Szekeres Viktor
Elődjénél több, mint 100 millió dollárral kisebb nyitást produkált a The Suicide Squad
Nem voltak tömött sorozatok az új Öngyilkos osztag vetítésein.
Manapság, aki tájékozatlan, az könnyedén címkéz fel filmeket bukásként, de valójában senkinek nincs fogalma arról, hogy például a The Suicide Squad szereplése milyen minősítést érdemel. Való igaz, hogy az elemzők 30 millió dollárnál erősebb nyitóhétvégét vártak a filmtől, és a 26,5 millió ezt alulmúlja, de arról nem nagyon lehet fogalmunk, hogy az HBO Maxon miképp teljesített a széria. Márpedig egy-egy jó streaming teljesítményt nyújtó filmtől (pl. az Amazonos The Tomorrow War vagy a Netflixes Army of The Dead) csak abban különbözik ez a premier, hogy a gyártó nem csak digitális premiert adott neki, hanem még mozis bevételre is szert tett, ami mindenképp a plusz rubrikába kerülhet, és nem a mínuszba. (A nyilvánvalóan igen magas, inkább a 200 millió dollárhoz közelítő költségvetéssel sem érdemes érvelni, hiszen manapság az Amazon, illetve a Netflix bizonyítja, hogy számukra még 200 millió dollárt is megéri egyes, mozis forgalmazást nem kapó filmekre költeni, ld. a már említett The Tomorrow War vagy a Knives Out 2.)
A fentiek ellenére mindenképp meg kell vizsgálni a film kapcsán a másik oldalt is. A film az első, egyébként bukottnak nevezett, és remek bevételei ellenére sem folytatott részhez képest rémisztően alulteljesített (az majdnem 134 millió dollárral kezdett), de itt a járvány és a nem exkluzív komponens szerepet játszik. Viszont a Fekete Özvegy már abszolút rendben lévő hasonlítási alap, hiszen ugyancsak nem exkluzív mozis premierben részesülő képregény-filmről van szó (igaz, az nem R-korhatáros volt), és az 80 millió dollárral startolt.
Manapság, aki tájékozatlan, az könnyedén címkéz fel filmeket bukásként, de valójában senkinek nincs fogalma arról, hogy például a The Suicide Squad szereplése milyen minősítést érdemel. Való igaz, hogy az elemzők 30 millió dollárnál erősebb nyitóhétvégét vártak a filmtől, és a 26,5 millió ezt alulmúlja, de arról nem nagyon lehet fogalmunk, hogy az HBO Maxon miképp teljesített a széria. Márpedig egy-egy jó streaming teljesítményt nyújtó filmtől (pl. az Amazonos The Tomorrow War vagy a Netflixes Army of The Dead) csak abban különbözik ez a premier, hogy a gyártó nem csak digitális premiert adott neki, hanem még mozis bevételre is szert tett, ami mindenképp a plusz rubrikába kerülhet, és nem a mínuszba. (A nyilvánvalóan igen magas, inkább a 200 millió dollárhoz közelítő költségvetéssel sem érdemes érvelni, hiszen manapság az Amazon, illetve a Netflix bizonyítja, hogy számukra még 200 millió dollárt is megéri egyes, mozis forgalmazást nem kapó filmekre költeni, ld. a már említett The Tomorrow War vagy a Knives Out 2.)
A fentiek ellenére mindenképp meg kell vizsgálni a film kapcsán a másik oldalt is. A film az első, egyébként bukottnak nevezett, és remek bevételei ellenére sem folytatott részhez képest rémisztően alulteljesített (az majdnem 134 millió dollárral kezdett), de itt a járvány és a nem exkluzív komponens szerepet játszik. Viszont a Fekete Özvegy már abszolút rendben lévő hasonlítási alap, hiszen ugyancsak nem exkluzív mozis premierben részesülő képregény-filmről van szó (igaz, az nem R-korhatáros volt), és az 80 millió dollárral startolt.