MTI
A Honda csökkenti az üzemanyagcellás autók árát
A Honda Motor japán autóipari cég a hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autóinak árát meredeken, a mostani árnak a századrészére akarja csökkenteni, hogy azt versenyképessé tegye a hagyományos járművekével - ezt Yozo Kami, a Honda kutatási részlegének főmérnöke jelentette be.
Az üzemanyagcellás autók gyártási költsége ma százszorosa a megfelelő benzinüzemelésű autókénak, ezt kívánják a töredékére csökkenteni. Szerinte az üzemanyagcellás autók piaci részesedése 2020-ra elérheti az 5 százalékot. A hidrogénnel üzemelő autók tömeggyártása közel került a megvalósításhoz azzal, hogy a japán kormány június 17-én a Honda és a Toyota modelljeire jóváhagyását adta. A Honda ilyen autókból 2002 óta csak keveset értékesített, egyebek között a japán kormányhivataloknak lizingelt ilyen kocsikat. Az év végétől az USA-ban már magánszemélyek is lizilgelhetnek üzemanyagcellás autókat.
A Toyota 16 kocsit lizingel Japánban és az Egyesült Államokban, havi 9175 dollárnak megfelelő összegért. A Toyota - a Financial Times közlése szerint - az üzemanyagcellás autót 1 millió dollárért állítja elő, ezt az árat 2015-re 50 ezer dollárra akarják csökkenteni. A Toyota szerint a környezetbarát autók eladása a mostani magas gyártási költségek, illetve a cellák egyelőre szűkös tárolókapacitása miatt csak 2010 után válhat tömegessé.
Az üzemanyagcellás autók gyártási költsége ma százszorosa a megfelelő benzinüzemelésű autókénak, ezt kívánják a töredékére csökkenteni. Szerinte az üzemanyagcellás autók piaci részesedése 2020-ra elérheti az 5 százalékot. A hidrogénnel üzemelő autók tömeggyártása közel került a megvalósításhoz azzal, hogy a japán kormány június 17-én a Honda és a Toyota modelljeire jóváhagyását adta. A Honda ilyen autókból 2002 óta csak keveset értékesített, egyebek között a japán kormányhivataloknak lizingelt ilyen kocsikat. Az év végétől az USA-ban már magánszemélyek is lizilgelhetnek üzemanyagcellás autókat.
A Toyota 16 kocsit lizingel Japánban és az Egyesült Államokban, havi 9175 dollárnak megfelelő összegért. A Toyota - a Financial Times közlése szerint - az üzemanyagcellás autót 1 millió dollárért állítja elő, ezt az árat 2015-re 50 ezer dollárra akarják csökkenteni. A Toyota szerint a környezetbarát autók eladása a mostani magas gyártási költségek, illetve a cellák egyelőre szűkös tárolókapacitása miatt csak 2010 után válhat tömegessé.