Gyurkity Péter
Itt a Mercedes Tesla-gyilkosa
Az új elektromos luxusautóval a cég imázsa is alapvetően módosulhat.
A Mercedes még március végén harangozta be saját új fejlesztését, amely az EQS néven mutatkozott be, tulajdonképpen az S-osztály elektromos változataként. Mind a technikai jellemzők, mind pedig a dizájn kapcsán pozitív visszhangot láttunk eddig, most pedig jön a hivatalos debütálás.
A Daimler csütörtökön kerít sor a hivatalos bemutatóra, a friss autóról azonban már ezt megelőzően, a hét első felében megjelentek az első beszámolók. Ezt fejelte meg a Deutsche Bank elemzése, amelyben már azt is megemlítették, hogy a gyártó imázsa is alaposan megváltozhat, a cég ugyanis most hagyományos szereplőből az e-piac egyik éljátékosává válhat, bár ehhez nyilván arra lesz szükség, hogy a mindennapokban is meggyőző teljesítményt nyújtson a típus. A 770 km-es hatótáv, valamint a luxus-belső mindenképpen elismerésre méltó, előbbivel a Tesla kínálatában talán csak a Model S Plaid+ tudja felvenni a versenyt, utóbbi kapcsán pedig leginkább az úgynevezett hyperscreen-t emelik ki, amely gyakorlatilag a teljes műszerfalat egy méretes kijelzővé változtatja, AI-funkciókkal megtámogatva.
A Mercedes-Benz EQS mindenképpen komoly kihívóként jelenik meg az európai piacon, amely a tavalyi évben (elsősorban a kedvező szabályozói környezet hatására) már komoly átalakuláson ment át. Az újabb részletes jelentések szerint a kontinens gyártói jelentős előnyöket élveztek a régióban, a Tesla szállításai viszont 12 százalékkal csökkentek (legalábbis a 2019-es szinthez képest), ennek következtében pedig az akkumulátorral ellátott elektromos autók szegmensében az amerikai cég részesedése 31-ről 13,2 százalékra zuhant vissza. A Tesla az idei évben az európai piac 7,5 százalékát birtokolja, a Daimler ezzel szemben 7,7 százalékot mutathat fel, bár könnyen lehet, hogy Elon Musk csapata ezen még változtatni tud, hiszen a leszállítások jó részét a negyedév végére időzítették.
Meglátjuk, mire lesz elég az EQS bemutatkozása, csütörtökön a pontos jellemzőket ismerhetjük meg, ezt követi majd a piaci debütálás.
A Mercedes még március végén harangozta be saját új fejlesztését, amely az EQS néven mutatkozott be, tulajdonképpen az S-osztály elektromos változataként. Mind a technikai jellemzők, mind pedig a dizájn kapcsán pozitív visszhangot láttunk eddig, most pedig jön a hivatalos debütálás.
A Daimler csütörtökön kerít sor a hivatalos bemutatóra, a friss autóról azonban már ezt megelőzően, a hét első felében megjelentek az első beszámolók. Ezt fejelte meg a Deutsche Bank elemzése, amelyben már azt is megemlítették, hogy a gyártó imázsa is alaposan megváltozhat, a cég ugyanis most hagyományos szereplőből az e-piac egyik éljátékosává válhat, bár ehhez nyilván arra lesz szükség, hogy a mindennapokban is meggyőző teljesítményt nyújtson a típus. A 770 km-es hatótáv, valamint a luxus-belső mindenképpen elismerésre méltó, előbbivel a Tesla kínálatában talán csak a Model S Plaid+ tudja felvenni a versenyt, utóbbi kapcsán pedig leginkább az úgynevezett hyperscreen-t emelik ki, amely gyakorlatilag a teljes műszerfalat egy méretes kijelzővé változtatja, AI-funkciókkal megtámogatva.
A Mercedes-Benz EQS mindenképpen komoly kihívóként jelenik meg az európai piacon, amely a tavalyi évben (elsősorban a kedvező szabályozói környezet hatására) már komoly átalakuláson ment át. Az újabb részletes jelentések szerint a kontinens gyártói jelentős előnyöket élveztek a régióban, a Tesla szállításai viszont 12 százalékkal csökkentek (legalábbis a 2019-es szinthez képest), ennek következtében pedig az akkumulátorral ellátott elektromos autók szegmensében az amerikai cég részesedése 31-ről 13,2 százalékra zuhant vissza. A Tesla az idei évben az európai piac 7,5 százalékát birtokolja, a Daimler ezzel szemben 7,7 százalékot mutathat fel, bár könnyen lehet, hogy Elon Musk csapata ezen még változtatni tud, hiszen a leszállítások jó részét a negyedév végére időzítették.
Meglátjuk, mire lesz elég az EQS bemutatkozása, csütörtökön a pontos jellemzőket ismerhetjük meg, ezt követi majd a piaci debütálás.