Gyurkity Péter

Itt a Mercedes Tesla-gyilkosa

Az új elektromos luxusautóval a cég imázsa is alapvetően módosulhat.

A Mercedes még március végén harangozta be saját új fejlesztését, amely az EQS néven mutatkozott be, tulajdonképpen az S-osztály elektromos változataként. Mind a technikai jellemzők, mind pedig a dizájn kapcsán pozitív visszhangot láttunk eddig, most pedig jön a hivatalos debütálás.

A Daimler csütörtökön kerít sor a hivatalos bemutatóra, a friss autóról azonban már ezt megelőzően, a hét első felében megjelentek az első beszámolók. Ezt fejelte meg a Deutsche Bank elemzése, amelyben már azt is megemlítették, hogy a gyártó imázsa is alaposan megváltozhat, a cég ugyanis most hagyományos szereplőből az e-piac egyik éljátékosává válhat, bár ehhez nyilván arra lesz szükség, hogy a mindennapokban is meggyőző teljesítményt nyújtson a típus. A 770 km-es hatótáv, valamint a luxus-belső mindenképpen elismerésre méltó, előbbivel a Tesla kínálatában talán csak a Model S Plaid+ tudja felvenni a versenyt, utóbbi kapcsán pedig leginkább az úgynevezett hyperscreen-t emelik ki, amely gyakorlatilag a teljes műszerfalat egy méretes kijelzővé változtatja, AI-funkciókkal megtámogatva.

A Mercedes-Benz EQS mindenképpen komoly kihívóként jelenik meg az európai piacon, amely a tavalyi évben (elsősorban a kedvező szabályozói környezet hatására) már komoly átalakuláson ment át. Az újabb részletes jelentések szerint a kontinens gyártói jelentős előnyöket élveztek a régióban, a Tesla szállításai viszont 12 százalékkal csökkentek (legalábbis a 2019-es szinthez képest), ennek következtében pedig az akkumulátorral ellátott elektromos autók szegmensében az amerikai cég részesedése 31-ről 13,2 százalékra zuhant vissza. A Tesla az idei évben az európai piac 7,5 százalékát birtokolja, a Daimler ezzel szemben 7,7 százalékot mutathat fel, bár könnyen lehet, hogy Elon Musk csapata ezen még változtatni tud, hiszen a leszállítások jó részét a negyedév végére időzítették.

Meglátjuk, mire lesz elég az EQS bemutatkozása, csütörtökön a pontos jellemzőket ismerhetjük meg, ezt követi majd a piaci debütálás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #23
    Nekem pedig nagyon úgy tűnik hogy közvetlen versenytársnak szánják, mondjuk +30% felárral. Kérdés hogy ezzel mennyire marad még abben az árkategóriában ahol azért még van vevő.
    És ezzel leginkább a Merci is ugyanazt high-tech feelinget tolja mint a Tesla.
    Másik kérdés hogy mennyire tudja már hatékonyan gyártani a Merci ezeket a drága elektromos komponenseket, de úgy gondolom hogy a profitabilitásból be kell áldozniuk ameddig nem érik technológiailag utol a Tesla-t.
    Összességben azt látom hogy leginkább épp Tesla Model S vevőkörére lőnek, és arra számítok hogy lesz is eredményük, szeretnék visszaszerezni azt a réteget akit elvesztettek. Meglátjuk a sales számokból.
  • M2 #22
    Csak az adta el Teslát a luxusautók közt, hogy különleges volt a hajtáslánca miatt. Amint létrejön a sorozatgyártású elektromos luxusautók kategóriája, onnan kezdve a Tesla is visszakerül a helyére. A nem luxusautók közé.

    Az EQS nem "Tesla-gyilkos" és a Tesla Model S sem lesz az EQS alternatívája. Kivételek persze akadhatnak, egy-két celeb stb.
  • defiant9 #21
    "Aki S Klasse Mercit akar, az soha nem fog beülni egy Teslába, aki meg egy modern Teslát akar, az soha nem fizetné ki a luxus felárat."
    Láthatóan ez nem igaz. Az S osztály forgalma csökkent, a Tesla sales hatására. A luxus autó szegmensben kapható járművek egymás helyettesítő termékei (nem tökéletesen). Ha igaz lenne amit írsz akkor azt látnánk hogy a Merci továbbra is kb. 25e autót ad el ebben a szegmensben, és nem szakad be a forgalma. (Az EU-ban 17.638->6.239 az adat). Ráadásul még a szegmensek sem függetlenek, nincsenek éles határvonalak egy mid size luxus autó és egy large között, van átjárás, sok vevő hajlamos a méret kompromisszumra, pl. egy jobb ár-értékért cserébe.
  • M2 #20
    "Állításod az volt hogy gyakorlatilag nincs átfedés. A számok viszont nem ezt mutatják."

    Milyen számok? A Mercedes EQS-t még nem is lehet megvásárolni.
  • defiant9 #19
    Állításod az volt hogy gyakorlatilag nincs átfedés. A számok viszont nem ezt mutatják.
    A Tesla az amerikai luxusató piacon egyre nagyobb szeletet harap ki, most előzte épp be az Audit a teljes luxus szegmensben.
    Az lenti 2015-ös adat pedig még egy relatíve jó év volt az S class számára, azóta is folyamatosan a harapdálja a Tesla:
    Mercedes-Benz S-class
    2015 21.934
    2016 18.803
    2017 15.888
    2018 14.978
    2019 12.528
    2020 8.589
    (a Tesla Model S 20e felett volt tavaly)
    Nem véltelen hogy a a Merci is elektromos autót akar, mivel ha nem csinál ilyet akkor kiíja magát szegmensből.
  • M2 #18
    Ezek csak USA adatok, amikor a Tesla Model S körül még nagy hype volt, belsőégésű autókkal összevetve, és így is csak 10% körüli az átfedés.

    A Tesla, attól hogy drága, még nem lesz luxusautó. Mint egy modern újdonság, érdekesség, piciket haraphatott a luxusautó piacból is, de csak addig, amíg az a szegmens nem lesz tele elektromos autókkal.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2021.05.02. 10:33:04
  • defiant9 #17
    A Model S sales kapcsán írják hogy elsősorban ugyan a Lexus tulajdonosoknál van átfedés, de a német luxusautó tulajdonosok a 2. célcsoport. Ezután jön a többi sport/luxus autó.
    About 25 % of the Model S buyers owned a Toyota-brand or a vehicle of Toyotas luxury division Lexus at the time of the purchase (fig 1). It is not clear from the numbers whether they were trading their car for the new vehicle or whether they were adding the electric sports sedan to their car pool.
    It is not surprising that behind the Toyota drivers there are owners of the upper class brands Mercedes and BWM vehicles among the tesla buyers with 10 % respectively.
    It is even more interesting to look at the statistics by considering the total number of company sales and relating them to the Tesla Model S acquires: It can be seen that McLaren super car owners are most likely to buy a Tesla when they buy a new or an additional car. In this ranking Lotus is followed by Maybach, Lotus, Ferrari, Aston Martin, Maserati, Bentley and Lamborghini.

    Az hogy nincs 'gyakorlatilag' átfedés ezen vásárlók közt az nem logikus következtetés. Ugyanabból a tortából harapott ki a Tesla egy darabot amiből a német luxus autó gyártók is falatoztak.
  • M2 #16
    "Még egy hétköznapi családban sem ritka hogy több autó van, dollár milliomoséknál miért lenne ez különleges."

    Teljesen más az, amikor apuka, anyuka és a nagykorú gyerek is tart egy autót, mint az amikor valaki önmagának az ötödik autót veszi. Egyébként a gazdagok garázsa sincs gumiból, nem tágul. Ráadásul az autógyűjteményhez már személyzetet is kell tartani. Macera és sok pénzt visz el. Csak az foglalkozik vele, akit nagyon érdekelnek az autók. Gazdagék közt is ezek vannak kevesebben.

    A legtöbb S-Klasse Mercedest cégek veszik, vagy prezentálási céllal, vagy szolgáltatáshoz.
  • defiant9 #15
    Ez igaz. Egy model S méretei is adottak, de kisautónak azért nem nevezném, 30 centivel rövidebb mint egy Merci S class. Akinek viszont ennél nagyobb kell annak a Tesla nem opció. Tény hogy a Telsa árában inkább az elektromos komponens ami dominál, de azért én ugyanúgy luxusnak kategorizánám, mondjuk úgy visszafogott luxus :)
    Még egy hétköznapi családban sem ritka hogy több autó van, dollár milliomoséknál miért lenne ez különleges. Szerintem akik ezeket a 100.000 dolláros utókat veszik azok a top 1% gazdag rétegből kerülnek ki. Nyilván 1 millió dolláros luxusatuó már egy szűkebb szegmens.
    Aki luxust veszt az eleve nem az ár/érték arányra gyúr.
  • M2 #14
    Én kategóriákról írtam, hogy nem lépnek át másik kategória-osztályba a vásárlók. Aki luxusautót akar, az aligha fog kikötni egy városi kisautónál, és ugyanez fordítva is igaz.

    A gazdagok akkor tartanak sok autót, ha autóbuzik. Csillagászati összegeket senki nem szeret kifizetni adókra és biztosításokra.