Berta Sándor
A Cisco is belép a felhőpiacra
A társaság két éven belül megjelenik a felhőpiacon és erre a célra kész több mint egymilliárd dollárt áldozni.
A válallat az összegből többek között számítógép-központokat építene és Cisco Cloud Services szlogen alatt új szolgáltatásokat hozna létre üzleti ügyfelek számára. A cég azt reméli a lépéstől, hogy sikerül növelnie a nyereségét. A vállalati ügyfelek többek között arra használhatják majd az ajánlatokat, hogy ellenőrizhessék a megrendeléseket és a szállítói hálózatot, emellett a munkatársak egy olyan platformhoz juthatnak, aminek a segítségével más eszközökről is biztonságosan elérhetik a munkahelyi számítógépeiket. Ezek a szolgáltatások segíthetnek azoknak a vállalatoknak, amelyek alkalmazni akarják a BYOD-elvet (azaz a dolgozók a munkahelyükre is magukkal viszik és ott is használják a készülékeiket) és emellett szeretnék, ha a hálózatuk továbbra is biztonságos maradna.
Roy Lloyd, a Cisco értékesítési és fejlesztési ügyekért felelős elnöke azt nyilatkozta, hogy a társaságok új utakat keresnek az IT használatára, ebben jelenthet megoldást a felhőjük, ami javíthatja a gazdaságosságot és költségcsökkentést eredményezhet. Ken Boal, a Cisco ausztráliai és új-zélandi régióért felelős ügyvezető igazgatója hozzátette: filozófiaváltást akarnak elérni azzal kapcsolatban, hogy miként dobjanak piacra termékeket. Hardvergyártóból olyan vállalattá akarnak válni, amely szoftvereket is kínál az ügyfeleinek, felhőajánlataikat pedig kompatibilissé tennék a Microsoft és a VMware termékeivel.
A dolog szakértők szerint nem lesz egyszerű, mivel eddig a Cisco eszközgyártónak számított, és szolgáltatásokat egyébként nem kínál. Az IBM számára nagy nehézségeket okozott hasonló kompetenciák kiépítése, és a verseny erős, gondoljunk csak az Microsoft Azure, az Amazon Web Services, az Oracle és a HP jelenlétére, vagy pl. a SAP is folyamatosan a HANA-ról beszél.
A válallat az összegből többek között számítógép-központokat építene és Cisco Cloud Services szlogen alatt új szolgáltatásokat hozna létre üzleti ügyfelek számára. A cég azt reméli a lépéstől, hogy sikerül növelnie a nyereségét. A vállalati ügyfelek többek között arra használhatják majd az ajánlatokat, hogy ellenőrizhessék a megrendeléseket és a szállítói hálózatot, emellett a munkatársak egy olyan platformhoz juthatnak, aminek a segítségével más eszközökről is biztonságosan elérhetik a munkahelyi számítógépeiket. Ezek a szolgáltatások segíthetnek azoknak a vállalatoknak, amelyek alkalmazni akarják a BYOD-elvet (azaz a dolgozók a munkahelyükre is magukkal viszik és ott is használják a készülékeiket) és emellett szeretnék, ha a hálózatuk továbbra is biztonságos maradna.
Roy Lloyd, a Cisco értékesítési és fejlesztési ügyekért felelős elnöke azt nyilatkozta, hogy a társaságok új utakat keresnek az IT használatára, ebben jelenthet megoldást a felhőjük, ami javíthatja a gazdaságosságot és költségcsökkentést eredményezhet. Ken Boal, a Cisco ausztráliai és új-zélandi régióért felelős ügyvezető igazgatója hozzátette: filozófiaváltást akarnak elérni azzal kapcsolatban, hogy miként dobjanak piacra termékeket. Hardvergyártóból olyan vállalattá akarnak válni, amely szoftvereket is kínál az ügyfeleinek, felhőajánlataikat pedig kompatibilissé tennék a Microsoft és a VMware termékeivel.
A dolog szakértők szerint nem lesz egyszerű, mivel eddig a Cisco eszközgyártónak számított, és szolgáltatásokat egyébként nem kínál. Az IBM számára nagy nehézségeket okozott hasonló kompetenciák kiépítése, és a verseny erős, gondoljunk csak az Microsoft Azure, az Amazon Web Services, az Oracle és a HP jelenlétére, vagy pl. a SAP is folyamatosan a HANA-ról beszél.