azt a jövőben az ügyfeleikre fordíthatják és valóban azzal foglalkozhatnak, hogy a vállalatot és a termékpalettát jobbá tegyék. Az üzletember hozzátette, hogy a gyártó filozófiája az elmúlt években alapvetően megváltozott, a PC-gyártás során nagyon sokat tanultak a termékspecifikációkról, a tesztekről és az alapanyagokról. Olyan dolgozók felvételét és foglalkoztatását részesítik előnyben, akik jól ismerik ezeket, a szoftvereket és az ügyfelekkel való kapcsolattartást.
Schell hangsúlyozta, hogy számos dologgal foglalkoznak a fejlesztőlaboratóriumaikban. Ezzel kapcsolatban konkrét részleteket nem, csupán annyit árult el, hogy a kutatásokban a termelés növelése és a biztonság kiemelt szerepet játszanak. A gyártó áprilisban úgy döntött, hogy az Európába szállított notebookjaihoz új, szalmán alapuló csomagolóanyag jár majd, emellett a konszern számára a következő években még fontosabb lesz a környezetvédelem.
A számítógép-gyártó a tömegtermelés helyett más dolgokra akar összpontosítani. így a jövőben innovatív funkciók és új technológiák jelenhetnek meg majd a termékeiben, s ezáltal egyre jobban eltávolodhat a vetélytársaitól. A Dell bizonyos szempontból azt az utat követné, mint amit az Apple. Az új stratégiai irány az, hogy a társaság olyan PC-ket, notebookokat és táblagépeket kínáljon, amelyek egyedi hardver- és szoftverfunkciókkal rendelkeznek, s elérje, hogy a felhasználók hajlandók legyenek némileg többet fizetni ezekért a termékekért. A legjobb esetben pedig akár egy rajongói bázis is kialakulhat a Dell körül.
Az alapot már sikerült megteremteni azáltal, hogy az óriáscég kilépett a tőzsdéről. Kirk Schell menedzser kiemelte, hogy azt az időt, amit sikerült a tulajdonváltás miatt nyerniük, a pénzügyi jelentések megspórolását, azt a jövőben az ügyfeleikre fordíthatják és valóban azzal foglalkozhatnak, hogy a vállalatot és a termékpalettát jobbá tegyék. Az üzletember hozzátette, hogy a gyártó filozófiája az elmúlt években alapvetően megváltozott, a PC-gyártás során nagyon sokat tanultak a termékspecifikációkról, a tesztekről és az alapanyagokról. Olyan dolgozók felvételét és foglalkoztatását részesítik előnyben, akik jól ismerik ezeket, a szoftvereket és az ügyfelekkel való kapcsolattartást.
Schell hangsúlyozta, hogy számos dologgal foglalkoznak a fejlesztőlaboratóriumaikban. Ezzel kapcsolatban konkrét részleteket nem, csupán annyit árult el, hogy a kutatásokban a termelés növelése és a biztonság kiemelt szerepet játszanak. A gyártó áprilisban úgy döntött, hogy az Európába szállított notebookjaihoz új, szalmán alapuló csomagolóanyag jár majd, emellett a konszern számára a következő években még fontosabb lesz a környezetvédelem.