SG.hu
Tabletekkel gyorsítja a mentést a Vöröskereszt
Homokzsákkal körbevett házból mentették az embereket, miközben táblagéppel regisztrálták a lakókat és mobilneten továbbították az adatokat.
A Vöröskereszt sajtótájékoztatója rendhagyó körülmények között zajlott, hiszen budapesti székházuk udvarán egy katasztrófahelyzetet szimuláltak. Az udvarra nyíló ablakok köré homokzsákokat raktak, és az előterét vízzel töltötték fel. A mentésre szoruló lakóknak a segítségül érkező szakemberek először mentőmellényeket nyújtottak be, majd egy pallón át kimenekítették őket, miközben egy járókeretes nénike hangos jajgatással színesítette a showt.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A lényeg nem ez a - egyébként szokványos - mentési akció volt, hanem hogy közben egy kollégájuk tablettel regisztrálta a lakókat, egy alkalmazásban bejelölte a már üres házakat, illetve jegyzetelte a még szükséges teendőket. Eddig mindezt papíron végezték, annak minden hátrányával együtt. A hordozható számítógépen futó program a Synaptel Kft. fejlesztése, egy munkaerő irányítási alkalmazás, amiben az űrlapokhoz hangfelvételek és fotók csatolhatók, hely és időbélyeggel ellátva. A lokális rögzítés mellett mindezt azonnal mobilneten át egy központi szerverre továbbítják. Ehhez a Telenor támogatása nyújt segítséget, mely amellett, hogy vállalta, hogy egy krízis esetén a Vöröskereszt által kijelölt térségekben növeli mobilhálózatának kapacitását, egyben 50 tabletet is adományozott a szervezetnek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A "kimentett" lakókat a kihűlést megakadályozó fóliába csavarták, majd a befogadóállomásra kísérték, ahol felvették adataikat és esetleges egyedi igényeket. A digitalizált adatok egy irányítási központba futnak be, ahol azonnal ki tudják értékelni az információkat, gondoskodnak a segélyek elosztásáról és a kárfelmérésről, és persze tájékoztatják a helyszínen tartózkodó egységeket. A látványos, és szándékosan bulváros bemutató utáni sajtótájékoztatón elhangzott, hogy mind a tárolt, mind a továbbított adatok titkosítva vannak. A Synaptel támogatásának értéke mintegy évi 5,8 millió forint.
A Vöröskereszt sajtótájékoztatója rendhagyó körülmények között zajlott, hiszen budapesti székházuk udvarán egy katasztrófahelyzetet szimuláltak. Az udvarra nyíló ablakok köré homokzsákokat raktak, és az előterét vízzel töltötték fel. A mentésre szoruló lakóknak a segítségül érkező szakemberek először mentőmellényeket nyújtottak be, majd egy pallón át kimenekítették őket, miközben egy járókeretes nénike hangos jajgatással színesítette a showt.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A lényeg nem ez a - egyébként szokványos - mentési akció volt, hanem hogy közben egy kollégájuk tablettel regisztrálta a lakókat, egy alkalmazásban bejelölte a már üres házakat, illetve jegyzetelte a még szükséges teendőket. Eddig mindezt papíron végezték, annak minden hátrányával együtt. A hordozható számítógépen futó program a Synaptel Kft. fejlesztése, egy munkaerő irányítási alkalmazás, amiben az űrlapokhoz hangfelvételek és fotók csatolhatók, hely és időbélyeggel ellátva. A lokális rögzítés mellett mindezt azonnal mobilneten át egy központi szerverre továbbítják. Ehhez a Telenor támogatása nyújt segítséget, mely amellett, hogy vállalta, hogy egy krízis esetén a Vöröskereszt által kijelölt térségekben növeli mobilhálózatának kapacitását, egyben 50 tabletet is adományozott a szervezetnek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A "kimentett" lakókat a kihűlést megakadályozó fóliába csavarták, majd a befogadóállomásra kísérték, ahol felvették adataikat és esetleges egyedi igényeket. A digitalizált adatok egy irányítási központba futnak be, ahol azonnal ki tudják értékelni az információkat, gondoskodnak a segélyek elosztásáról és a kárfelmérésről, és persze tájékoztatják a helyszínen tartózkodó egységeket. A látványos, és szándékosan bulváros bemutató utáni sajtótájékoztatón elhangzott, hogy mind a tárolt, mind a továbbított adatok titkosítva vannak. A Synaptel támogatásának értéke mintegy évi 5,8 millió forint.