Szekeres Viktor
Legális filmforgalmazásba vág az nCore
A moziban a kutyát nem érdekelte az idei magyar gengszterfilm, az alkotók a kritikusokat szidták, most pedig az nCore-on kezdik el terjeszteni filmjüket.
Érdekel ingyen a Fekete leves?
Szívesen mondanánk, hogy a hazai filmes világban nagy port kavart a Fekete leves készítőinek viselkedése, amikor kvázi összekaptak egy, a filmjüket lehúzó kritikussal, többek között olyan kommentek révén, mint a "meg kellett volna nézned faszfej...", illetve "...a vetítés után találkozhatsz a film műmájer szereplőinek nagy részével, bár az életben is pont úgy fognak beszélni és viselkedni, mint a filmben. Fejenként többet ültek, mint ahány éves vagy. Szerintem szívesen válaszolnak bármely újságírói kérdésedre", de valljuk be, az egész csak egy aprócska vihar volt egy pöttömnyi pohár vízbe, még a netezők nagy része sem kapta fel a fejét a zríre. Mint ahogy a filmre sem.
Pedig a Novák Erik által rendezett, jórészt improvizált dialógokból felépített Fekete leves előzetesen kifejezetten érdekesnek ígérkezett, a rendező által írt Nyócker, valamint első saját filmje, a Zuhanórepülés is erre engedett következtetni. Azonban a film a legtöbb vélemény és visszajelzés szerint nem sikerült túl jól, egyes kritikák a terjengősségét, a hosszát rótták fel. Nem is véletlen, hogy a széles körű mozis premierre újravágták, rövidebbre, feszesebbre húzták a gengsztermozit.
Azonban mindez mit sem ért, ugyanis a premier első négy napján mindössze 2004-en váltottak jegyet a 32 moziban játszott akciókomédiára, ami 2,4 millió forintos bevételt jelentett. A teljesítmény silányságára leginkább azzal lehet rámutatni, hogy mindez átlagosan mozinként alig 63 nézőt jelentett, ami egy moziban egy napra vetítve 16 fizető vendéget jelentett átlagosan, vagyis előadásonként mindössze 3-4-en Fekete leveseztek a bemutató első napjaiban.
Azonban nemsokára sokkal több emberhez érhet el a film, ugyanis a producerek Magyarország legnépszerűbb torrent oldalával, a 10 éves múlttal és több mint 600 000 aktív regisztrált felhasználóval rendelkező nCore-ral társultak, s segítségükkel legális formában terjesztik majd filmjüket. “Mi azért gondoltunk erre a formára, mert tudtuk, hogy előbb-utóbb úgyis felkerül minden magyar film a torrent oldalakra. A kérdés az volt, hogy hogyan tudnánk ezt úgy megtenni, hogy a film készítői se járjanak rosszul. A válasz pedig megszületett a legális feltöltés formájában” - nyilatkozta Novák Erik.
Az nCore éppen ezért meg is alapította a kvázi filmforgalmazó nCore Médiát, mely azért jött létre, hogy a Fekete Levesre kidolgozott modellt elérhetővé tegye az összes magyar film számára. Az új nCore Média tehát a továbbiakban is tervezi, hogy egyes hazai alkotások forgalmazását támogatja, s ennek keretében hirdetőkkel kívánja szponzoráltatni a szerződött partnerek munkáit úgy, hogy a filmeket rövid, a kezdésük előtti leadott reklámokkal ellátva kínálják a közösségnek.
Az új modell többek között azért lehet vonzó a reklámozók számára, mert egy értékes és máshogy nehezen elérhető célcsoportot tudnak közvetlenül elérni. Az nCore felhasználóinak 73%-a 18-34 éves, 74%-uk férfi. 90%-uk néz legalább heti egyszer filmet, 62%-uk hetente többször is. Az nCore fogyasztóinak ráadásul csak 8%-a értesül új filmekről újságokból, 17%-a a mozikból, míg 30% közvetlenül az nCore-ról.
Az nCore Média már el is kezdte összeállítani az első 20 magyar filmből álló portfóliót, amit jövőre tervez bemutatni a közösségnek és a reklámozóknak. Számos gyártócéggel és jogtulajdonossal folynak a tárgyalások, s meg is köttettek az első szóbeli megállapodások, közülük pedig Vágvölgyi B. András Kolorádó Kid filmjére már a szerződést is aláírták múlt héten.
Pedig a Novák Erik által rendezett, jórészt improvizált dialógokból felépített Fekete leves előzetesen kifejezetten érdekesnek ígérkezett, a rendező által írt Nyócker, valamint első saját filmje, a Zuhanórepülés is erre engedett következtetni. Azonban a film a legtöbb vélemény és visszajelzés szerint nem sikerült túl jól, egyes kritikák a terjengősségét, a hosszát rótták fel. Nem is véletlen, hogy a széles körű mozis premierre újravágták, rövidebbre, feszesebbre húzták a gengsztermozit.
Azonban mindez mit sem ért, ugyanis a premier első négy napján mindössze 2004-en váltottak jegyet a 32 moziban játszott akciókomédiára, ami 2,4 millió forintos bevételt jelentett. A teljesítmény silányságára leginkább azzal lehet rámutatni, hogy mindez átlagosan mozinként alig 63 nézőt jelentett, ami egy moziban egy napra vetítve 16 fizető vendéget jelentett átlagosan, vagyis előadásonként mindössze 3-4-en Fekete leveseztek a bemutató első napjaiban.
Azonban nemsokára sokkal több emberhez érhet el a film, ugyanis a producerek Magyarország legnépszerűbb torrent oldalával, a 10 éves múlttal és több mint 600 000 aktív regisztrált felhasználóval rendelkező nCore-ral társultak, s segítségükkel legális formában terjesztik majd filmjüket. “Mi azért gondoltunk erre a formára, mert tudtuk, hogy előbb-utóbb úgyis felkerül minden magyar film a torrent oldalakra. A kérdés az volt, hogy hogyan tudnánk ezt úgy megtenni, hogy a film készítői se járjanak rosszul. A válasz pedig megszületett a legális feltöltés formájában” - nyilatkozta Novák Erik.
Az nCore éppen ezért meg is alapította a kvázi filmforgalmazó nCore Médiát, mely azért jött létre, hogy a Fekete Levesre kidolgozott modellt elérhetővé tegye az összes magyar film számára. Az új nCore Média tehát a továbbiakban is tervezi, hogy egyes hazai alkotások forgalmazását támogatja, s ennek keretében hirdetőkkel kívánja szponzoráltatni a szerződött partnerek munkáit úgy, hogy a filmeket rövid, a kezdésük előtti leadott reklámokkal ellátva kínálják a közösségnek.
Az új modell többek között azért lehet vonzó a reklámozók számára, mert egy értékes és máshogy nehezen elérhető célcsoportot tudnak közvetlenül elérni. Az nCore felhasználóinak 73%-a 18-34 éves, 74%-uk férfi. 90%-uk néz legalább heti egyszer filmet, 62%-uk hetente többször is. Az nCore fogyasztóinak ráadásul csak 8%-a értesül új filmekről újságokból, 17%-a a mozikból, míg 30% közvetlenül az nCore-ról.
Az nCore Média már el is kezdte összeállítani az első 20 magyar filmből álló portfóliót, amit jövőre tervez bemutatni a közösségnek és a reklámozóknak. Számos gyártócéggel és jogtulajdonossal folynak a tárgyalások, s meg is köttettek az első szóbeli megállapodások, közülük pedig Vágvölgyi B. András Kolorádó Kid filmjére már a szerződést is aláírták múlt héten.