Berta Sándor
Merre tovább Microsoft Office?
Satya Nadella vezérigazgatói kinevezése óta új irányba indult el a tengerentúli vállalat.
Nadellát február elején nevezték ki vezérigazgatónak és az azóta eltelt néhány hónap is megmutatta, hogy alatta más stratégiát követ majd a Microsoft. A Windows és az Office háttérbe szorulhat, illetve megváltozhat az értékesítési filozófia is. Jó példa erre az ingyenes Windows 8.1 with Bingről felbukkant hír, valamint az is, hogy nemrég iPad készülékekre is elérhetővé vált az Office.
A társaság a jövőt a cloud és a közösségi platformok, a mobil eszközök és szolgáltatások, továbbá az elemző megoldások együttműködésében látja. A fő kérdés az, hogy mennyire lesznek fogékonyak a felhasználók erre. Azzal, hogy az Office az iPad táblagépekre is elérhető lett, a Microsoft egyértelműen jelezte, hogy minden platform fontos számára. Ugyanezt támasztja alá az is, hogy a OneDrive, a OneNote és a Skype egy ideje már szintén elérhető Androidra és az Apple tableteire.
Az Office irodai programcsomagot az úgynevezett freemium-modell keretében értékesíti a Microsoft. Ez azt jelenti, hogy az alap szoftver ingyen hozzáférhető és az ügyfelek csak a különböző kiegészítő funkciókért fizethetnek. Eközben továbbra is hozzáférhető maradt az Office 2013, vagyis a társaság nem akarja azonnal feladni a hagyományos üzleti modelljét, az viszont tökéletesen látható, hogy az innováció és a fejlesztési irány egyértelműen a szerver- és a felhőszolgáltatások irányába mutat.
Nadellát február elején nevezték ki vezérigazgatónak és az azóta eltelt néhány hónap is megmutatta, hogy alatta más stratégiát követ majd a Microsoft. A Windows és az Office háttérbe szorulhat, illetve megváltozhat az értékesítési filozófia is. Jó példa erre az ingyenes Windows 8.1 with Bingről felbukkant hír, valamint az is, hogy nemrég iPad készülékekre is elérhetővé vált az Office.
A társaság a jövőt a cloud és a közösségi platformok, a mobil eszközök és szolgáltatások, továbbá az elemző megoldások együttműködésében látja. A fő kérdés az, hogy mennyire lesznek fogékonyak a felhasználók erre. Azzal, hogy az Office az iPad táblagépekre is elérhető lett, a Microsoft egyértelműen jelezte, hogy minden platform fontos számára. Ugyanezt támasztja alá az is, hogy a OneDrive, a OneNote és a Skype egy ideje már szintén elérhető Androidra és az Apple tableteire.
Az Office irodai programcsomagot az úgynevezett freemium-modell keretében értékesíti a Microsoft. Ez azt jelenti, hogy az alap szoftver ingyen hozzáférhető és az ügyfelek csak a különböző kiegészítő funkciókért fizethetnek. Eközben továbbra is hozzáférhető maradt az Office 2013, vagyis a társaság nem akarja azonnal feladni a hagyományos üzleti modelljét, az viszont tökéletesen látható, hogy az innováció és a fejlesztési irány egyértelműen a szerver- és a felhőszolgáltatások irányába mutat.