Szekeres Viktor

George Clooney az öregeknek jön be

Az amerikai című George Clooney-film sikerrel mutatkozott be Amerikában, hiszen az első helyen zárta a hétvégét. Vajon mi lett volna akkor, ha a tinédzserek is érdeklődést mutatnak a thriller iránt?

Bármennyire is nagy sztárnak számít George Clooney, ő sem azon hollywoodi színészek közé tartozik, akik a nézőket jegyvásárlásra késztetik. Ugyan neki is akadtak nagyon sikeres filmjei, de azon alkotások, melyeket egyedül kellett elvinnie, általában nem voltak túl sikeresek. Más kérdés, hogy az olyan filmjei, mint a Michael Clayton, a Sziriana, a Solaris vagy A jó német, nem igazán számítanak közönségfilmes alapanyagnak. (Az Egek ura üdítő kivétel volt, bár a hétvégi bevételi toplisták első 5 helyét azért elkerülte.)


Épp ezért is volt kissé meglepő, hogy Clooney új filmje, Az amerikai (The American) az első helyen mutatkozott be Amerikában a hétvégén. A sodrólendületű reklámokkal hirdetett, de egyébként nagyon lassú thriller premierjének első három napján 13,2 millió dollár bevételt hozott, ami a 20 milliós büdzséhez képest egész jónak számít. A siker kulcsa a gyártó Focus marketingstratégiája volt, hiszen a stúdió felismerte, hogy Clooney az idősebb korosztálynak, a 35 éven felülieknek kell eladni. Nem is meglepő, hogy a hétvégi premier nézőinek 66%-a volt 35 évnél idősebb és 88%-a 25 évnél idősebb.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kalapos01 #5
    Hát, te nagyon hülye vagy. És komolyan nyomtatott szakújságba írsz cikket? Még szerencse, hogy van lektorod. :)) Miféle korcsoportról beszélsz moziban? Ott a jegy eladása számít, nem az, hogy fiatal vagy idős látja a reklámot, mint a tévében. Tök mindegy, hogy 60 vagy 10 éves fizeti ki a pénzt a jegyre. Még hogy 18-49! (Nem mintha tévében nem lenne ezer korcsoport, hogy minden csatorna kiválassza a célközönségét.) A tévéműsorokat koreloszlása azért fontos, hogy el tudják adni a terméket. A mozifilm maga a termék. Míg egy hirdetőnek nem mindegy, hogy 1 millió 70 éves vagy 30 éves nézi meg a tévéműsort, egy mozifilmgyártónak tök mindegy, hogy 70 évesek vagy 30-asok nézik a filmet.

    Ha nagyon határt akarsz meghatározni a moziban, akkor középen bontod szét a közönséget, modnjuk épp 25 évnél. A filmeket átlagban ugyanannyi 25 éven aluli nézi meg, mint 25-ön felüli. (Van fiatalabb meg idősebb film, kiegyenlítik egymást.) Mert moziba inkább az előbbiek járnak. Az egyik gondolom moziöreg, a másik mozifiatal, bár ez rohadtul mindegy.

    (Mondjuk ez mind irreleváns, hiszen az adatok amerikaiak, ergó amerikai a forrás, amerikai cég készíti a felméréseket és, ha így adják meg az elemzésben, akkor nyilvánvalóan az a bontás releváns, hogy 25 vagy 35 alatt/feletti a nézősereg.)
  • Atyuska #4
    Ha venné a cikkíró a fáradságot, s utána nézne a részletes nézettségi mutatóknak, akkor tudhatná, hogy alapvetően három korcsoport van:
    18 alattiak, 18-49 közöttiek, és az afelettiek. E három korcsoportra van bontva hazánkban a TV és a mozi közönsége. Ebből kifolyólag öregnek titulálni egy 35 ésest..
    Elég botrányos, hogy divatba került a félművelt emberek körében a szélsőséges címadás, csak hogy felhívja a cikkre a figyelmet. Én több éve írok cikkeket - nyomtatott szakújságban - s ott még van lektor, főszerkesztő, aki az értéket és nem bulvár stílusban való fogalmazást tartja fontosnak.
  • bippo #3
    Pedig sajnos a tévézésben, mozizásban a 35év feletti néző öregnek számít.Én is meglepődtem, amikor ezt tudatosították bennem, hogy én a 30évemmel már az idősebbik korcsoportba tartozom.
  • Atyuska #2
    Ki az a [email protected] cikkíró, aki a 35 év felettieket öregnek nevezi?
    Kedves tollfirkász, tán nézz már magadba, öreg a 65-70 feletti korosztály..
  • pokolfiu #1
    azért öregszik a lókötő "doki"... érdekes, de mintha olasz honban játszódna, nem is messze szeretett városkájától... és mintha egy nagant fogna a kezében... :)