SG.hu
Elektronikusan is megrendelhetők az online pénztárgépek
Gyors, egyszerű és biztonságos lehetőséget kínál a NAV azok számára, akiknek még mindig nincs visszaigazolt megrendelésük érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre.
Elméletileg már minden átállásra kötelezett vállalkozásnak meg kellett rendelnie az online adatkapcsolatra képes pénztárgépet, és ezt a NAV folyamatosan ellenőrzi. A szervezet közleménye szerint vannak azonban olyan üzletek, cégek, amelyek nem megfelelő gépet rendeltek vagy egyszerűen elmulasztották a megrendelést. Számukra gyors segítséget jelent, hogy a NAV honlapjáról is elérhető magyarorszag.hu portálon megtalálják azt a felületet, amelyen garantáltan megfelelő pénztárgépet rendelhetnek. Annak, aki már rendelkezik 2013. november 16. előtt megkötött szerződéssel (megrendeléssel), két dolgot feltétlenül ellenőriznie kell. Egyrészt, hogy a megrendelés, szerződés érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozik-e, másrészt, hogy a megrendelést, illetve a szerződést a forgalmazó visszaigazolta-e.
Ha a megrendelést, illetve a szerződést még nem igazolták vissza, és a pénztárgépet nem közvetlenül a forgalmazótól rendelte a megrendelő, kérnie kell a pénztárgép eladójától egy olyan, igazolást, amely arról szól, hogy a szerződést, megrendelést továbbította a forgalmazóhoz. Ezen a dokumentumon a forgalmazó visszaigazolásának is szerepelnie kell. Ezt az igazolást az eladónak 2013. november 25-ig kell kiadnia. Ha valaki a pénztárgépet közvetlenül a forgalmazótól rendelte meg, úgy a forgalmazónak kell a szerződést, megrendelést visszaigazolni szintén legkésőbb 2013. november 25-ig. Fontos, hogy a két feltételnek együttesen kell teljesülnie, tehát nem elég, hogy a megrendelés visszaigazolták, szükséges az is, hogy az érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozzon.
Aki eddig kötelezettsége ellenére nem rendelt pénztárgépet, annak haladéktalanul meg kell rendelnie az online pénztárgépet az erre a célra kialakított internetes felületen. Továbbra is szükséges feltétel, hogy az adózó üzembe helyezési kóddal rendelkezzen, amelyet a PTGREG adatlap kitöltésével igényelhetett a NAV-tól. Minden megrendelés nyomon követhető, mivel az adatokat a forgalmazóknak kötelező továbbítaniuk a NAV-hoz. A forgalmazói adatszolgáltatás alapján a NAV pontos információkkal rendelkezik arról, hogy mely adózók nem rendeltek még a jogszabályi előírásoknak megfelelő pénztárgépet. A NAV ellenőrizni és szigorúan szankcionálni fogja azon adózókat, akik nem teljesítik az új típusú pénztárgépek beszerzésére és beüzemelésére vonatkozó kötelezettségüket.
Elméletileg már minden átállásra kötelezett vállalkozásnak meg kellett rendelnie az online adatkapcsolatra képes pénztárgépet, és ezt a NAV folyamatosan ellenőrzi. A szervezet közleménye szerint vannak azonban olyan üzletek, cégek, amelyek nem megfelelő gépet rendeltek vagy egyszerűen elmulasztották a megrendelést. Számukra gyors segítséget jelent, hogy a NAV honlapjáról is elérhető magyarorszag.hu portálon megtalálják azt a felületet, amelyen garantáltan megfelelő pénztárgépet rendelhetnek. Annak, aki már rendelkezik 2013. november 16. előtt megkötött szerződéssel (megrendeléssel), két dolgot feltétlenül ellenőriznie kell. Egyrészt, hogy a megrendelés, szerződés érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozik-e, másrészt, hogy a megrendelést, illetve a szerződést a forgalmazó visszaigazolta-e.
Ha a megrendelést, illetve a szerződést még nem igazolták vissza, és a pénztárgépet nem közvetlenül a forgalmazótól rendelte a megrendelő, kérnie kell a pénztárgép eladójától egy olyan, igazolást, amely arról szól, hogy a szerződést, megrendelést továbbította a forgalmazóhoz. Ezen a dokumentumon a forgalmazó visszaigazolásának is szerepelnie kell. Ezt az igazolást az eladónak 2013. november 25-ig kell kiadnia. Ha valaki a pénztárgépet közvetlenül a forgalmazótól rendelte meg, úgy a forgalmazónak kell a szerződést, megrendelést visszaigazolni szintén legkésőbb 2013. november 25-ig. Fontos, hogy a két feltételnek együttesen kell teljesülnie, tehát nem elég, hogy a megrendelés visszaigazolták, szükséges az is, hogy az érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozzon.
Aki eddig kötelezettsége ellenére nem rendelt pénztárgépet, annak haladéktalanul meg kell rendelnie az online pénztárgépet az erre a célra kialakított internetes felületen. Továbbra is szükséges feltétel, hogy az adózó üzembe helyezési kóddal rendelkezzen, amelyet a PTGREG adatlap kitöltésével igényelhetett a NAV-tól. Minden megrendelés nyomon követhető, mivel az adatokat a forgalmazóknak kötelező továbbítaniuk a NAV-hoz. A forgalmazói adatszolgáltatás alapján a NAV pontos információkkal rendelkezik arról, hogy mely adózók nem rendeltek még a jogszabályi előírásoknak megfelelő pénztárgépet. A NAV ellenőrizni és szigorúan szankcionálni fogja azon adózókat, akik nem teljesítik az új típusú pénztárgépek beszerzésére és beüzemelésére vonatkozó kötelezettségüket.