Gyurkity Péter

Az első ötbe kerülne a NIO

A veszteséges autógyártó ezt az évtized végéig valósítaná meg, két eltérő vonallal.

A NIO viszonylag gyakran szerepel híreinkben, legutóbb például arról számoltunk be, hogy a cég már 500 kW-os töltőket hoz Európába. Most a vállalat első emberével készült hosszabb interjú, amelyből kiderült, hogy házon belül igencsak ambiciózus terveket dédelgetnek.

A Heise Autos német portál által készített anyagban arról olvashatunk, hogy William Li vezérigazgató 2030-ig megvalósíthatónak tartja az első ötbe való beverekedést, legalábbis a globális eladások tekintetében, ehhez azonban nyilván komoly munkára és nagyobb áttörésre lesz szükség. Ennek érdekében a kifejezetten divatos városi terepjárók (SUV-k) kategóriájára fókuszálnak majd, viszont emellett a kisebb autókra is nagy figyelmet fordítanának, mégpedig egy új leányvállalaton keresztül, amely egy eltérő márka alatt hódítaná meg a vékonyabb pénztárcával rendelkező, ám az elektromos megoldásokra váltani kívánó vásárlók szívét.

A két cég közötti viszony némileg hasonló lesz ahhoz, mint ami a Toyota és a Lexus, valamint a Volkswagen és az Audi között jelenleg látható, vagyis nagyjából így kell elképzelnünk az érdekes páros jövőbeni felállását. Mindenképpen fontos azonban megjegyezni, hogy a NIO alig 4 évvel ezelőtt kezdte meg a tulajdonképpeni gyártást, azóta pedig egyszer sem sikerült tiszta nyereséget elérni, bár az elnök-vezérigazgató szerint erre minden startup esetében hosszabb időre van szükség. Az autópiacon való sikeres szereplést egy maratonhoz lehet hasonlítani, a hosszú távon való sikeresség elérése a cél, szerinte ezt a Teslához képest jóval hamarabb fogják elérni.

Az olcsóbb és kisebb elektromos autó 2 éven belül készül majd el, várhatóan tehát 2024 végén jelenik majd meg az új néven érkező változat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!