Szekeres Viktor

Kikerült a netre a sokak által várt gyilkos űrhajós scifi sorozat kezdése

A Syfy megmutatta a Nightflyers első 5 percét.

Aki képtelen kivárni a december másodikát, az már most megnézheti a Nightflyers első részének első 5 percét. A jövőben játszódó scifi-horror nagyjából a Föld elpusztításának idején zajlik, amikor pár felfedező a galaxis legfejlettebb űrhajóján elfog egy rejtélyes, földönkívüli űrhajót, mely talán a bolygó túlélésének kulcsát birtokolhatja. Ahogy azonban az áhított cél felé közelednek, kiderül, hogy a hajó mesterséges intelligenciája és nem mutatkozó kapitánya elmondhatatlan borzalmak felé vezetheti őket a űr mély bugyraiba.


A tévésorozat George R. R. Martin egyik régebbi története alapján készült. A Nightflyers Amerikában a Syfy-on kerül bemutatásra, itthon pedig Netflixre érkezik. Az első részt Mike Cahill rendezte, a főbb szereplők pedig Gretchen Mol, Eoin Macken, David Ajala, Sam Strike, Maya Eshet, Angus Sampson, Jodie Turner-Smith és Brían F. O’Byrne lesznek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #18
    "Azzal nagyon nem értek, hogy bármiféle zsenialitás kell ahhoz, hogy valakinek egyetlen ötlete legyen. Ez a legkönnyebb. Egy ötlet. Egy ötletcsíra is elég."

    Pont ezzel nem értek egyet. Az az "ötletcsíra" az pontosan, ami olyan szinten kihunyt nyálivúdban, hogy már a remake remakejének a remake-jét is készítik mert nincs új ötletük.
    Sőt, még csak be se fejezték pl a Teen Wolf sorozatot, de már akkor a remake-jét emlegették.
    Ez nooooooormááááális ? Hát, nem.


    "A tudás nem az, hogy arra egy 20 vagy 40 perces epizódot felhúzzanak (ami nem egyszerű, az az, hogy a gondolatiság mellé karakterizálás is férjen). "

    Pont itt a tévedés. Pl a Defying Gravity pont ebbe pusztult bele. Volt a zseniális öltet. Sőt még a felvezetés is kiváló ... lett volna, de elb-szták mert egy nyilenyál "űr" Grace klinikát akartak csinálni belőle. Na ez be is tett a nézettségnek, jogosan.

    És igen, ezért nem jósolok nagy jövőt a Manifest-nek sem, ha nem állnak neki ismét ötletelni és ÍRNI.
    Mert körítésnek az ok, hogy a magánéletük hogy alakul, de CSAK körítésnek. Ha ez is családregénybe megy át, ez is bukik mint oly sokan előtte (jogosan).

    A B5-el azért nehéz dobálózni, mert nemhogy évadonként dobtak be új és új ötleteket és szálakat (hanem akár 3-at is egyben), de ráadásul oda-vissza linkeltek részek között az időben. Na igen, JMS durván kitett magáért. (most láttam a régi jó szellemirtók rajzfilmsorozatot is ő írta ... ma is szívesen megnézem bármely részét ... nem olyan mint a mai agyament rajzfilmek, amikor érzi rajtuk az ember, hogy az írónak egyszerűen ötlete sincs mégis mi legyen a sztori meg a konfliktus meg minden ... csak el kell ütni valahogy a screentime-ot)
  • Cyberdog #17
    Filmekben sokkal jobbak, mint sorozatokban. Bár mondtad, hogy a The Day of the Triffids-ről nem tudsz semmit. Nem vesztettél sokat, Sem az eredeti, sem pedig a feldolgozással kapcsolatban. Az alapötlet valahol rohadtul nevetséges, de valahol meg egyedi, azaz mégsem unalmas, de annyira gáz, hogy mégsem tudod hírtelen díjazni az egyediségét. De ezzel az összes pozitívumát el is mondtam a filmnek.

    De igen vannak jó sci-fijeik és horrorjaik is meg fantasy-juk is.

    De jó sci-finek tartom a Lifeforce-t. Szerintem az angol sci-fi egyik remekműve a film. Az egyik jelenete ráadásul a a 80-s évek végén ill. a 90-s évek elején, a magyar moziajánló TV műsor intro-jában is benne volt.

    Utoljára szerkesztette: Cyberdog, 2018.12.26. 02:03:14
  • kalapos01 #16
    Ja. Abban a világon semmi hanyatlás nincs, hogy valaki nem 45 perces sztorikat akar írni. De ha ezeket hiányolod, ott vannak a nyomozós sorozatok. Azok nem gondolkodtatnak el, de ott ugyanaz megvan, még logikázgatsz is közben, ha az IQ-d miatt aggódsz. Azokat is megcsinálhatnák minden részben más szereplőkkel, de inkább ugyanazokkal csinálják, hogy megtartsák a nézőket. Mert nem véletlenül haltak ki az Outer Limits-szerű sorozatok. A nézőknek nem volt miért nézniük. Nem volt összekötő elem. Ha leültél egy rész elé, nem tudtad, hogy jó lesz vagy rossz. Mert lehetett rossz is. És random sem sok értelmét látták nézni a sorozatot.

    Nézd meg bármelyik mostani 20 vagy 40 perces antológiát.
  • kalapos01 #15
    Szögezzük le, hogy az Outer Limits tényleg nagyon jó volt.

    De.

    Azzal nagyon nem értek, hogy bármiféle zsenialitás kell ahhoz, hogy valakinek egyetlen ötlete legyen. Ez a legkönnyebb. Egy ötlet. Egy ötletcsíra is elég. A tudás nem az, hogy arra egy 20 vagy 40 perces epizódot felhúzzanak (ami nem egyszerű, az az, hogy a gondolatiság mellé karakterizálás is férjen). Az Outer Limits sokszor csak erről szólt. Mint ahogy más antológiák is. A lényeg sosem az volt, hogy milyen az ötlet, hanem az, hogy mennyire sikeredik megkapóra a körítés, ami működőképessé teszi az ötletet.

    Ahogy írod, vannak azok a sorozatok, amik éveken át boncolgatnak. Itt a gond, hogy te félreérted az egészet. Vannak az univerzumépítő (ld. Babylon 5), illetve a mitológiaközpontú sorozatok (ld. Lost - nem szeret/nemszeret kérdése, de ott rengeteg ötlet volt), és vannak azok, amik vesznek egy csavart, és bedobják a szereplőket (ld. Manifest). Az utóbbiak próbálnak többek lenni egy ötletnél, próbálnak karaktereket létrehozni, megmutatni, hogy az új körülmények között miképp viselkednének. És ez nem egyszerű feladat. Sokszor szappanná silányul a dolog, amibe tessék-lássék beviszik a részenkénti pár perc mitológiát, hogy azok, akiknek ez kell, és akik heti pár perccel beérik, maradjanak.

    A lényeg, hogy tökéletesen megférnek egymás mellett a műfajok. Vannak ma is remek antológiák, mint az Outer Limits - van, aki rövid novellákat szeret olvasni. Van, aki rövidfilmeket néz a moziba, mondván egy filmnek elég 15 perc. Kurva jó magyar rövidfilmek készültek idén is, ahogy láthattuk a Friss Húson. És vannak, akik normál sorozatokat néznek. És normál hosszúságú filmeket.
  • mrzed001 #14
    És az a vicc, hogy azért régen születtek olyan zseniális művek, mint a Végtelen Határok (Outer limits).
    Ami azért nem semmi, mert minden rész különálló, semmi köze a többihez (más hely, más idő, más szereplők, más szitu, más történet)
    És minden rész egy tanmese, egy hatalmas csattanóval a végén (igazi vérbeli scifi: társadalom és/vagy jellemkritikával ... hol a földön, hol az űrben, hol idegen bolygón, hol a jelenben, hol a jövőben ... ).
    Nem 1.0-ás embereknek készült. Bár ha megnézték és megértették, lehet részenként 0.1-et csúszott fel a szintjük (meg 1-et az IQ-juk).

    Az egész hanyatlás amúgy Nyáliwúdból ered, mégpedig a kreativitás és írói minőség hanyatlásából.
    Manapság már ugye egy jó poénos, csattanós (sztori)ötletre is egy egész sorozatot alapoznak (Flash Forward, Manifest, Lost, ... Misfits csak hogy angolt is írjak) ... majd utána évadokon át boncolgatják új ötlet mentesen.
    A Végtelen határokba meg részenként volt egy (és ez valami extrém zseniális írói stábot feltételez).

    Az 1.0 embereknek még a Babylon 5 is oly távol volt agyilag, mint az Alfa Kentauri. Csoda, hogy lett belőle 5 évad. Alapmű.
  • cateran #13
    Pedig - meglepo modon- scifiben nem voltak olyan rosszak a britek..Red Dwarf, Hitchhiker`s Guide to the Galaxy, Black Mirror vagy az altalad is emlitett Dr Who...meg 1 csomo masik, amikrol semmit sem tudok (The Day of the Triffids, Misfits. etc)
    A Discovery of Witches meg szar...wannabe Twilight....nalam cancel az 5. resz utan...
    Amugy mrzed001-gyel ertek egyet..sajnos egyszeruen az atlagembernek minden tul bonyolult, ami 2-nel tobb agysejtet igenyel....Amerikaiaknal ez a szam 1....
  • mrzed001 #12
    Az a legviccesebb, hogy lennének ott azért az angoloknak is jó alapötleteik ... de utána a storyline, a kivitelezés, na az csapnivaló.
    Volt egy sorozat, Misfits. Egész érdekes első évaddal, de utána meredeken zuhanó színvonallal. Egyvalamit köszönhetünk ennek: Iwan Rheon. Aki azóta megjárta a Trónok harca és az Inhumans sorozatokat is.
    Volt egy Merlin sorozatuk is. Amúgy egész nézhető lekvár sorozat, semmi komoly. Na ott eleve lazára vették, megérte.
    Volt egy Stan Lee's Lucky Man. Talán az egyetlen "nézhető" angol sorozat. Persze ez is tele angolos badarságokkal.
    Volt egy Humans. Egész érdekes koncepció, fura kivitelezéssel. Ha kevesebb lenne benne az angolos badarság, no meg kidolgozottabb storyline, egész jó is lehetne.
  • Cyberdog #11
    Ami a sorozatokat illeti összességében igazad van. Az zavar engem az angol sorozatokban, hogy átlagban 6 részből áll egy évad. Néha... esetleg 9-ből.

    Bár szerintem a Dr. Who-t egész jól eltalálták... bár jómagam nem vagyok nagy rajongója, de azért láttam belőle jó néhány részt. Egy jó, a sok ramaty angol sorozat közül.
    Az ’Allo ’Allo!, vagy a You Rang, M'Lord?... ezeket sem sorolnám a jó angol sorozatok közé. Soha nem tudtam nevetni rajtuk. Sőt eléggé fárasztóak voltak szerintem.

    Mostanában elég sokan dicsérek a A Discovery of Witches sorozatot, ami most indult el a Sky One-n. De annak olvastam az eredeti regényét. Magyarul a Boszorkányok Elveszett Könyve címen jelent meg.

    Borászoknak és Sommelier-eknek kimondottan ajánlott.

    Amikor urban fantasy-val hoz össze a sors, mindig elfelejtem, hogy óvatosnak kell lennem, mintha csak egy aknamezőn lépkednék. Na… ez most nem sikerült. Figyelmetlen voltam, ráléptem, robbant, bele a képembe. Már csak becsületből olvasom végig. Eddig, egy könyvet hagytam félbe egész életemben, A kőszívű ember fiait (azt sem ma fogom befejezni, vagyis soha). Ezzel a könyvvel kapcsolatban egy kérdés fogalmazódott meg bennem. Mi ez? Ez most borászati ismertető, vagy fantasy, vagy romantikus regény (a rosszabbik fajtából), vagy mi? A történet, elveszik a leírások szürke tengerében, a féltudományos maszlagokban, a borászati brosúrákban. Az eredeti történetről kiderül, hogy nem az eredeti történet, hanem csak egy mellékszál, a mellékszálról, hogy a főszál.
    Fantasy-nak, túl fantáziátlan… romantikusnak, túl giccses… erotikusnak, meg unalmas…
    Úgy vélem a sorozat sem lehet, annyira más.
    Így a sorozatba félve kezdtem bele. 10 perc után kaszáltam.

    De azért az angol sorozatok között akad néhány igai gyöngyszem is. Neil Gaiman: Sosehol minisorozat adaptációja a BBC-nél. De Terry Pratchett Korongvilág filmjeit is imádom. Mondjuk igen, azok filmek... de jók.


    Utoljára szerkesztette: Cyberdog, 2018.11.26. 02:11:56
  • mrzed001 #10
    A brittek és a filmipar, az amúgy egy igen vicces páros. Láttál már angol sorozatot? Elsőnek ott bukik meg az összes, hogy sztori a kanyarba sincs. Erre jön rá, hogy akkor valamivel mégis meg kellene tölteni azt a 40 percet, legyen sok unalmas, életszerűtlen dialog, felesleges és hosszú vágókép, lényegtelen történethez nem kapcsolódó dolgok hosszan mutatása (pl fogmosás ...).
    Volt egy angol sorozat amiben az X-aktákból Scully (Gillian Anderson) játszott főszerepet. Na mondom, ezt már csak nem tudják elb.szni.
    Hát .... de.
    30 perc ásítozás után hagytam is.

    A Harry Potter sorozatot ugye a Warner Bros csinálja, ami azért csak amcsi cég (még ha angliában veszik is fel, és angol színészek kell hogy szerepeljenek benne ... mármint az eredetibe ez megkötés volt, a Legendás állatoknál nem tudom).

    Ha így nézzük rossz példa volt, mert filmeknél már jobban globálisan gondolkodnak, de sorozatoknál még mindig csak az amcsi nézettségi mutató érdekli őket.
  • Cyberdog #9
    "...Lásd most az új Legendás állatok filmet. USA-ba "kvázi" bukás. Mindenhol máshol meg hatalmas siker (itt is).
    Szóval csoda, ha lesz következő része..."

    Elfog, mert többségében brit alkotás és nem amerikai. A britek inkább a globális piacot nézik... az amerikai piac csak egy részét képezi ennek.