Berta Sándor

A Continental robotautói tesztengedélyt kaptak Nevadában

A társaság - első autóipari beszállító cégként - megszerezte azokat a licenceket, amelyek lehetővé teszik, hogy robotautóit a szövetségi állam autópályáin és útjain tesztelje.

A szükséges dokumentumokat a nevadai Department of Motor Vehicles (DMV) állította ki és a Continental robotjárművére vonatkoznak. A gépkocsit már az év elején tesztelték a szövetségi államban. Az autóba egyaránt beépítettek a környezet feltérképezésére és a közvetlen irányítására alkalmas technológiákat. Ezek hamarosan kiforrottá válhatnak, s így a közeljövőben megjelenhetnek majd a sorozatgyártású modellekben is.


"A társaságunk olyan következő generációs technológiák kutatásába és fejlesztésébe fektet be összegeket, amelyek elősegíthetik az automatizált vezetést, növelhetik a jövőbeli közlekedési biztonságot, hatékonyságot és komfortot. A vállalati stratégiánk lényege, hogy ezekből a jövőbeli technológiákból valóság legyen. Világos számunkra, hogy az automatizált vezetés a jövőbeli helyváltoztatási folyamatok egyik fő eleme lesz. Rendszerbeszállítóként 2016-ig részben automatizált rendszereket fogunk kifejleszteni az ügyfeleinknek. A teljesen automatizált vezetéshez kapcsolódó alkalmazások 2020-ra, illetve 2025-re lesznek kiforrottak" - mondta dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.

A nevadai DMV a december 18-i tesztvezetés után vizsgálta meg a társaság által kifejlesztett biztonsági megoldásokat, képzési módszereket, rendszerfunkciókat és a balesetek jelentésére használt mechanizmusokat. Miután mindent rendben találtak, megszületett a döntés, hogy - a Google robotautójához hasonlóan - a Continental járművét is ellátják a végtelen jelét magába foglaló piros alapú rendszámtáblával, ami azt jelzi az autósoknak és a rendőröknek, hogy a forgalomban robotautó közlekedik.


"Ez az autó megmutatja, hogy miként tudják a modern technológiák biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni a vezetést. A licenc megszerzése jelentős lépés az automatizált vezetés irányába. A kutatómunkánk folytatása és a közutakon folyó tesztek nagyszerű lehetőséget biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a járművünket folyamatosan továbbfejlesszük" - tette hozzá dr. Peter Rieth, a Continental rendszer- és technológiai részlegének vezetője.

A gépkocsi eddig több mint 24 000 kilométert tett meg balesetmentesen és főként abban különbözik a hasonló modellektől, hogy a sorozatban gyártott járművekbe beépített technológiákkal látták el. A rövid távú cél az, hogy a fedélzeti rendszer átvegyen minden unalmas és monoton tevékenységet a vezetőtől. Ilyen például a dugóban való lassú araszolás, vagy a kis forgalmú autópályán való haladás. A Google robotautói májusban kaptak forgalmi engedélyt és különleges rendszámtáblát, s augusztusig félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül. Nevada és Florida után szeptember végén Kaliforniában is engedélyezték a vezető nélküli gépkocsik használatát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dyra #65
    Akkor legyen a tiéd. Boldog új évet!
  • ultrared #64
    Látom, te az a fajta troll vagy, akinek az is fontos, hogy kié az utolsó szó. Amúgy épp ennek az olvasásával végeztem. Kicsit sajnálom, hogy sem a nyelvet, sem pedig a diagrammokat nem tudod értelmezni. Na mindegy, jó szórakozást a Reszkessetek betörőkhöz!
  • caius marius #63
    Hű most nézem, hogy egy csomó helyről lemaradt az idézőjel. Bocs.
  • caius marius #62
    „Caius: az általad említett "millió seb" felsorolása helyett tovább sorolgatod az autóellenes fa**ok ócska ostoba és hazug dumáját!"
    40t kontra 2t

    „Ha neked nem tetszenek az autók, tessék, lehet vidékre költözni, vannak olyan helyek, ahol naponta 1 db autót leszel kénytelen végigszenvedni."
    Ez nagyon okos mondat volt.

    „Jaaa, hogy a nagyvárosi civilizáció meg kell, mi? A közeli munkahely, hogy ne kelljen hajnali 4-kor kelni, mint régen aparasztemberek, hogy pirkadatra kiérj a földekre? Meghát a városban a bolt is közelebb van. Meg nem kell sárban tipródni míg odaérsz..."
    Kell a francnak, épp most készülök itthagyni...
    04:30-kor csörög a „vekker", hogy legyen időm edzeni, melóba indulás előtt. Hopp ezt benézted. Sár van Pesten is.

    Valld be: te is szereted a normális emberi minőségű életet. Akkor miélrt papélsz másoknak az ellenkezőjéről? Nem szégyelled magad?
    A „normális" emberi minőségű élet nem az autózással kezdődik... Legalábbis nálam.
    Ja, és nem szégyellem magam kicsit sem.

    Tudod, a luxus az nagyon SZUBJEKTÍV FOGALOM. Ami neked luxus, vagy csak egyszeráen nincs rá szükséged (a kettő összefügg) az a másik embernek meg NEM luxus, hanem a napi létezés egyik legalapvetőbb feltétele.
    Mint már említettem alant, az, hogy Mucika bemásszon az autójába és elguruljon a postára, bevásárló központba, stb. nagyon fontos helyre, nos ez nem létszüghség! De az sem, hogy a hivatalba, irodába, autóval menjen.

    Megfordítva is igaz: ami neked a normális élethez tartozik, azt meg egy másik farok luxusnak nevezheti, és ócsárol téged.
    Vigyázz, mert te is összeakadhatsz valami elhivatottságtól villogó szemű figurával, aki a kőkorszakba akar visszataszigálni téged.
    A kőkorszak az Otto motor.

    Ha nem találunk valami objektívebb megközelítést a "luxus" fogalmára, mint egy-egy ál-környezetvédő és civilizációellenes figura véleményét, akkor soha nem jutunk előbbre, csak végnélküli hadakozás lesz.
    Te az autód gazdaságtalan működtetésétől leszel civilizált? Gratula!
    Na most leszállok a vonatról, majd folyt. köv. :D


  • dyra #61
    Erről beszéltem. Ilyenek az érveid is.
  • ultrared #60
    Értem. Jó étvágyat a kakaódhoz!
  • dyra #59
    A személyeskedésed meg egészen primitív arra nem is mondok semmit.
  • dyra #58
    Te konkrétan semmit nem támasztottál alá. Bedobtál ide egy tonna valamit amit nagyon kétlek, hogy valaha is olvastál volna. Egyszerűen használtad a Google-t. Lehet, hogy a fiatal gyerekeket ezzel el tudod kápráztatni én nem szarok be attól, hogy te tudod használni a keresőket. És megtalálod azokat az adatokat amik neked tetszenek. Ennyit a hiedelmekről.


  • ultrared #57
    Én konkrétan 100 db tudományosan alátámasztott hiteles cikket hoztam a te hiedelmeiddel szemben. Továbbra is kérek legalább 1 db tudományos módszerekkel dolgozó cikket, ami alátámasztja az általad elképzelt alternatív valóságot! Amennyiben nem teszed meg, akkor újra és újra magadból csinálsz totális idiótát. Az, hogy a tájékozatlanságod miatt rossz következtetéseket vonsz le a világról, nem olyan nagy tragédia. Mindenki tévedhet. De ha valaki a szükséges információk megkapása után is ragaszkodik a nevetséges fantazmagóriáihoz, az minimum egy szemellenzős birka. (Őszintébb lenne, ha bevallanád, hogy nem tudsz angolul, és elsősorban a Fókuszból és Blikkből szerzed "tudományos" ismereteidet)

    "A statisztikákkal nem tudok mit kezdeni. olyan ez mint a globális felmelegedés. Ott is aki milyen oldalt van hozza az őt igazolókat. Ugyanez igaz erre a témára is. Nem is erőlködöm azzal, hogy keressem."

    Nem kell erőlködnöd, ha lenne akár csak egyetlen ilyen hiteles adatsor is, akkor azt kb 20 másodperc guglizással megtalálnád. Azért nem találod mert nincs ilyen. A globális felmelegedés témája messze nem olyan egzakt mint az emberek jövedelmi helyzete.

    "Elmondtam a véleményem. Azon pedig nem változtatok."

    Nah ez bizony nagyon szomorú. Gyere vissza, ha elérted egy középiskolás szellemi fejlettségét. Ezzel a kisiskolás/óvodás "csakazértis" hozzáállással örökké csak hülyét fogsz csinálni magadból.
  • dyra #56
    Nem értem minek mosod össze a dolgokat. Nem ugyanaz a kategória egy háború vagy egy természeti csapás miatt éhezni mint amiatt, hogy a gazdag országok és a gazdag réteg a felhalmozott javaiból egyszerűen nem ad eleget a szegényebb rétegeknek. Mi több ahol lehet még a munkájukat is kiváltják gépekkel. Tehát már az olcsó munkaerő sem elég olcsó. Így lesz ezzel az automata autóval is. Mert miért lenne másképp?

    A statisztikákkal nem tudok mit kezdeni. olyan ez mint a globális felmelegedés. Ott is aki milyen oldalt van hozza az őt igazolókat. Ugyanez igaz erre a témára is. Nem is erőlködöm azzal, hogy keressem.

    A történelemből meg kiragadsz dolgokat és csak úgy bedobod, hogy régen is volt éhezés. Persze , hogy volt. Meg lesz is.

    Szóval boldog karácsonyt. Elmondtam a véleményem. Azon pedig nem változtatok. Nagyon sok embert fog ez a technika munkanélkülivé tenni. Elsősorban a szegényebb országokban. Mint ahogy mindig azok járják meg a legjobban.