Berta Sándor

Egy évbe is telhet egy új autó leszállítása

A globális chiphiány néha abszurd helyzeteket okozhat.

A jelenség miatt január óta több gépkocsigyártó leállította a termelést. Chuck Robbins, a Cisco első embere 2022 elejére tette a chiphiány mérséklődését, míg Tom Caulfield, a GlobalFoundries vezetője úgy vélte, hogy az autóiparban már jövőre megoldódhat a helyzet, míg más területeken csak 2023-ban.

Marcus Weller, a Német Gépjármű-kereskedelmi Szövetség piaci szakértője kiemelte, hogy furcsa jelenségek figyelhetők meg. Többek között az egyes gyártók szakembereiből álló különleges csapatok kutatnak a világpiacon a visszamaradt chipmennyiségek után, hogy azokat felvásárolják. Bizonyos üzemek előtt félkész járművek sorakoznak, amelyekből akár kész modelleket is összeraknak. Ezenkívül gyakori, hogy bizonyos modelleket különleges felszereltség nélkül is piacra dobnak.

Emellett, aki jelenleg új autót akar vásárolni, annak hosszabb ideig kell várnia arra. Az egyes gyáraktól és modellektől függően a szállítási idő 3-6 hónapra növekedett, de bizonyos prémium modelleknél az ügyfeleknek akár 9 hónapot vagy 1 évet is várniuk kell. A kereskedők és a gyártók erre úgy próbálnak meg reagálni, hogy átmenetileg bemutató gépkocsikat biztosítanak a vásárlóknak vagy meghosszabbítják a megkötött lízingszerződéseket. Az pedig, aki kellően rugalmas és nem ragaszkodik egy modellhez vagy márkához, akár gyorsabban is új járműhöz juthat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!