Berta Sándor

Kitart a nyomtatók mellett a Xerox

A társaság az elmúlt években számos közösségi kutatóprojektet is indított.

A Xerox elsősorban nyomtatógyártóként ismert, ugyanakkor komoly tapasztalattal rendelkezik a kutatás-fejlesztésben is. Elég csak a Palo Alto Research Centerre (PARC) gondolni, amelynek a nevéhez számos, napjainkban fontos technológia kifejlesztése köszönhető. A PARC mérnökei alkották meg többek között a számítógépes egeret is. A társaságnak még ma is számos kutatási létesítménye van világszerte és évente kereken 1,3 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre.

Az egyik európai kutatólétesítmény Grenoble városában található, ennek vezetője Monica Beltrametti. Az intézet elsősorban IT-szolgáltatási projektekben vesz részt, de ez nem jelenti azt, hogy a Xerox feladná a nyomtatóüzletet. "Még mindig ez a fő ágazatunk, aminek körülbelül a bevételeink fele köszönhető. Ugyan hosszú távon a nyomtatók és a másolók veszíteni fognak a jelentőségükből, de még mindig nagyon fontosak" - jelentette ki Beltrametti. A szakember kiemelte, hogy elsősorban teljes folyamatokat menedzselnek, például az ügyfélkapcsolatokkal és dolgozói szolgáltatásokkal foglalkoznak.

Los Angelesben például már felszerelték azt a rendszert, ami képes a belvárosi parkolóhelyek árait dinamikusan az aktuális közlekedési helyzethez igazítani. A parkolóhelyek árai 50 cent és hat dollár között változnak, s az információkat folyamatosan továbbítják az autósok okostelefonjaira. A parkolóhelyek foglaltságát szenzorok jelzik a központnak. Ezen a területen a forgalom 30 százalékát a szabad parkolóhelyek keresése tette ki. Az új rendszer miatt sikerült 10-20 százalékkal csökkenteni a dugók kialakulásának kockázatát.

Egy másik projekt keretében olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyek képesek megfigyelni a közösségi platformokat, azért, hogy segítsenek megkönnyíteni a vállalatok számára az ügyfélkapcsolatok kiépítését. A megalkotott szoftver képes megkülönböztetni a pozitív és a negatív bejegyzéseket, sőt, még a szarkazmust is az iróniától. A szöveg elemzése közben mindig a teljes bejegyzést vizsgálja, ezért kiemelkedő pontosságú. Amennyiben a rendszer nem teljesen biztos az eredményben, akkor jelez a felhasználónak, aki megvizsgálhatja az adott bejegyzést. Egy ismert témánál akár 98-99 százalékos pontosság is elérhető. A közösségi portálok elemzésének köszönhetően a vállalatok többet tudhatnak meg az ügyfeleikről. Sok cégnek áll rendelkezésére nagy mennyiségű adat, de ezt nem használják ki. A Xerox segíteni akar a döntések meghozatalával kapcsolatban.

Beltrametti leszögezte: Európában nem igazán van megfelelő környezet e területek kutatására. Az egyetemek erősek, de Európának sokkal öntudatosabban kellene fellépnie. Sem az Amerikai Egyesült Államok, sem Ázsiai mellett nem kellene elbújnunk.

A Xerox egy 3D nyomtatócégnek adta el a termékdizájnnal, valamint a mérnöki és a kémiai folyamatokkal, feladatokkal foglalkozó részlegét. A társaság emellett részt vett a Mopria Alliance nevű szövetség megalapításában, a szervezet egységes szabvánnyal tenné egyszerűbbé a mobil nyomtatást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • culas25hc #1
    "...sőt, még a szarkazmust is az iróniától."

    Nem rossz rendszer, erre az emberek 70%-a általában képtelen :D