18
  • irkab1rka
    #18
    mielőtt még valamelyik érzékenyke felhúzza az orrát, ez:
    http://index.hu/kultur/pol/cipo0723o/
    a kormányőrők orra előtt, az ország elméletileg legjobban féltett és vigyázott épülete mellett történt.

    Mi lesz legközelebb? A teve utcai rendőrszékház bejárata elé sz@rik valaki? :)))

    Volt idő, amikor azt hittem a kormányőrök a legtisztességesebb és legjobban felkészültek a szakmában. Most már - mondjam azt - vannak náluk tisztességesebb és felkészültebbek.

  • irkab1rka
    #17
    az lenne a szép, ha a kormányzati szektor teljes gépjárműparkját átállítanák itthon is. Na jó, a kormányőrők (hahahahahhaaa) autóit nem kell, bár azok így is egy mókás banda.
  • dez
    #16
    Mert a motor itt árammal megy, a hidrogénhez csak egy elektromos kábel köti. :)
  • Béla bácsi
    #15
    akkor miért ne lehetne hidrogénes motornak hívni?
  • Pharaoh
    #14
    Egy ilyen aksi nem 1kg szokott lenni.
  • dez
    #13
    És hol is írtam én olyat, hogy nem kell hozzá hidrogén?
  • Béla bácsi
    #12
    Ami az árat illeti, nem írják milyen technológiával állítják elő a kocsik hajtóművét, pl. egy Lambo, Ferrari vagy egyéb hasonló jármű árát is jóval lehet csökkenteni azzal hogy tömegével, futószalagon, robotokkal állítod elő. Simán kijöhetnek hasonló arányok a gyártási költségeket és az árat illetően, persze akkor ezek a kocsik már messze nem azok lennének, amik.
  • Béla bácsi
    #11
    Ami egy ilyen hajtóműben lejátszódik az a vízbontás forítottja, nagyjából...
  • Béla bácsi
    #10
    Már hogyne kellene hozzá hidrogén?
  • dez
    #9
    Ez nem hidrogénes motor! Én legalábbis úgy tudom, hogy a hidrogéncellában lassú égés elektromos áramot termel, amit egy elektromotor meghajtására használnak. Mindez hatékonyabb, mint akkumulátorral vacakolni, mert azoknak ehhez képest kicsi a kapacitása. (Bár nemrég lehetett olvasni ezen a téren egy nagyobb előrelépésről.)
  • dez
    #8
    Helyesbítek, az 1/20-ra való árcsökkentést a Toyota akarja. Akkor még mindíg nem tudjuk, hogy a Honda ilyen autói mennyibe is fognak kerülni, mert nem tudjuk, hogy az árat vagy a gyártási költséget akarják 1/100-ra csökkenteni.
  • dez
    #7
    Ez elég nyilvánvaló, nem ezzel van a gond. Hanem azzal, hogy az egyik bekezdésben még a piaci ár 1/100 részére csökkentésről írnak, a következőben meg már a gyártási költség 1/100 részére csökkentésről. Pedig ez két különböző dolog, és általában a gyártási költség adott mértékű csökkentése csak kisebb arányú árcsökkenéssel jár, mert a gyártási költség csak egy része a piaci árnak. De ez már a cikkben is benne van: az ár 1 milkóról 50e-re csökken, ami 1/20, nem 1/100. Tehát, az első bekezdés mindenképpen hibás.
  • HUmanEmber41st
    #6
    Mit kell kínlódni ezekkel a hidrogénes motorral?
    Már sokszor leírtam, inkább csinálnának akkumulátor csere telepeket ( üres akksi ki teli akksi be ) azt kész.
    Az 1 dolog, h kell építeni + villamos erőművet, de..
  • Cat #5
    előszőr a gyártási költséget kell csökkenteni, és utána jöhet a piaci ár
    fordítva nem megy (illetve csak időlegesen, mert a veszteséget valakinek vállalnia kell)
    Másrészt gondolom azért nem a piaci árral foglalkoznak, mert azt nagyrészt a kereskedő szabja meg, ő akciózik (nyilván persze gyártói támogatással). Annyit tehet, hogy odairja hogy "ajánlott ár" ennyi és ennyi.
  • dez
    #4
    Mintha már magamtól is rájöttem volna erre.. Csak annyi, hogy előállítási kötség != fogyasztói ár. (Még csak arányaiban sem.)
  • Béla bácsi
    #3
    Arról van szó, hogy a mai üzemanyagcellás kocsik drágák, és ahhoz hogy árban versenyképesek legyenek, csökkenteni akarják az előállítás költségeit. Hol itt a gond?
  • dez
    #2
    Jaja... Az MTI nem tudja, mi az a piacgazdaság?
  • Garfield
    #1
    Most akkó' mi a rák van?

    A gyártási költséget vagy az árat akarják századrészre csökkenteni? Mert nem mindegy...