Berta Sándor

Az emberek egyre gyakrabban online vásárolnak élelmiszereket

Az A.T. Kearney tanulmányában rámutatott, hogy az osztrák, a német és a svájci fogyasztók körében a korábbinál népszerűbb a különböző élelmiszerek internetes beszerzése, azonban még így is kevesen élnek ezekkel a lehetőségekkel.

2011-hez képest 18-ról 27 százalékra nőtt az online élelmiszerajánlatokkal élő német felhasználók aránya, míg Ausztriában ez jelenleg 18 százalék. Ugyanakkor visszatérő vásárlók alig vannak: utóbbiak aránya Ausztriában 4, Németországban 5, míg Svájcban 11 százalék. A német online élelmiszerpiac értéke tavaly 370 millió euró volt, míg az osztráké 70 millió euró. A német internetes élelmiszerpiac részesedése azonban még így is csak 0,3 százalék. Az osztrákok 52 százaléka a kiszállítási lehetőség miatt választja az online kínálatot, de eközben 72 százalékuk teljes mértékben elégedett az aktuális hagyományos vásárlási lehetőségekkel is. A termékek frissességében és minőségében 50 százalékuk kételkedik. A németek 38 százaléka a kiszállítás, 33 százaléka kíváncsiságból, 27 százaléka a vonzó ár, míg 25 százaléka az időmegtakarítás miatt dönt az internetes kínálat mellett.

"Kétségkívül nő az online élelmiszerértékesítés. A növekedés elsősorban a próbavásárlásokban mutatkozik meg. Csupán a fogyasztók nagyon kicsi százaléka integrálta a vásárlási szokásai közé az internetes csatornákat, így az online élelmiszerkereskedők számára a legnagyobb kihívás az, hogy a vevőiket törzsvásárlókká változtassák" - összegezte a tapasztalatokat dr. Mirko Warschun, az A.T. Kearney szakértője. A férfiak egyharmada és a nők 23 százaléka vett már legalább egy alkalommal a világhálón élelmiszert. A vásárlók 35 százaléka a 25-34, 30 százaléka pedig a 35-44 év közötti korosztály tagjai közül kerül ki. A legnagyobb kihívás az, hogy az emberek többsége elégedett a hagyományos vásárlási lehetőségekkel, ennek ellenére egyre többen érdeklődnek az internetes élelmiszerboltok kínálata iránt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #5
    Meg mielott lattam volna mit irtal ezt akartam irni en is.
  • AgentKis #4
    "lehet vásárolni." Inkább így: célszerű vásárolni.
  • AgentKis #3
    Ezzel a módszerrel csak félkész és kész tartósított, ipari embertápokat lehet vásárolni. Egészséges élelmiszer alapanyagokat azért érdemes személyesen, mert azok illata/szaga, állaga, kinézete az online vásárlás felületén nem jön át, pedig a vásárláskor döntő jelentőssége lehet(ne).
  • AgentKis #2
    Vagy: Az emberek egyre gyakrabban online vásárolnak élelmiszereket.
  • Vol Jin #1
    "Egyre gyakrabban vásárolnak az emberek online élelmiszereket"

    Mit jelent az online élelmiszer?

    Könnyen elkerülhető a szórend megválasztásával, hogy az online ne a tárgy jelzője legyen.

    Egyre gyakrabban vásárolnak online az emberek élelmiszereket...