Gyurkity Péter
Nálunk is okosabbak lesznek a mobiltelefonok
Erre számítanak a piackutató cégek szakértői, akik szerint néhány éven belül az okostelefonok már számos döntést önállóan hozhatnak meg, az ismert információkra és a meglévő tudásra alapozva.
Manapság még leginkább gúnyosan jegyezhetjük meg, hogy okostelefonra azoknak van szüksége, akik nem rendelkeznek a szükséges intelligenciával, ám néhány éven belül itt olyan alapvető változások következhetnek be, amelyek számos területen megkönnyíthetik életünket, garantálva, hogy még kevesebb részletet és információt kell a fejünkben tartanunk.
A Gartner által megrendezett ITxpo alatt elemzők a napokban azt vitatták meg, hogy az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások milyen gyorsan és milyen módon bővülhetnek ki a mindennapokban is rendkívül hasznos funkciókkal. Az itt elhangzó vélemények szerint 2017-re már alapvető változások mehetnek végbe a területen, a hordozható készülékek ugyanis a meglévő információra és tudásra alapozva önálló döntéseket hozhatnak meg, azokat pedig az új fejlemények alapján dinamikus módon módosíthatják. Példaként merült fel, hogy az okostelefon kellően nagy közúti forgalom esetén korábban ébresztheti fel tulajdonosát, egy megbeszélt találkozó várható csúszása esetén a másik félnek bocsánatkérő üzenetet küldhet, mindezt a naptárban tárolt, valamint a különféle érzékelők által regisztrált adatok alapján.
Annak idején, az okostelefonok szegmensének megjelenésekor a technológiai változás a szükséges érzékelőket és a kamerát tette elérhetővé, az alkalmazások pedig erre támaszkodva magukkal hozták az újabb és újabb funkciókat, amelyek milliók életét, mindennapi gyakorlatát formálták át. Az elkövetkező években ennek folytatására kerül majd sor, ám ezúttal az adatkezelésben, az információk felismerésében és azok megfelelő értelmezésében, vagyis az automatizálásban tapasztalunk majd komoly átalakulást, amelyben a különböző felhő-platformok játsszák majd a főszerepet, hiszen a szükséges teljesítmény ezek kapcsolódása és állandó elérése révén lesz bevonható.
A hangsúly a hardver helyett egyértelműen a szoftverre, az egyes platformokra helyeződik át, hiszen piaci szereplők számára a szükséges adatok birtoklása lesz a legfontosabb szempont, míg a felhasználók az esetleges problémákért sok esetben a készülékek gyártóit okolják majd, elfeledkezve a felhő kitüntetett szerepéről. A személyi jogok védelme csak egy kisebbség számára lesz fontos szempont, a nagy többség ezen a területen csak abban az esetben fogalmaz majd meg kifogásokat, amennyiben úgy érzik, hogy nem kapnak eleget ezen adatokért cserébe.
Manapság még leginkább gúnyosan jegyezhetjük meg, hogy okostelefonra azoknak van szüksége, akik nem rendelkeznek a szükséges intelligenciával, ám néhány éven belül itt olyan alapvető változások következhetnek be, amelyek számos területen megkönnyíthetik életünket, garantálva, hogy még kevesebb részletet és információt kell a fejünkben tartanunk.
A Gartner által megrendezett ITxpo alatt elemzők a napokban azt vitatták meg, hogy az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások milyen gyorsan és milyen módon bővülhetnek ki a mindennapokban is rendkívül hasznos funkciókkal. Az itt elhangzó vélemények szerint 2017-re már alapvető változások mehetnek végbe a területen, a hordozható készülékek ugyanis a meglévő információra és tudásra alapozva önálló döntéseket hozhatnak meg, azokat pedig az új fejlemények alapján dinamikus módon módosíthatják. Példaként merült fel, hogy az okostelefon kellően nagy közúti forgalom esetén korábban ébresztheti fel tulajdonosát, egy megbeszélt találkozó várható csúszása esetén a másik félnek bocsánatkérő üzenetet küldhet, mindezt a naptárban tárolt, valamint a különféle érzékelők által regisztrált adatok alapján.
Annak idején, az okostelefonok szegmensének megjelenésekor a technológiai változás a szükséges érzékelőket és a kamerát tette elérhetővé, az alkalmazások pedig erre támaszkodva magukkal hozták az újabb és újabb funkciókat, amelyek milliók életét, mindennapi gyakorlatát formálták át. Az elkövetkező években ennek folytatására kerül majd sor, ám ezúttal az adatkezelésben, az információk felismerésében és azok megfelelő értelmezésében, vagyis az automatizálásban tapasztalunk majd komoly átalakulást, amelyben a különböző felhő-platformok játsszák majd a főszerepet, hiszen a szükséges teljesítmény ezek kapcsolódása és állandó elérése révén lesz bevonható.
A hangsúly a hardver helyett egyértelműen a szoftverre, az egyes platformokra helyeződik át, hiszen piaci szereplők számára a szükséges adatok birtoklása lesz a legfontosabb szempont, míg a felhasználók az esetleges problémákért sok esetben a készülékek gyártóit okolják majd, elfeledkezve a felhő kitüntetett szerepéről. A személyi jogok védelme csak egy kisebbség számára lesz fontos szempont, a nagy többség ezen a területen csak abban az esetben fogalmaz majd meg kifogásokat, amennyiben úgy érzik, hogy nem kapnak eleget ezen adatokért cserébe.