SG.hu

A Ferrari mostantól kriptovalutát is elfogad a vásárlóitól

Az olasz autógyártó lehetővé teszi, hogy tehetős ügyfelei Bitcoin vagy Ether segítségével is vehessenek új járműveket. A döntés a piac és a kereskedők kérésére született, mivel számos ügyfelük kriptóba fektetett be.

A Ferrari a világ egyik legexkluzívabb márkája, ami azt jelenti, hogy megválaszthatja, hogy az ajtaját ostromló vásárlók közül ki kapja meg a következő luxus sportautó kulcsát. Így a maranellói központból származó hír, miszerint az olasz gyártó mostantól kriptovalutákat is elfogad a járműveiért való fizetésre, még szokatlanabbá teszi a bejelentést, hiszen már Elon Musk Teslája sem kínál ilyen lehetőséget. "Ez segít nekünk kapcsolatba lépni azokkal az emberekkel, akik nem feltétlenül a mi célcsoportunk, de megengedhetnek maguknak egy Ferrarit" - mondta a cég értékesítési vezetője, Enrico Galliera. Elmondta, hogy a vállalat rendelésállománya erős és teljesen le van foglalva 2025-ig, de a vállalat ki akarja próbálni ezt a bővülő univerzumot. "Az árak nem változnak, nem lesznek díjak, felárak, ha kriptovalutákon keresztül fizetsz" - mondta Galliera.

Annak érdekében, hogy elkerülje, hogy a Bitcoin és az Ethereum árfolyamának volatilis ingadozásai sújtsák, a cég a kockázatot a BitPayre, a kriptofizetési szolgáltatások egyik jelentős szolgáltatójára hárítja. A beáramló pénzeket azonnal hagyományos valutába váltják át. Így a Ferrari elkerüli, hogy saját kasszájában tokeneket tartson, kitéve befektetőit olyan kriptopiaci kockázatoknak, mint amilyenek a Terraluna vagy az FTX tavalyi összeomlásából adódtak. "Ez volt az egyik fő célunk: elkerülni, hogy a kereskedőink vagy mi közvetlenül kriptovalutákat kezeljünk, és védve legyünk azok széles körű ingadozásaitól" - mondta Galliera. Tekintettel a digitális pénztárcák által biztosított anonimitásra - ami növeli vonzerejüket a társadalom árnyékosabb elemei számára -, a BitPay biztosítja, hogy a kifizetések nem a szervezett bűnözés vagy az adóelkerülés céljából illegálisan szerzett pénzek tisztára mosása. Galliera elmondta, hogy a kereskedők és ügyfelek kérésére született döntés kezdetben az amerikai piacra korlátozódik, de a tervek szerint jövő év elején Európát is bevezetik.

A középmotoros V12-es szuperautóiról, például az Enzo és a La Ferrari modelljeiről híres vállalat nemrég mutatta be a márka 84 éves történetének első négyajtós modelljét, a Purosangue crossovert. Ez az egykor elképzelhetetlennek tartott, a kupékhoz való szigorú ragaszkodástól való eltérés lehetővé teszi, hogy gyártó elorozza a vásárlókat a Lamborghini Urus, az Aston Martin DBX és a Bentley Bentayga elől. A gyorsan növekvő luxus crossoverek szegmense népszerű Kínában, ahol a kereslet a kétajtós luxus sportautók iránt - amelyekre a Ferrari specializálódott - alulteljesít más régiókkal, például az Egyesült Államokkal szemben. Az olasz vállalat 13 200 autót adott el 2022-ben, az áraik 200 000 euró felett kezdődnek és 2 millió euróig terjednek.


A Tesla 2021 elején rövid ideig próbálkozott azzal, hogy BTC-ben fogadjon el fizetéseket az autóiért, miután 1,5 milliárd dollár értékben vásárolt a digitális érméből, de a próbálkozás csak néhány hétig tartott. Elon Musk vezérigazgató ezt követően visszavonta az ajánlatot, három olyan újságcikkre hivatkozva, amelyek felfedték, hogy a Bitcoin blokklánc milyen rengeteg energiát emészt fel a Proof of Work néven ismert, számításigényes mechanizmus működtetéséhez. Musk többször is hatalmasat bukott a BTC-részesedésén, mielőtt tavaly felszámolta fennmaradó kitettségének nagy részét. Akkor azzal igyekezett megnyugtatni a kripto-rajongókat, hogy azt állította, ez nem a technológia elleni szavazás volt, hanem a "vállalat általános likviditásával" kapcsolatos aggodalmai miatt történt.

Azóta Musk csak néhány kiválasztott Tesla márkájú terméket engedett eladni Dogecoinért, annak ellenére, hogy köztudottan támogatja a technológiát, és a közössége számos kérést kapott, hogy hozza vissza az opciót. A Ferrari nem árulta el, hogy várhatóan hány autót tervez eladni kriptón keresztül, de úgy vélik, hogy minden luxusmárkának folyamatosan meg kell fiatalítania az imázsát, hogy továbbra is igényes maradjon, és a digitálisan született zoomerek gyakran egészen másképp viszonyulnak a márkákhoz és a termékekhez, mint bármely más, előttük élő generáció. Ez különösen igaz a hagyományos pénzügyekből kiábrándult fiatalabb fogyasztók körében, akik inkább a decentralizált pénzügyek, mint például a kriptovaluták és más blokklánc-alapú áruk felé fordultak, mint vonzóbb alternatíva.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Egyszeruen csak arrol van szo, hogy a ferrarinak fontosabb a bevetel mint a penzmosas megakadalyozasa. Ezt minden egyes ilyen jellegu eladas utan bekovetkezo, esetenkent tobb hetes vagy honapos teljes ceges leallast okozo rendorsegi vizsgalattal lehetne gyogyitani. Indoknak a penzmosas es a terrorizmus tamogatasa lenne jo.
  • Kotomicuki #1
    Hát igen, valakinek ki kell fizetni a pilótajáték "költségeit" is a végén.
    Amíg még pörög, mert engedik vele tisztára mosni a szennye(s)t, addig nincs gond...