Új autós platformot adott ki a Microsoft
A redmondi (Washington) székhelyű szoftveróriás kiadta azt az autós rendszerekbe szánt szoftvercsomagot, amely többek között Bluetooth támogatással, illetve beszédfelismerési képességekkel egészíti ki a társaság korábbi platformját.
A Windows Automotive 4.2 platform a Windows CE.Net beágyazott operációs rendszer közelmúltban kiadott 4.2-es verziójára épül. Az új, autós alkalmazásokhoz kínált szoftvercsomagot a Microsoft a müncheni European Automotive & Telematics Conference konferencián adta ki az elmúlt héten.
A Bluetooth képességek, és beszédfelismerési funkciók beépítésétől a szoftvercég vezetői az autós telemetrikai rendszerek piacán elért részesedés jelentős növekedését remélik. "Az a nagyszerű a két funkció platformba integrálásában, hogy a rendszert alkalmazó társaságok a jövőben nem kényszerülnek külön cégektől licenszelni, vagy saját maguk kifejleszteni ezeket a technológiákat" - mondta Ed Lansinger, a Microsoft Automotive Business Unit részlegének programmenedzsere.
A Bluetooth drótnélküli hálózati technológia, illetve beszédfelismerési funkció beépítése a platformba igen vonzó lépés lehet az autógyártók, illetve az autók telemetrikus rendszereit készítő cégek számára. A Bluetooth összeköttetés például lehetővé teszi, hogy a vezető egy drótnélküli mikrofonon keresztül folytasson mobiltelefon beszélgetést, miközben a beszélgetőpartner hangja az autó audiórendszerén hallható. A beszédfelismerő rendszer segítségével számos funkció szóbeli utasítással is elérhetővé válik, így akár a telefonhívás kezdeményezéséhez sem kell gombot lenyomnia a vezetőnek.
A szoftveróriás Microsoft úgy véli, az autós telemetrikai eszközök annak ellenére is igen fontos piacot képeznek, hogy a General Motors hasonló rendszerekkel foglalkozó OnStar divíziója komoly problémákkal küszködik, a Ford pedig bezárta telemetrikus rendszereket fejlesztő Wingcast leányvállalatát.
- Az emberek egyszerű, problémamentes mobiltelefon- és PDA használatot szeretnének autójukban - mondta Peter Wengert, a Microsoft Automotive Business Unit marketingmenedzsere. - A Bluetooth egy nagyszerű, rövid hatótávolságú drótnélküli technológia, amely lehetővé teszi ezen eszközök kényelmes irányítását.
A szoftverfejlesztők azonban úgy vélik, a közeljövőben jelentősen megváltozhat az autós telemetrikai rendszerek szerepe. Az autógyártók ugyanis ismét a konzervatívabb megközelítést választják, és lemondanak az olyan ötletekről, mint a vezetés közbeni webböngészés.
"Elmúltak azok az idők, amikor az autógyártók azt tervezték, hogy a vezetők egy nagyméretű kijelzőn fognak internetezni vezetés közben" - mondta Lansinger. "Túljutottunk a telemetrikus rendszerek korai stádiumán, és az ipar már egy érettebb nézőpontból látja a helyzetet. Az autógyártók most azt szeretnék, találjuk ki, hogyan lehet az összes eszközt összekapcsolni" - tette hozzá.
A Microsoft jelenleg több, mint 30 autóipari céggel áll szoros kapcsolatban, és rendszereit többek között a Volvo, a Honda, és a BMW is felhasználja autóiban.
A Windows Automotive 4.2 platform a Windows CE.Net beágyazott operációs rendszer közelmúltban kiadott 4.2-es verziójára épül. Az új, autós alkalmazásokhoz kínált szoftvercsomagot a Microsoft a müncheni European Automotive & Telematics Conference konferencián adta ki az elmúlt héten.
A Bluetooth képességek, és beszédfelismerési funkciók beépítésétől a szoftvercég vezetői az autós telemetrikai rendszerek piacán elért részesedés jelentős növekedését remélik. "Az a nagyszerű a két funkció platformba integrálásában, hogy a rendszert alkalmazó társaságok a jövőben nem kényszerülnek külön cégektől licenszelni, vagy saját maguk kifejleszteni ezeket a technológiákat" - mondta Ed Lansinger, a Microsoft Automotive Business Unit részlegének programmenedzsere.
A Bluetooth drótnélküli hálózati technológia, illetve beszédfelismerési funkció beépítése a platformba igen vonzó lépés lehet az autógyártók, illetve az autók telemetrikus rendszereit készítő cégek számára. A Bluetooth összeköttetés például lehetővé teszi, hogy a vezető egy drótnélküli mikrofonon keresztül folytasson mobiltelefon beszélgetést, miközben a beszélgetőpartner hangja az autó audiórendszerén hallható. A beszédfelismerő rendszer segítségével számos funkció szóbeli utasítással is elérhetővé válik, így akár a telefonhívás kezdeményezéséhez sem kell gombot lenyomnia a vezetőnek.
A szoftveróriás Microsoft úgy véli, az autós telemetrikai eszközök annak ellenére is igen fontos piacot képeznek, hogy a General Motors hasonló rendszerekkel foglalkozó OnStar divíziója komoly problémákkal küszködik, a Ford pedig bezárta telemetrikus rendszereket fejlesztő Wingcast leányvállalatát.
- Az emberek egyszerű, problémamentes mobiltelefon- és PDA használatot szeretnének autójukban - mondta Peter Wengert, a Microsoft Automotive Business Unit marketingmenedzsere. - A Bluetooth egy nagyszerű, rövid hatótávolságú drótnélküli technológia, amely lehetővé teszi ezen eszközök kényelmes irányítását.
A szoftverfejlesztők azonban úgy vélik, a közeljövőben jelentősen megváltozhat az autós telemetrikai rendszerek szerepe. Az autógyártók ugyanis ismét a konzervatívabb megközelítést választják, és lemondanak az olyan ötletekről, mint a vezetés közbeni webböngészés.
"Elmúltak azok az idők, amikor az autógyártók azt tervezték, hogy a vezetők egy nagyméretű kijelzőn fognak internetezni vezetés közben" - mondta Lansinger. "Túljutottunk a telemetrikus rendszerek korai stádiumán, és az ipar már egy érettebb nézőpontból látja a helyzetet. Az autógyártók most azt szeretnék, találjuk ki, hogyan lehet az összes eszközt összekapcsolni" - tette hozzá.
A Microsoft jelenleg több, mint 30 autóipari céggel áll szoros kapcsolatban, és rendszereit többek között a Volvo, a Honda, és a BMW is felhasználja autóiban.