SG.hu

Az adathalász támadások harmada a pénzünkre pályázik

Az orosz kiberbiztonsági vállalat, a Kaspersky Lab elkészítette első pénzügyi támadásokkal kapcsolatos tanulmányát "Pénzügyi számítógépes fenyegetések 2013" címmel, amelyből kiderül, hogy a kiberbűnözők egyre keményebben és meglepőbb eszközökkel támadják a felhasználókat és a nagyobb pénzügyi szervezeteket.

A vállalat felmérése szerint a bűnözők leggyakoribb eszköze a hamis banki és pénzügyi oldalak utánzása. Az elmúlt évben az adathalász támadások pontosan 31,45 százaléka irányult neves bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek ellen, amely 8,5 százalékos növekedést mutat az ezt megelőző évhez. Azon adathalász webhelyek, amely fő célja a felhasználók pénzügyi megkárosítása, elsősorban a népszerű bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek oldalait másolják. 2013-ban a legvonzóbb célpontok a bankok voltak, amelyek a pénzügyi adathalász támadások 70,6 százalékában voltak érintve. Ez a szám már 2012-től folyamatos emelkedik, amikor is még csak 52 százalék körül mozgott ez az érték.


A csalók a nagyobb, hatalmas adatbázissal rendelkező vállalatok márkaneveit használják, amellyel még jobban növelhetik a támadások erejét. A kiberbiztonsági cég kutatása szerint az összes pénzügyi adathalász támadás során mindössze 25 banki szervezetnek használták a nevét. Ezek között a "kedvenc" fizetési rendszerek között megtalálhatóak a PayPal, az American Express, a Master Card, valamint a Visa oldalai, amelyek a teljes pénzügyi adathalász támadások 88,3 százalékát tették ki.

Több egymást követő évben az Amazon.com volt a legnépszerűbb oldal az adathalászok között, már ami a weboldal nevének illegális, adathalász felhasználását illeti. A tárgyidőszakban az online kereskedelemmel kapcsolatos adathalász támadók az esetek 61 százalékában használták fel a vállalat nevét. A TOP 3 márkák között olyan nagy nevek kaptak helyet - nem meglepő módon -, mint az Apple, az eBay, valamint az Amazon. "Az adathalász támadások azért olyan népszerűek, mert egyszerűbb őket telepíteni és ezen kívül rendkívül hatékonyak is. Viszont még a legtapasztaltabb felhasználó számára sem könnyű észrevenni egy jól megszerkesztett adathalász oldalt, szemben a legitim oldalakkal. " - emelte ki Sergey Lozhkin, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!