Gyurkity Péter
A vállalatokat hódítaná meg a Windows Phone
A Microsoft elérhetőnek tartja a vállalati szegmens meghódítását - a riválisok gyengeségeit használnák ki.
A Windows Phone a Nokia felvásárlását követően sem hozza az eredetileg remélt adatokat, a Microsoft illetékesei szerint azonban van még olyan, eddig kihasználatlan lehetőség, amely megnyithatja az utat a nagyobb elfogadottság felé. A vállalati szegmenst szeretnék már egy éven belül meghódítani, mégpedig egy, az iOS és az Android közötti aranyutat jelentő kínálattal.
Leila Martine, a Windows Phone UK igazgatója, egy internetes oldalnak adott interjúban arról beszélt, hogy 12 hónapon belül megvalósítható lehet a vállalati szegmens birtokba vétele, vagy legalábbis a piaci túlsúly kialakítása. Itt van mit ledolgozniuk, hiszen a B2B (business to business) piacon az Egyesült Királyságban például alig 18 százalékos részesedést mondhatnak magukénak, amivel ugyan megelőzik a 17 százalékot elért Samsungot, ám messze elmaradnak a 35 százalékot birtokló Apple-től. A kellően olcsó készülékekkel, valamint a több eltérő opciót kínáló szoftveres katalógussal azonban megfelelő alternatívát kínálhatnak az üzleti ügyfeleknek, akik az Android esetében jelenleg a biztonságot, az Apple készülékeinél pedig a választási lehetőségeket hiányolják.
Az olcsó okostelefonok megjelenésére irányuló törekvéseket nem kell nagyon kivesézni, hiszen a Windows Phone platform éppen itt ért el jó eredményeket. Jellemző módon a Lumia 520 - amely kifejezetten kellemes áron vált elérhetővé - a teljes WP-szegmens egyharmadát uralja, vagyis a vásárlók jó része az alacsony ár miatt döntött ezen alternatíva mellett. A Lumia 630 ezen vonalat kívánja folytatni, az új jövevény mellett azonban akad néhány egyéb változat is, amelyek szintén a vékonyabb pénztárcával rendelkezők számára kínálhatnak ideális megoldást. Ilyen például a Lumia 625, amely egyes brit forgalmazók oldalán most alig 79 fontért beszerezhető, dacára annak, hogy egy évvel korábbi megjelenésekor a készülék még 250 fontot kóstált.
A Microsoft törekvéseinek megvalósításához természetesen az Apple-nek és a Google-nek is lesz egy-két szava, az eddigiekből pedig gyorsan arra a következtetésre juthatunk, hogy ez utóbbi két cég jobb esélyekkel indul majd harcba.
A Windows Phone a Nokia felvásárlását követően sem hozza az eredetileg remélt adatokat, a Microsoft illetékesei szerint azonban van még olyan, eddig kihasználatlan lehetőség, amely megnyithatja az utat a nagyobb elfogadottság felé. A vállalati szegmenst szeretnék már egy éven belül meghódítani, mégpedig egy, az iOS és az Android közötti aranyutat jelentő kínálattal.
Leila Martine, a Windows Phone UK igazgatója, egy internetes oldalnak adott interjúban arról beszélt, hogy 12 hónapon belül megvalósítható lehet a vállalati szegmens birtokba vétele, vagy legalábbis a piaci túlsúly kialakítása. Itt van mit ledolgozniuk, hiszen a B2B (business to business) piacon az Egyesült Királyságban például alig 18 százalékos részesedést mondhatnak magukénak, amivel ugyan megelőzik a 17 százalékot elért Samsungot, ám messze elmaradnak a 35 százalékot birtokló Apple-től. A kellően olcsó készülékekkel, valamint a több eltérő opciót kínáló szoftveres katalógussal azonban megfelelő alternatívát kínálhatnak az üzleti ügyfeleknek, akik az Android esetében jelenleg a biztonságot, az Apple készülékeinél pedig a választási lehetőségeket hiányolják.
Az olcsó okostelefonok megjelenésére irányuló törekvéseket nem kell nagyon kivesézni, hiszen a Windows Phone platform éppen itt ért el jó eredményeket. Jellemző módon a Lumia 520 - amely kifejezetten kellemes áron vált elérhetővé - a teljes WP-szegmens egyharmadát uralja, vagyis a vásárlók jó része az alacsony ár miatt döntött ezen alternatíva mellett. A Lumia 630 ezen vonalat kívánja folytatni, az új jövevény mellett azonban akad néhány egyéb változat is, amelyek szintén a vékonyabb pénztárcával rendelkezők számára kínálhatnak ideális megoldást. Ilyen például a Lumia 625, amely egyes brit forgalmazók oldalán most alig 79 fontért beszerezhető, dacára annak, hogy egy évvel korábbi megjelenésekor a készülék még 250 fontot kóstált.
A Microsoft törekvéseinek megvalósításához természetesen az Apple-nek és a Google-nek is lesz egy-két szava, az eddigiekből pedig gyorsan arra a következtetésre juthatunk, hogy ez utóbbi két cég jobb esélyekkel indul majd harcba.