Napi Online
A média elégedett lehet az olimpiával
A tévé és a rádió igyekezett pénzügyi hasznot is húzni a nyári játékokból. A közvetítés kizárólagos jogaival rendelkező Magyar Televíziónak sok száz millió forintos többletbevételt hozott a pekingi esemény, de a rádiók és a nyomtatott sajtó is erős két hetet tudhat maga mögött.
Az MTV bevételei az olimpia idején a reklámbevételeken túl a szponzorációból, a jogdíjak értékesítéséből (összefoglaló, internet, mobil), a kivetítői jogok értékesítéséből adódtak össze, amelyek együttesen sok száz millió forint többletbevételt hoztak tavaly augusztushoz képest. Ezzel 25 százalékkal múlták felül az eseményre tervezett bevételt. Úgy tudjuk azonban, hogy a jelentős bevételek ellenére ez az összeg nem fedezte a televízió teljes kiadását, ami elérheti az egymilliárd forintot is.
Az időeltolódás ellenére is jóval nagyobb volt a hirdetési kedv az MTV-nél, mint az előző (athéni) olimpia idején. A reklámdíjat nem a hagyományos, utólag fizetendő GRP-alapon, hanem fix áron értékesítették. Az említett összeg főleg a NOB, a MOB és a magyar sportélet (szakági szövetségek) támogatóitól származott. A köztelevíziónál azt is elmondták, hogy már jó ideje - a magas presztízse miatt - reklám inventory problémákkal küszködik, azaz több a megrendelése, mint amennyit ki tud szolgálni. Erre az olimpia csak rátett még egy lapáttal.
Üzleti szempontból is sikeres volt a Metropol (korábban Metro) című újság olimpiai vállalkozása, a pekingi játékok kapcsán piacra dobott, 17 számból álló, naponta 50 ezer példányban megjelenő kiadvány több tíz millió forintos bevételt hozott a kiadónak - mondta a Napinak Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója, aki a befolyt többletbevételről nem kívánt beszélni. A kiadvány az újságolvasók mellett a hirdetők tetszését is elnyerte, amit pedig főként a frissességével érhetett el: a lap délután fél öt körül került az utcákra, zárása pedig délután két óra körül volt (kínai idő szerint este nyolckor), vagyis az aznapi olimpiai eseményekről friss információkat közölt. Emellett a 320-340 ezer példányban megjelenő főlapban is folyamatosan beszámoltak az olimpiai eseményekről, s itt már részletesebb elemzésre is lehetőségük nyílt.
A hirdetők itt is megjelentek (részben azok, amelyek a külön kiadványban is), de több, klasszikusnak számító Metro-hirdető is markánsabban mutatkozott meg ebben az időszakban. Az nem állítható, hogy valamely termék vagy szolgáltatás dominált volna a hirdetések között, inkább általános felfutás volt érzékelhető - összegezte a vezérigazgató.
Míg júniusban, a foci Eb idején kevésbé, addig az olimpia idején egyértelműen megélénkült a reklámozók, szponzorok kommunikációja, és ez megmutatkozott a Sláger Rádió bevételeiben is - mondta lapunknak Turi Árpád kereskedelmi igazgató, aki szerint az érdeklődés már júliusban erősödött, majd a következő hónapban fokozódott. Az igazgató szerint ilyen augusztusa még nem volt a tízéves adónak. A Sláger Rádióban részben az olimpia fő támogatóiként is számon tartott cégek reklámoztak, de mellettük számos olyan vállalkozás is megjelent reklámszpotjával, amely például különböző olimpiai csomagot vagy valamilyen másfajta kedvezményt vezetett be erre az időszakra.
Az MTV bevételei az olimpia idején a reklámbevételeken túl a szponzorációból, a jogdíjak értékesítéséből (összefoglaló, internet, mobil), a kivetítői jogok értékesítéséből adódtak össze, amelyek együttesen sok száz millió forint többletbevételt hoztak tavaly augusztushoz képest. Ezzel 25 százalékkal múlták felül az eseményre tervezett bevételt. Úgy tudjuk azonban, hogy a jelentős bevételek ellenére ez az összeg nem fedezte a televízió teljes kiadását, ami elérheti az egymilliárd forintot is.
Az időeltolódás ellenére is jóval nagyobb volt a hirdetési kedv az MTV-nél, mint az előző (athéni) olimpia idején. A reklámdíjat nem a hagyományos, utólag fizetendő GRP-alapon, hanem fix áron értékesítették. Az említett összeg főleg a NOB, a MOB és a magyar sportélet (szakági szövetségek) támogatóitól származott. A köztelevíziónál azt is elmondták, hogy már jó ideje - a magas presztízse miatt - reklám inventory problémákkal küszködik, azaz több a megrendelése, mint amennyit ki tud szolgálni. Erre az olimpia csak rátett még egy lapáttal.
Üzleti szempontból is sikeres volt a Metropol (korábban Metro) című újság olimpiai vállalkozása, a pekingi játékok kapcsán piacra dobott, 17 számból álló, naponta 50 ezer példányban megjelenő kiadvány több tíz millió forintos bevételt hozott a kiadónak - mondta a Napinak Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója, aki a befolyt többletbevételről nem kívánt beszélni. A kiadvány az újságolvasók mellett a hirdetők tetszését is elnyerte, amit pedig főként a frissességével érhetett el: a lap délután fél öt körül került az utcákra, zárása pedig délután két óra körül volt (kínai idő szerint este nyolckor), vagyis az aznapi olimpiai eseményekről friss információkat közölt. Emellett a 320-340 ezer példányban megjelenő főlapban is folyamatosan beszámoltak az olimpiai eseményekről, s itt már részletesebb elemzésre is lehetőségük nyílt.
A hirdetők itt is megjelentek (részben azok, amelyek a külön kiadványban is), de több, klasszikusnak számító Metro-hirdető is markánsabban mutatkozott meg ebben az időszakban. Az nem állítható, hogy valamely termék vagy szolgáltatás dominált volna a hirdetések között, inkább általános felfutás volt érzékelhető - összegezte a vezérigazgató.
Míg júniusban, a foci Eb idején kevésbé, addig az olimpia idején egyértelműen megélénkült a reklámozók, szponzorok kommunikációja, és ez megmutatkozott a Sláger Rádió bevételeiben is - mondta lapunknak Turi Árpád kereskedelmi igazgató, aki szerint az érdeklődés már júliusban erősödött, majd a következő hónapban fokozódott. Az igazgató szerint ilyen augusztusa még nem volt a tízéves adónak. A Sláger Rádióban részben az olimpia fő támogatóiként is számon tartott cégek reklámoztak, de mellettük számos olyan vállalkozás is megjelent reklámszpotjával, amely például különböző olimpiai csomagot vagy valamilyen másfajta kedvezményt vezetett be erre az időszakra.