Szekeres Viktor
George Clooney az öregeknek jön be
Az amerikai című George Clooney-film sikerrel mutatkozott be Amerikában, hiszen az első helyen zárta a hétvégét. Vajon mi lett volna akkor, ha a tinédzserek is érdeklődést mutatnak a thriller iránt?
Bármennyire is nagy sztárnak számít George Clooney, ő sem azon hollywoodi színészek közé tartozik, akik a nézőket jegyvásárlásra késztetik. Ugyan neki is akadtak nagyon sikeres filmjei, de azon alkotások, melyeket egyedül kellett elvinnie, általában nem voltak túl sikeresek. Más kérdés, hogy az olyan filmjei, mint a Michael Clayton, a Sziriana, a Solaris vagy A jó német, nem igazán számítanak közönségfilmes alapanyagnak. (Az Egek ura üdítő kivétel volt, bár a hétvégi bevételi toplisták első 5 helyét azért elkerülte.)
Épp ezért is volt kissé meglepő, hogy Clooney új filmje, Az amerikai (The American) az első helyen mutatkozott be Amerikában a hétvégén. A sodrólendületű reklámokkal hirdetett, de egyébként nagyon lassú thriller premierjének első három napján 13,2 millió dollár bevételt hozott, ami a 20 milliós büdzséhez képest egész jónak számít. A siker kulcsa a gyártó Focus marketingstratégiája volt, hiszen a stúdió felismerte, hogy Clooney az idősebb korosztálynak, a 35 éven felülieknek kell eladni. Nem is meglepő, hogy a hétvégi premier nézőinek 66%-a volt 35 évnél idősebb és 88%-a 25 évnél idősebb.
Bármennyire is nagy sztárnak számít George Clooney, ő sem azon hollywoodi színészek közé tartozik, akik a nézőket jegyvásárlásra késztetik. Ugyan neki is akadtak nagyon sikeres filmjei, de azon alkotások, melyeket egyedül kellett elvinnie, általában nem voltak túl sikeresek. Más kérdés, hogy az olyan filmjei, mint a Michael Clayton, a Sziriana, a Solaris vagy A jó német, nem igazán számítanak közönségfilmes alapanyagnak. (Az Egek ura üdítő kivétel volt, bár a hétvégi bevételi toplisták első 5 helyét azért elkerülte.)
Épp ezért is volt kissé meglepő, hogy Clooney új filmje, Az amerikai (The American) az első helyen mutatkozott be Amerikában a hétvégén. A sodrólendületű reklámokkal hirdetett, de egyébként nagyon lassú thriller premierjének első három napján 13,2 millió dollár bevételt hozott, ami a 20 milliós büdzséhez képest egész jónak számít. A siker kulcsa a gyártó Focus marketingstratégiája volt, hiszen a stúdió felismerte, hogy Clooney az idősebb korosztálynak, a 35 éven felülieknek kell eladni. Nem is meglepő, hogy a hétvégi premier nézőinek 66%-a volt 35 évnél idősebb és 88%-a 25 évnél idősebb.