Berta Sándor

Az okos eszközöknél is az Android a meghatározó

A Google operációs rendszere az okos készülékeknél is piacvezető lett.

Az Android egyre nagyobb piaci részesedéseket szerez - ezt támasztja alá az Opera legújabb tanulmánya a mobil reklámokkal kapcsolatban. Az anyag szerint az operációs rendszer már nem csupán az okostelefonoknál számít a legnépszerűbbnek, hanem az okos eszközöknél is. A teljes piacot tekintve a forgalom 42,83 és a reklámbevételek 33,46 százaléka az androidos készülékeken generálódik. Az iOS esetében ezek az arányok 38,17, illetve 31,82 százalék. Mindez azt jelenti, hogy az előző esztendőhöz képest a Google operációs rendszere 6 százalékkal növelni tudta a reklámpiaci bevételeit. Az Opera szerint az Android elsősorban a Symbian és a Blackberry visszaeséséből profitál.


A legnépszerűbb okos eszköz-gyártó a Samsung 60,22 százalékos piaci részesedéssel, a második az LG 11,11, a harmadik a Motorola 5,73, a negyedik a HTC 3,32, míg az ötödik a ZTE 2,59 százalékkal. Az okos eszközökről a legtöbbször közösségi honlapokat keresnek fel az emberek. Ezeket követik a zenei, a film- és a médiaportálok, majd a hír- és az információs oldalak. A legnagyobb reklámbevételt a kulturális és a szórakoztató platformoknak köszönhetően generálódnak. A mobil honlapokon keletkező hirdetési bevételek 50,61 százaléka az Amerikai Egyesült Államokban, 22,85 százaléka Ázsiában és a Csendes-óceán térségében, 13,16 százaléka pedig Európában keletkezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!