SG.hu
Az elektromos járművek helyett inkább a hibridekre összpontosít a Honda

A Honda Motor közölte, hogy a lassuló kereslet miatt csökkenti az elektromos járművekre fordított beruházásait, és egy sor megújított modellel a hibridekre összpontosít, amelyek most sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek.
Japán második legnagyobb autógyártója a Toyota Motor után szintén elvetette azt a célt, hogy a 2030-as pénzügyi évre az elektromos autók az eladásainak 30%-át tegyék ki. "Nagyon nehéz a piacról olvasni, de jelenleg úgy látjuk, hogy az EV-k addigra körülbelül egyötödét teszik ki" - mondta Toshihiro Mibe vezérigazgató egy sajtótájékoztatón. A Honda 30%-kal, 7 billió jenre (48,4 milliárd dollár) csökkentette az addig az évig tervezett villamosítási és szoftverberuházásait.
A Honda egyike azon globális autómárkáknak, amelyek visszafogják EV-költéseiket a hibridek javára történő keresletváltás miatt, valamint azért, mert a kormányok világszerte enyhítenek a kibocsátási szabályok és az elektromos járművek eladási céljainak teljesítésére vonatkozó határidőkön. Donald Trump amerikai elnök például visszavonta a Biden-kormány egyik rendeletét, amely 2030-ig az Egyesült Államokban értékesített összes új járművet elektromos meghajtásúvá kívánta tenni.
A Honda azt tervezi, hogy a 2027-től számított négy év alatt 13 következő generációs hibrid modellt dob piacra világszerte. A társaság jelenleg több mint egy tucat hibrid modellt értékesít világszerte, bár az Egyesült Államokban csak hármat - a Civicet, amely ferdehátú és szedán változatban is kapható, az Accordot és a CR-V-t. A cég nagyméretű modellekhez is fejleszt hibrid rendszert, amelyet az évtized második felében tervez piacra dobni. Az autógyártó célja, hogy 2030-ig 2,2-2,3 millió hibrid járművet adjon el, ami hatalmas ugrás a tavaly eladott 868 ezer darabhoz képest. Ez a tavalyi 3,8 millió eladott járművel összességében is összevethető.
A hónap elején a Honda bejelentette, hogy az elektromos autók iránti kereslet lassulása miatt két évre felfüggesztette 15 milliárd kanadai dollár (10,7 milliárd $) értékű tervét, amely szerint a kanadai Ontarióban építene egy EV-gyártó bázist. Azonban közölte, hogy továbbra is azt tervezi, hogy 2040-re az akkumulátoros és üzemanyagcellás járművek teszik ki az összes új autó eladását. A rivális Nissan ebben a hónapban szintén lemondott egy 1,1 milliárd dolláros akkumulátorgyár építésének tervéről Japán délnyugati részén, Kjúsú szigetén, mindössze néhány hónappal azután, hogy bejelentette a projektet. A Jaguar Land Rover is félretette az elektromos járművek gyártására vonatkozó terveit az anyavállalat, a Tata Motor dél-indiai, 1 milliárd dolláros gyárában.
Japán második legnagyobb autógyártója a Toyota Motor után szintén elvetette azt a célt, hogy a 2030-as pénzügyi évre az elektromos autók az eladásainak 30%-át tegyék ki. "Nagyon nehéz a piacról olvasni, de jelenleg úgy látjuk, hogy az EV-k addigra körülbelül egyötödét teszik ki" - mondta Toshihiro Mibe vezérigazgató egy sajtótájékoztatón. A Honda 30%-kal, 7 billió jenre (48,4 milliárd dollár) csökkentette az addig az évig tervezett villamosítási és szoftverberuházásait.
A Honda egyike azon globális autómárkáknak, amelyek visszafogják EV-költéseiket a hibridek javára történő keresletváltás miatt, valamint azért, mert a kormányok világszerte enyhítenek a kibocsátási szabályok és az elektromos járművek eladási céljainak teljesítésére vonatkozó határidőkön. Donald Trump amerikai elnök például visszavonta a Biden-kormány egyik rendeletét, amely 2030-ig az Egyesült Államokban értékesített összes új járművet elektromos meghajtásúvá kívánta tenni.
A Honda azt tervezi, hogy a 2027-től számított négy év alatt 13 következő generációs hibrid modellt dob piacra világszerte. A társaság jelenleg több mint egy tucat hibrid modellt értékesít világszerte, bár az Egyesült Államokban csak hármat - a Civicet, amely ferdehátú és szedán változatban is kapható, az Accordot és a CR-V-t. A cég nagyméretű modellekhez is fejleszt hibrid rendszert, amelyet az évtized második felében tervez piacra dobni. Az autógyártó célja, hogy 2030-ig 2,2-2,3 millió hibrid járművet adjon el, ami hatalmas ugrás a tavaly eladott 868 ezer darabhoz képest. Ez a tavalyi 3,8 millió eladott járművel összességében is összevethető.
A hónap elején a Honda bejelentette, hogy az elektromos autók iránti kereslet lassulása miatt két évre felfüggesztette 15 milliárd kanadai dollár (10,7 milliárd $) értékű tervét, amely szerint a kanadai Ontarióban építene egy EV-gyártó bázist. Azonban közölte, hogy továbbra is azt tervezi, hogy 2040-re az akkumulátoros és üzemanyagcellás járművek teszik ki az összes új autó eladását. A rivális Nissan ebben a hónapban szintén lemondott egy 1,1 milliárd dolláros akkumulátorgyár építésének tervéről Japán délnyugati részén, Kjúsú szigetén, mindössze néhány hónappal azután, hogy bejelentette a projektet. A Jaguar Land Rover is félretette az elektromos járművek gyártására vonatkozó terveit az anyavállalat, a Tata Motor dél-indiai, 1 milliárd dolláros gyárában.