MTI

A Honda csökkenti az üzemanyagcellás autók árát

A Honda Motor japán autóipari cég a hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autóinak árát meredeken, a mostani árnak a századrészére akarja csökkenteni, hogy azt versenyképessé tegye a hagyományos járművekével - ezt Yozo Kami, a Honda kutatási részlegének főmérnöke jelentette be.

Az üzemanyagcellás autók gyártási költsége ma százszorosa a megfelelő benzinüzemelésű autókénak, ezt kívánják a töredékére csökkenteni. Szerinte az üzemanyagcellás autók piaci részesedése 2020-ra elérheti az 5 százalékot. A hidrogénnel üzemelő autók tömeggyártása közel került a megvalósításhoz azzal, hogy a japán kormány június 17-én a Honda és a Toyota modelljeire jóváhagyását adta. A Honda ilyen autókból 2002 óta csak keveset értékesített, egyebek között a japán kormányhivataloknak lizingelt ilyen kocsikat. Az év végétől az USA-ban már magánszemélyek is lizilgelhetnek üzemanyagcellás autókat.

A Toyota 16 kocsit lizingel Japánban és az Egyesült Államokban, havi 9175 dollárnak megfelelő összegért. A Toyota - a Financial Times közlése szerint - az üzemanyagcellás autót 1 millió dollárért állítja elő, ezt az árat 2015-re 50 ezer dollárra akarják csökkenteni. A Toyota szerint a környezetbarát autók eladása a mostani magas gyártási költségek, illetve a cellák egyelőre szűkös tárolókapacitása miatt csak 2010 után válhat tömegessé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #18
    mielőtt még valamelyik érzékenyke felhúzza az orrát, ez:
    http://index.hu/kultur/pol/cipo0723o/
    a kormányőrők orra előtt, az ország elméletileg legjobban féltett és vigyázott épülete mellett történt.

    Mi lesz legközelebb? A teve utcai rendőrszékház bejárata elé [email protected] valaki? :)))

    Volt idő, amikor azt hittem a kormányőrök a legtisztességesebb és legjobban felkészültek a szakmában. Most már - mondjam azt - vannak náluk tisztességesebb és felkészültebbek.

  • irkab1rka #17
    az lenne a szép, ha a kormányzati szektor teljes gépjárműparkját átállítanák itthon is. Na jó, a kormányőrők (hahahahahhaaa) autóit nem kell, bár azok így is egy mókás banda.
  • dez #16
    Mert a motor itt árammal megy, a hidrogénhez csak egy elektromos kábel köti. :)
  • Béla bácsi #15
    akkor miért ne lehetne hidrogénes motornak hívni?
  • Pharaoh #14
    Egy ilyen aksi nem 1kg szokott lenni.
  • dez #13
    És hol is írtam én olyat, hogy nem kell hozzá hidrogén?
  • Béla bácsi #12
    Ami az árat illeti, nem írják milyen technológiával állítják elő a kocsik hajtóművét, pl. egy Lambo, Ferrari vagy egyéb hasonló jármű árát is jóval lehet csökkenteni azzal hogy tömegével, futószalagon, robotokkal állítod elő. Simán kijöhetnek hasonló arányok a gyártási költségeket és az árat illetően, persze akkor ezek a kocsik már messze nem azok lennének, amik.
  • Béla bácsi #11
    Ami egy ilyen hajtóműben lejátszódik az a vízbontás forítottja, nagyjából...
  • Béla bácsi #10
    Már hogyne kellene hozzá hidrogén?
  • dez #9
    Ez nem hidrogénes motor! Én legalábbis úgy tudom, hogy a hidrogéncellában lassú égés elektromos áramot termel, amit egy elektromotor meghajtására használnak. Mindez hatékonyabb, mint akkumulátorral vacakolni, mert azoknak ehhez képest kicsi a kapacitása. (Bár nemrég lehetett olvasni ezen a téren egy nagyobb előrelépésről.)