Szekeres Viktor
Végre nem csak feldolgozást és folytatást néznek az emberek?
Egy hétvégére elhalt a rebootláz.
Az elmúlt évek egyik legjellemzőbb jelensége, ami egyes filmnézők kapcsán jelentkezett, az a vég nélküli panaszkodás, többek között az eredeti ötletek, illetve feldolgozások/folytatások/adaptációk/rebootok viszonylatában. És bár csak a vak nem látja, hogy utóbbi csoportba tartozó filmekből egyre több van (persze még így is dominálnak a nem oda tartozó alkotások), fura olyankor az ötlethiányra vonatkozó panaszokba ütközni, amikor pont azért készül annyi, már meglévő IP-re, azaz szellemi tulajdonra alapuló film, mert pont a nézők mondanak egymás után nemet az eredeti produkciókra, és néznek folytatásokat, feldolgozásokat, adaptációkat. Elég csak megnézni az elmúlt évek bevételi toplistáit, és látni lehet, hogy a legsikeresebb 20-30 film között jó, ha egy-két eredeti produkció van, ami nem animáció. (Más kérdés persze, hogy attól, hogy valami folytatásként már meglévő karaktereket használ, történet szintjén bőven kíván ötletet, eredetiséget.)
A fentieknek pedig az az apropója, hogy a Disney a hétvégén mutatta be a mozikban a Free Guy című akciókomédiát, mely még eredetinek számít (amíg meg nem érkezik a folytatása), és mely kifejezetten sikeresen indult el. Nem elég ugyanis, hogy remek kritikákat kapott, de még a nézőket is érdekelte, hiszen a becslések szerinti 10,5 millió dolláros nyitónapi bevétele akár azt is jelentheti, hogy el fogja érni a Suicide Squad 26,3 millió dolláros kezdését. (Persze utóbbi nem exkluzív mozis premier volt, ráadásul R-es korhatáros, de ettől még előnnyel indult az ismert IP miatt.)
Az elmúlt évek egyik legjellemzőbb jelensége, ami egyes filmnézők kapcsán jelentkezett, az a vég nélküli panaszkodás, többek között az eredeti ötletek, illetve feldolgozások/folytatások/adaptációk/rebootok viszonylatában. És bár csak a vak nem látja, hogy utóbbi csoportba tartozó filmekből egyre több van (persze még így is dominálnak a nem oda tartozó alkotások), fura olyankor az ötlethiányra vonatkozó panaszokba ütközni, amikor pont azért készül annyi, már meglévő IP-re, azaz szellemi tulajdonra alapuló film, mert pont a nézők mondanak egymás után nemet az eredeti produkciókra, és néznek folytatásokat, feldolgozásokat, adaptációkat. Elég csak megnézni az elmúlt évek bevételi toplistáit, és látni lehet, hogy a legsikeresebb 20-30 film között jó, ha egy-két eredeti produkció van, ami nem animáció. (Más kérdés persze, hogy attól, hogy valami folytatásként már meglévő karaktereket használ, történet szintjén bőven kíván ötletet, eredetiséget.)
A fentieknek pedig az az apropója, hogy a Disney a hétvégén mutatta be a mozikban a Free Guy című akciókomédiát, mely még eredetinek számít (amíg meg nem érkezik a folytatása), és mely kifejezetten sikeresen indult el. Nem elég ugyanis, hogy remek kritikákat kapott, de még a nézőket is érdekelte, hiszen a becslések szerinti 10,5 millió dolláros nyitónapi bevétele akár azt is jelentheti, hogy el fogja érni a Suicide Squad 26,3 millió dolláros kezdését. (Persze utóbbi nem exkluzív mozis premier volt, ráadásul R-es korhatáros, de ettől még előnnyel indult az ismert IP miatt.)