Berta Sándor

Az internetes stream fenyegeti a mozikat

A jövőben a filmeket elsősorban fizetős szolgáltatásokon és okostelefonokon vagy táblagépeken keresztül nézzük majd meg.

Markus Kurtz, a DreamWorks Animation technológiai részlegének vezetője eredetileg csupán fél évet akart Hollywoodban tölteni. 1997-ben a Digital Domain stúdiónál gyűjtötte az első tapasztalatokat, majd az egyik munka követte a másikat. Végül Oscar-díjjal elismert produkciók, például a Titanic elkészítésében vett részt. Mindezt egyszerre köszönhette a kíváncsiságának és a szerencsének.

"Az animációs filmek történetei és a történetek struktúrája nem igazán változott meg az elmúlt két évtizedben, de a technika annál inkább. Egyrészt megkönnyítette, illetve javította a munkafolyamatokat, ezt észre lehet venni az animációk minőségén. Mai szemmel az olyan alkotások, mint a Toy Story esetében nagyon látszik, hogy számítógépes animációk. A mostani produkciók, például az Így neveld a sárkányodat vagy az aktuális Pixar, illetve Disney művek esetében elképesztő a látványvilág, ami annak köszönhető, hogy rendkívüli módon fejlődött a számítástechnika." - fejtette ki Markus Kurtz.


Markus Kurtz

"Az egy nagy kérdés, hogy a virtuális valóság miként fogja megváltoztatni a filmüzletet. A játékok területén már most is követelmény, hogy a kontroller segítségével a felhasználó ellenőrizhesse az eseményeket, vagyis van egy természetes fejlődés a virtuális valóság irányába. A filmek területén ez a dolog azért érdekes, mert a kameramozgás és a kompozíció nagyon fontos részei a történetmesélésnek. Jelenleg is azt kutatják, hogy miként lehet meghatározni és elmesélni egy történetet úgy, hogy közben a kamera tekintetében a nézőnél legyen a kontroll."

"A Facebook például nem csupán megvásárolta az Oculust, hanem egy saját céget is alapított, amelynél az animációs és a vizuális effektekkel foglalkozó szakembereknek az a feladatuk, hogy olyan történeteket találjanak ki, amelyek a virtuális valóság technikai színvonalán megvalósíthatók. A filmek területén változtak a fogyasztói szokások, s ezt befolyásolták a játékok is. Ez a befolyás nagyon fontos lehet a film jövője szempontjából. Amennyiben valaki kipróbálja a virtuális valóságot, akkor nagyon jól el tudja képzelni, hogy ez nagyon hatásos lehetőség az új valóság érzékelésére, mert több érzékszervet ingerel egyszerre. Ha ez jól megvalósul, akkor felmerül a kérdés, hogy voltaképpen mi a valóság. Az, amelyben élünk vagy amelyiket érzékeljük? Ebben a dologban ez a legizgalmasabb."

A szakember kiemelte, hogy nagyon nagy a vetélytársak részéről a nyomás és lerövidült az az időszak is, amely alatt eldől, hogy egy mű sikeres lesz vagy megbukik. Régen egy alkotást két hónapon át vetítettek a mozikban, napjainkban ez az idő mindössze 3-4 hét. Emiatt nőnek a marketingkiadások, hiszen a nézőket már az első néhány héten meg kell próbálni becsalogatni a vetítésekre. A folytatások esetében ugyanakkor kisebb a kockázat, mert a nézők ismerik mind a karaktereket, mind a történetet. A fő bevételi forrást továbbra is a mozik jelentik, de például az ő esetükben a Netflixszel való együttműködés lehetővé teszi, hogy más célcsoportokat is megszólítsanak.


"Egy 90 perces műnek körülbelül 130 000 képkockája van, de ezek csak azok, amelyek valóban meg is jelennek a filmvásznon. A végeredményhez hatalmas adatmennyiséget kell feldolgozni. Nekünk például 25 000 processzorunk dolgozik egy időben, melyek el vannak osztva a különböző számítógépközpontok között. Tudnunk kell, hogy miként néznek ki a forgatások a következő hónapokban, ezekhez mekkora számítási teljesítményre lesz szükség és ehhez természetesen kell egy megfelelő költségvetés is."

"A film nem halott. A klasszikus film, ahogy ismerjük, mindig létezni fog. Viszont a társadalmi szempontokat - a barátokkal való mozizást - erősen befolyásolja a közösségi média. Az emberek össze vannak kötve egymással, így ebből a szempontból már nem fontos az, hogy egy alkotást a moziban nézzenek meg. Ha a filmstúdiók nem lépnek a vetítőtermek nézőszámai tovább csökkennek majd. A 3D egy óriási dolog volt, amely ráadásul működött is, de azzal is csak a látogatottság szinten tartását sikerült elérni. A következő generáció a filmeket alighanem inkább a televízióján, a táblagépén vagy az okostelefonján fogja megtekinteni. A DreamWorks számára fontos, hogy továbbra is olyan filmeket készítsen és olyan történeteket meséljen el, amelyekkel a nézők azonosulni tudnak. Az már egy másik kérdés, hogy ezeket a műveket miként tekintik meg a felhasználók. Ez mindenképpen megváltozik" - szögezte le a filmes.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #63
    Azert 25cm-es kepen fullhd filmet nezni meredek. Olyan 40" kornyeken kezd elvezheto lenni a minoseg. (kb. 90"-ig utanna kezd szetesni.)
    Meg ugye ott az atviteli sebesseg. a 4G halozat nem alkalmas BL minsegu filmek streamelesere. maradnak youtube-s, fullhd keppontszammal rendelkezo, de messze nem BL minosegu filmek.
  • Macropus Rufus #62
    en pl. probaltam. A mosogato talamban kozel 20liter viz fer el. 1x ennyi kell a mosogatashoz, de gye oblogetni is ell. Az a kovetkezo kb ugyan ennyi viz. A gepem 9 teritekes es 11literbol megoldja. Mielott megvettem a gepet en us hagyomanyos modon mosogattam.
  • Papichulo #61
    meg mosni is a patakparton kell sóval meg ecettel

    Az ecet biztosan indokolatlanul szennyezne azt a szegeny, modern tarsadalmaktol szenvedo patakot, szoval marad a fasulykolo! :)
  • mrzed001 #60
    Hát valahogy úgy, hogy egyesek szerint szar dolog az önállósodás, önmaguknak a saját rendszer kiépítés (amúgy is hülye akit nem zavarnak a "közösségi" szórakozásban feltűnő "deviáns", viselkedni nem tudó egyedek, akik miatt megkeseredik a szórakozással töltött drága időnk) ... meg a fejlődés , mert jobb kézzel mosogatni, meg ócsóbb, meg mosni is a patakparton kell sóval meg ecettel
  • Kandurex #59
    Őőő wrong topik? Vagy sikerült egy mozis cikk után a háztartási részlegre jönnöm?
  • ostoros #58
    Ostobaság azt hinni hogy bármelyik is jobb a másiknál. Az, hogy a vízben mennyi zsírt fogsz feloldani nem függ a hőmérséklettől. Egyedül a mosogatószer mennyiségétől és minőségétől függ.
  • BCs design #57
    akkor kapásból lesz webrip a torrent oldalakon :D
  • mrzed001 #56
    Talán kezdjük ott, hogy zsír. Az minél melegebb, annál jobban oldódik. Kell neki a 40-45 fok min. Addig meg max maszatolod.
    Mosogatóvíz. Szerinted, amit lemostál az előző tányérokról, annak a mocska hova kerül? Nem, nincs pelyhesítő a mosogatószerben, hogy kiváljon a vízből, az úgy szépen egyenletesen eloszlik benne, illetve lebeg a tetején.
    És igen, ha tisztát akarsz tényleg, folyóvíz (vagy sűrű vízcsere). De semmiképp sem 6L vízben elmosni 13 * 2 tányér meg evőeszköz.
    Ez VICC!

    Meg ez is:
    Az étterem két felét elválasztani dohányzó és nem dohányzó részre pont annyit ér, mint a strandon a medencét megosztani belepisilős és nem belepisilős részre.
  • Sir Quno Jedi #55
    de ugye nem azt akarod mondani, hogy átlagjózsika szebben mosogat 6 liter vízből, valami szutyok mosogatószerrel, mint egy ultramodern gép a legújabb technológiával, magas hőfokon, durvánjó vegyszertablettával, másfél, de akár három órán keresztül nyúzva a cuccost?!?!?!?
  • cateran #54
    Na, lemaradt a tobbi..Megis mit gondolsz, akiknek nincs mosogatogepuk, azok hogyan csinaljak? Az amatorok (vagy, ha kismennyisegrol van szo) folyovizzel, ami szintiszta pazarlas, az oblitesre eleg a folyoviz, mosogatashoz nem kell. Mintahogy a 60-70 celsius fokos viz is csak megkonnyiti az elmosast, de nem jelenti azt, hogy 30-40 fokosban hirtelen lehetetlenne valik. Vagy komolyan azt hiszed, hogyha kiszerveznek 1 esemenyt valahova 100-200 fore es nincs mosogatogep, akkor eldobhato tanyerok lesznek?
    Azt meg komolyan el kell mondani, hogy a labasokat ertelemszeruen tanyerok utan mosod el? Ennyire nem vagy kepben?