Berta Sándor
Kisebb és olcsóbb kijelzővel egybeépített PC-k jöhetnek
A nagy gyártók a jövőben 15 vagy 17 hüvelykes képernyővel ellátott All-in-One számítógépeket dobhatnak piacra.
A DigiTimes tajvani IT-portál információi alapján mindez azt eredményezheti, hogy az eddigi meglehetősen drágának számító készülékek megjelenhetnek az olcsó és a közepes árkategóriában is. Az ugyanakkor egyelőre kérdéses, hogy ez a döntés lendületet adhat-e a napjainkban gyengélkedő PC-szektornak. A 21 és 23 hüvelykes kijelzővel felszerelt modellek eladási számai mindenesetre eddig jelentős elmaradtak a várt szinttől. Jelenleg az ebbe a kategóriába tartozó konfigurációk teszik ki a teljes All-in-One PC-forgalom 70 százalékát.
A gyártók, például a Hewlett-Packard, azt az álláspontot képviselik, hogy az All-in-One számítógépek a nagyobb képernyőjükkel és az erősebb hardvereikkel közvetlen vetélytársaik lehetnek a 17 és a 19 hüvelykes notebookoknak. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan a cégek amiatt aggódnak, hogy a meglévő All-in-One termékcsaládok nem felelnek majd meg teljesen a vásárlók igényeinek. Az olcsóbb eszközök, amelyek jóval az eddigi 600 dolláros átlagár alatt lesznek megvásárolhatók, viszont megoldhatják ezt a problémát.
Az All-in-One PC-k piacát az Apple és a Lenovo uralja, a harmadik legnagyobb gyártó a Hewlett-Packard, amely évente 2-2,5 millió készüléket hoz forgalomba. Az LG tavaly decemberben jelentkezett a Chromebase nevű konfigurációjával, ami a Chrome OS operációs rendszerre épül, míg az Acer androidos terméket jelentett be januárban. Emellett a Hewlett-Packard és a Samsung Electronics is tervezi Chrome OS-alapú All-in-One számítógépek piacra dobását.
A DigiTimes tajvani IT-portál információi alapján mindez azt eredményezheti, hogy az eddigi meglehetősen drágának számító készülékek megjelenhetnek az olcsó és a közepes árkategóriában is. Az ugyanakkor egyelőre kérdéses, hogy ez a döntés lendületet adhat-e a napjainkban gyengélkedő PC-szektornak. A 21 és 23 hüvelykes kijelzővel felszerelt modellek eladási számai mindenesetre eddig jelentős elmaradtak a várt szinttől. Jelenleg az ebbe a kategóriába tartozó konfigurációk teszik ki a teljes All-in-One PC-forgalom 70 százalékát.
A gyártók, például a Hewlett-Packard, azt az álláspontot képviselik, hogy az All-in-One számítógépek a nagyobb képernyőjükkel és az erősebb hardvereikkel közvetlen vetélytársaik lehetnek a 17 és a 19 hüvelykes notebookoknak. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan a cégek amiatt aggódnak, hogy a meglévő All-in-One termékcsaládok nem felelnek majd meg teljesen a vásárlók igényeinek. Az olcsóbb eszközök, amelyek jóval az eddigi 600 dolláros átlagár alatt lesznek megvásárolhatók, viszont megoldhatják ezt a problémát.
Az All-in-One PC-k piacát az Apple és a Lenovo uralja, a harmadik legnagyobb gyártó a Hewlett-Packard, amely évente 2-2,5 millió készüléket hoz forgalomba. Az LG tavaly decemberben jelentkezett a Chromebase nevű konfigurációjával, ami a Chrome OS operációs rendszerre épül, míg az Acer androidos terméket jelentett be januárban. Emellett a Hewlett-Packard és a Samsung Electronics is tervezi Chrome OS-alapú All-in-One számítógépek piacra dobását.