Digitális védőangyalt tesztelnek Hamburgban

A megoldás segítségével elkerülhető a balesetek jelentős része.

A Continental és a Deutsche Telekom fejlesztette ki a digitális védőangyal nevű rendszert, amely segíthet megakadályozni a hálózatba kötött járművek és a kerékpárosok közötti baleseteket. Az új fejlesztés egyaránt hasznos lehet az autó-, a kerékpár- és a rollertulajdonosoknak, valamint a gyalogosoknak. A megalkotott felhőalkalmazáshoz nincs szükség külön hardverre és integrálható az okostelefonos alkalmazásokba.

A megoldást jelenleg Hamburgban tesztelik, a projekt tagja a német város mellett még a Vitronic - utóbbi biztosítja a rendszerhez a kereszteződésekben észlelt objektumok és a közlekedési lámpák adatait, míg a használt rendkívül pontos digitális térképet Hamburg városa ajánlotta fel a szakemberek számára. Az ütközésekre való figyelmeztetéseket a Deutsche Telekom alacsony késleltetésű hálózatán keresztül kapják meg valós időben azok a közlekedési résztvevők. akik a T-Systems megfelelő alkalmazását feltelepítették az okostelefonjaikra.

Oliver Bahns, a T-Systems illetékese kifejtette, hogy ahhoz, hogy egy ilyen rendszer működjön, magas fokú hálózatba kötöttség és nagy információfeldolgozási sebesség kell. A Deutsche Telekom felhőszerverei öt másodperc alatt elemzik az autósoktól és a kerékpárosoktól kapott adatokból a következő útszakaszt és ha baleset kockázata merül fel, azonnal riasztást küldenek a közlekedésben résztvevőknek.

Az érintettek kevesebb, mint egy másodperc alatt megkapják a figyelmeztetést vagy az autófedélzeti asszisztensrendszerükre vagy vizuális, illetve hangjelzésként az okostelefonjukra vagy az okosórájukra. Így marad néhány értékes másodperc a megfelelő reagálásra és a baleset elkerülésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #4
    Országúton látnám hasznát, ahol a kerékpáros a láthatósági mellény felvétele mellett elindítja a jelző appot is a telefonján. Így az autósoknak messziről jelezné, hogy a kanyar után egy kikerülendő kerékpáros halad.
    Persze az optimális az lenne, ha mindenhol inkább kerékpárút futna az utakkal párhuzamosan.
    Városban az öt másodperc annyit jelent, hogy autóval már át is értem a következő szakaszon.
  • kvp #3
    Forditva. A gyalogos telefonja eloben toltene fel a netre a pontos GPS poziciojat es az otlet szerint az autok ezen adatok alapjan akarnak kikerulni oket. Aki nem hord maganal GPS-es nyomjelzo szoftveres telefont vagy nem eleg pontos a helyzetmeghatarozasa, azt nem vennek eszre az autok. Eletkeptelen megoldas, mivel se a muholdas pozicio kovetes nem eleg pontos, se halozati kesleltetes nem eleg stabilan alacsony ahhoz, hogy ra lehessen hagyatkozni. Plusz minden resztvevonek (gyalogosoknak, bicikliseknek, stb.) hordania es hasznalnia kellene a feldelzeti nyomkoveto hardvert. (amit pl. emberek eseten a telefonjukra telepitnenek)
  • duke #2
    A gyalogos kap egy sms-et a telefonjára, hogy figyelj mert mindjart baleset lesz, es mikozben olvasa a sms-et, nem figyel, es elutik. Ez inkabb trollkodasnak tunik a rendszer reszerol mintsem segitsegnek.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2021.10.11. 23:34:57
  • kvp #1
    Szoval ahelyett, hogy az autok szetneznenek, inkabb arra akarnak hagyatkozni, hogy minden gyalogos (es biciklis) hord maganak okostelefonos nyomjelzot, ami folyamatosan feltolti a felhobe, hogy pontosan hol vannak es igy az autok becsukott szemmel is el tudjak kerulni oket.

    Ambiciozus, de nem eletkepes megoldas. Egyreszt nem eleg pontos a pozicionalas (foleg varosban), masreszt meg pontos adatok eseten is akarmilyen kis halozati kesleltetesingadozas eseten metszesbe kerulhetnek a forgalom resztvevoi a valos terben. (ertsd: baleset lesz)

    Egy normal onvezeto, utkozeselkerulo rendszer teljesen passziv szenzoros es offline modban is mukodik. Az emberi vezetok is igy mukodnek es az emberek latasanal jobb szenzorokkal es a szamitogepek jobb reakcioidejevel es soha el nem faradasaval ezt sokkal uzembiztosabba lehetne tenni. Barminemu halozati technologiak es forgalom resztvevoire rakott online kapcsolatu nyomjelzok nelkul.