SG.hu
Hogyan növelik részesedésüket a vámok ellenére Európában a kínai autógyártók?

Annak ellenére, hogy az Európai Unió magasabb vámokat vetett ki a Kínából származó elektromos járművekre, a BYD és más vállalatok megduplázták részesedésüket az autópiacon.
Amikor az Európai Unió tavaly magas vámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, az komoly hátránynak tűnt a BYD és más kínai autógyártók számára. De a kínai vállalatok nem adták fel ilyen könnyen. Áttértek a vámmentes hibrid vagy benzinüzemű autókra. Olcsóbb modelleket kezdtek importálni. És olyan országokra koncentráltak, mint Olaszország és Spanyolország, ahol a német és francia autógyártók kevésbé uralják a piacot, mint Észak-Európában. A JATO Dynamics kutatócég által összeállított regisztrációs adatok szerint a vámok ellenére - amelyek egyes vállalatok esetében akár 35 százalékot is elérnek - a kínai márkák májusban megduplázták részesedésüket az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz képest. Ez jól bizonyítja a BYD, a Geely, a Chery, a SAIC és más kínai gyártók rugalmasságát és gyártási képességeit.
"Ezek a nagy, hatalmas kínai vállalatok megtehetnek bármit, amit akarnak” - mondta Pier Giacomo Cappella, az olaszországi kereskedőhálózat ügyvezető igazgatója, amely a Chery által gyártott DR márkájú autókat forgalmazza. Néhány kínai autógyártó mindössze hat hónap alatt tervezi meg és gyártja le új modelljeit - véli Cappella, aki német márkákat is forgalmaz, többek között a Porschét és az Audit. "A németeknek legalább két évbe telik ugyanez.” A római bemutatótermében kiállított DR modellek között található egy ICH-X K2 nevű dízel terepjáró is. Ez nagyon hasonlít egy négyajtós Jeep Wranglerre, de 51 500 euró, vagyis körülbelül 60 000 dollár áron 10 000 dollárral olcsóbb.
A JATO szerint a kínai autómárkák áprilisban csak 4,9 százalékát tették ki az EU új autók piacának, ami 53 000 járművet jelent. Ez azonban növekedést jelent az egy évvel korábbi 2,4 százalékhoz képest. A kínai autógyártóknak még az is sikerült, hogy több elektromos járművet adjanak el Európában. A JATO szerint a BYD és más kínai autógyártók elektromos járműveinek eladásai az első visszaesés után áprilisban újra emelkedtek, és az adott hónapban 59 százalékkal nőttek, míg más gyártók elektromos járműveinek eladásai 26 százalékkal emelkedtek.
Európában az elektromos járművek eladásai gyorsabban nőnek, mint bármely más típusú járműé. A Schmidt Automotive Research saját adatai szerint az első negyedévben Európában eladott elektromos járművek körülbelül egyötöde Kínában készült. A kínai gyártók növekedése nagyrészt a Tesla rovására történt, amelynek eladásai meredeken visszaestek, részben azért, mert az európai vásárlókat sértette Elon Musk, a vállalat vezérigazgatójának viselkedése. Musk támogatta a szélsőjobboldali politikai pártokat Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.
A BYD elektromos járművek áprilisban alig, de megelőzték a Tesla autókat az eladásokban Európában. A JATO adatai szerint az európaiak 7231 BYD elektromos autót regisztráltak, míg a Tesla-tól 7165-öt. A vállalat legkelendőbb modelljének, a Tesla Model Y-nak a frissített változatának bevezetése legalábbis eddig nem tudta megakadályozni a visszaesést. Mivel a vámok a kínai kormány által az autógyártóknak nyújtott támogatás mértékén alapulnak, egy nem várt hatása az volt, hogy ösztönözte a kínaiakat benzinüzemű autók értékesítésére, aláásva az EU üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló erőfeszítéseit. A Schmidt Automotive szerint az első negyedévben a kínai autógyártók által Európában eladott autóknak csak egyharmada volt elektromos. A többi hibrid vagy hagyományos benzinüzemű autó volt, amelyek mentesek a vámok alól. „Ez az egyik iróniája” a vámoknak – mondta Matthias Schmidt, a Schmidt Automotive tulajdonosa.
A Tesla sanghaji gyárában gyártott autókra 8 százalékos vámot vetnek ki; az MG márkanév alatt autókat értékesítő SAIC esetében ez az arány 35 százalék, a BYD elektromos járműveire pedig 17 százalékos vámot vetnek ki. Ezek a vámok az EU-országokba importált összes autóra vonatkozó 10 százalékos vámon felül kerülnek kivetésre.
Amikor az Európai Unió tavaly magas vámokat vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, az komoly hátránynak tűnt a BYD és más kínai autógyártók számára. De a kínai vállalatok nem adták fel ilyen könnyen. Áttértek a vámmentes hibrid vagy benzinüzemű autókra. Olcsóbb modelleket kezdtek importálni. És olyan országokra koncentráltak, mint Olaszország és Spanyolország, ahol a német és francia autógyártók kevésbé uralják a piacot, mint Észak-Európában. A JATO Dynamics kutatócég által összeállított regisztrációs adatok szerint a vámok ellenére - amelyek egyes vállalatok esetében akár 35 százalékot is elérnek - a kínai márkák májusban megduplázták részesedésüket az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz képest. Ez jól bizonyítja a BYD, a Geely, a Chery, a SAIC és más kínai gyártók rugalmasságát és gyártási képességeit.
"Ezek a nagy, hatalmas kínai vállalatok megtehetnek bármit, amit akarnak” - mondta Pier Giacomo Cappella, az olaszországi kereskedőhálózat ügyvezető igazgatója, amely a Chery által gyártott DR márkájú autókat forgalmazza. Néhány kínai autógyártó mindössze hat hónap alatt tervezi meg és gyártja le új modelljeit - véli Cappella, aki német márkákat is forgalmaz, többek között a Porschét és az Audit. "A németeknek legalább két évbe telik ugyanez.” A római bemutatótermében kiállított DR modellek között található egy ICH-X K2 nevű dízel terepjáró is. Ez nagyon hasonlít egy négyajtós Jeep Wranglerre, de 51 500 euró, vagyis körülbelül 60 000 dollár áron 10 000 dollárral olcsóbb.

A JATO szerint a kínai autómárkák áprilisban csak 4,9 százalékát tették ki az EU új autók piacának, ami 53 000 járművet jelent. Ez azonban növekedést jelent az egy évvel korábbi 2,4 százalékhoz képest. A kínai autógyártóknak még az is sikerült, hogy több elektromos járművet adjanak el Európában. A JATO szerint a BYD és más kínai autógyártók elektromos járműveinek eladásai az első visszaesés után áprilisban újra emelkedtek, és az adott hónapban 59 százalékkal nőttek, míg más gyártók elektromos járműveinek eladásai 26 százalékkal emelkedtek.
Európában az elektromos járművek eladásai gyorsabban nőnek, mint bármely más típusú járműé. A Schmidt Automotive Research saját adatai szerint az első negyedévben Európában eladott elektromos járművek körülbelül egyötöde Kínában készült. A kínai gyártók növekedése nagyrészt a Tesla rovására történt, amelynek eladásai meredeken visszaestek, részben azért, mert az európai vásárlókat sértette Elon Musk, a vállalat vezérigazgatójának viselkedése. Musk támogatta a szélsőjobboldali politikai pártokat Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában.

A BYD elektromos járművek áprilisban alig, de megelőzték a Tesla autókat az eladásokban Európában. A JATO adatai szerint az európaiak 7231 BYD elektromos autót regisztráltak, míg a Tesla-tól 7165-öt. A vállalat legkelendőbb modelljének, a Tesla Model Y-nak a frissített változatának bevezetése legalábbis eddig nem tudta megakadályozni a visszaesést. Mivel a vámok a kínai kormány által az autógyártóknak nyújtott támogatás mértékén alapulnak, egy nem várt hatása az volt, hogy ösztönözte a kínaiakat benzinüzemű autók értékesítésére, aláásva az EU üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló erőfeszítéseit. A Schmidt Automotive szerint az első negyedévben a kínai autógyártók által Európában eladott autóknak csak egyharmada volt elektromos. A többi hibrid vagy hagyományos benzinüzemű autó volt, amelyek mentesek a vámok alól. „Ez az egyik iróniája” a vámoknak – mondta Matthias Schmidt, a Schmidt Automotive tulajdonosa.
A Tesla sanghaji gyárában gyártott autókra 8 százalékos vámot vetnek ki; az MG márkanév alatt autókat értékesítő SAIC esetében ez az arány 35 százalék, a BYD elektromos járműveire pedig 17 százalékos vámot vetnek ki. Ezek a vámok az EU-országokba importált összes autóra vonatkozó 10 százalékos vámon felül kerülnek kivetésre.