23
  • defiant9
    #23
    Nekem pedig nagyon úgy tűnik hogy közvetlen versenytársnak szánják, mondjuk +30% felárral. Kérdés hogy ezzel mennyire marad még abben az árkategóriában ahol azért még van vevő.
    És ezzel leginkább a Merci is ugyanazt high-tech feelinget tolja mint a Tesla.
    Másik kérdés hogy mennyire tudja már hatékonyan gyártani a Merci ezeket a drága elektromos komponenseket, de úgy gondolom hogy a profitabilitásból be kell áldozniuk ameddig nem érik technológiailag utol a Tesla-t.
    Összességben azt látom hogy leginkább épp Tesla Model S vevőkörére lőnek, és arra számítok hogy lesz is eredményük, szeretnék visszaszerezni azt a réteget akit elvesztettek. Meglátjuk a sales számokból.
  • M2 #22
    Csak az adta el Teslát a luxusautók közt, hogy különleges volt a hajtáslánca miatt. Amint létrejön a sorozatgyártású elektromos luxusautók kategóriája, onnan kezdve a Tesla is visszakerül a helyére. A nem luxusautók közé.

    Az EQS nem "Tesla-gyilkos" és a Tesla Model S sem lesz az EQS alternatívája. Kivételek persze akadhatnak, egy-két celeb stb.
  • defiant9
    #21
    "Aki S Klasse Mercit akar, az soha nem fog beülni egy Teslába, aki meg egy modern Teslát akar, az soha nem fizetné ki a luxus felárat."
    Láthatóan ez nem igaz. Az S osztály forgalma csökkent, a Tesla sales hatására. A luxus autó szegmensben kapható járművek egymás helyettesítő termékei (nem tökéletesen). Ha igaz lenne amit írsz akkor azt látnánk hogy a Merci továbbra is kb. 25e autót ad el ebben a szegmensben, és nem szakad be a forgalma. (Az EU-ban 17.638->6.239 az adat). Ráadásul még a szegmensek sem függetlenek, nincsenek éles határvonalak egy mid size luxus autó és egy large között, van átjárás, sok vevő hajlamos a méret kompromisszumra, pl. egy jobb ár-értékért cserébe.
  • M2 #20
    "Állításod az volt hogy gyakorlatilag nincs átfedés. A számok viszont nem ezt mutatják."

    Milyen számok? A Mercedes EQS-t még nem is lehet megvásárolni.
  • defiant9
    #19
    Állításod az volt hogy gyakorlatilag nincs átfedés. A számok viszont nem ezt mutatják.
    A Tesla az amerikai luxusató piacon egyre nagyobb szeletet harap ki, most előzte épp be az Audit a teljes luxus szegmensben.
    Az lenti 2015-ös adat pedig még egy relatíve jó év volt az S class számára, azóta is folyamatosan a harapdálja a Tesla:
    Mercedes-Benz S-class
    2015 21.934
    2016 18.803
    2017 15.888
    2018 14.978
    2019 12.528
    2020 8.589
    (a Tesla Model S 20e felett volt tavaly)
    Nem véltelen hogy a a Merci is elektromos autót akar, mivel ha nem csinál ilyet akkor kiíja magát szegmensből.
  • M2 #18
    Ezek csak USA adatok, amikor a Tesla Model S körül még nagy hype volt, belsőégésű autókkal összevetve, és így is csak 10% körüli az átfedés.

    A Tesla, attól hogy drága, még nem lesz luxusautó. Mint egy modern újdonság, érdekesség, piciket haraphatott a luxusautó piacból is, de csak addig, amíg az a szegmens nem lesz tele elektromos autókkal.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2021.05.02. 10:33:04
  • defiant9
    #17
    A Model S sales kapcsán írják hogy elsősorban ugyan a Lexus tulajdonosoknál van átfedés, de a német luxusautó tulajdonosok a 2. célcsoport. Ezután jön a többi sport/luxus autó.
    About 25 % of the Model S buyers owned a Toyota-brand or a vehicle of Toyotas luxury division Lexus at the time of the purchase (fig 1). It is not clear from the numbers whether they were trading their car for the new vehicle or whether they were adding the electric sports sedan to their car pool.
    It is not surprising that behind the Toyota drivers there are owners of the upper class brands Mercedes and BWM vehicles among the tesla buyers with 10 % respectively.
    It is even more interesting to look at the statistics by considering the total number of company sales and relating them to the Tesla Model S acquires: It can be seen that McLaren super car owners are most likely to buy a Tesla when they buy a new or an additional car. In this ranking Lotus is followed by Maybach, Lotus, Ferrari, Aston Martin, Maserati, Bentley and Lamborghini.

    Az hogy nincs 'gyakorlatilag' átfedés ezen vásárlók közt az nem logikus következtetés. Ugyanabból a tortából harapott ki a Tesla egy darabot amiből a német luxus autó gyártók is falatoztak.
  • M2 #16
    "Még egy hétköznapi családban sem ritka hogy több autó van, dollár milliomoséknál miért lenne ez különleges."

    Teljesen más az, amikor apuka, anyuka és a nagykorú gyerek is tart egy autót, mint az amikor valaki önmagának az ötödik autót veszi. Egyébként a gazdagok garázsa sincs gumiból, nem tágul. Ráadásul az autógyűjteményhez már személyzetet is kell tartani. Macera és sok pénzt visz el. Csak az foglalkozik vele, akit nagyon érdekelnek az autók. Gazdagék közt is ezek vannak kevesebben.

    A legtöbb S-Klasse Mercedest cégek veszik, vagy prezentálási céllal, vagy szolgáltatáshoz.
  • defiant9
    #15
    Ez igaz. Egy model S méretei is adottak, de kisautónak azért nem nevezném, 30 centivel rövidebb mint egy Merci S class. Akinek viszont ennél nagyobb kell annak a Tesla nem opció. Tény hogy a Telsa árában inkább az elektromos komponens ami dominál, de azért én ugyanúgy luxusnak kategorizánám, mondjuk úgy visszafogott luxus :)
    Még egy hétköznapi családban sem ritka hogy több autó van, dollár milliomoséknál miért lenne ez különleges. Szerintem akik ezeket a 100.000 dolláros utókat veszik azok a top 1% gazdag rétegből kerülnek ki. Nyilván 1 millió dolláros luxusatuó már egy szűkebb szegmens.
    Aki luxust veszt az eleve nem az ár/érték arányra gyúr.
  • M2 #14
    Én kategóriákról írtam, hogy nem lépnek át másik kategória-osztályba a vásárlók. Aki luxusautót akar, az aligha fog kikötni egy városi kisautónál, és ugyanez fordítva is igaz.

    A gazdagok akkor tartanak sok autót, ha autóbuzik. Csillagászati összegeket senki nem szeret kifizetni adókra és biztosításokra.
  • defiant9
    #13
    Végülis ilyen logika szerint mindenkinek csak az az autó felel meg amit épp megvesz, tehát aki BMW-t vesz annak nem lett volna jó az Audi.
    A gazdagok mondjuk ilyen szempontból is mások. Ők megengdhetik hogy garázs-soruk legyen. Tehát lehet hogy korábban a 4 belső égésű luxi járgányuk lett volna, most már van közte elektromos is, ami így kiszorított egy belső égésűt luxus autót, lehet pont egy mercit.
  • M2 #12
    Az egész "Tesla-gyilkos" duma úgy hülyeség, ahogy van, csak dzsunka, igénytelen weboldalak használják, egy clickbait.
  • Macropus Rufus
    #11
    Tehát ugye akkor mivel két kategóriában játszanak soha nem lesz belőle Tesla gyilkos ugye?Tehát akkor megint csak hülyeség a cím. Almát a körtével.

    " meg a Mercedes jelet és presztízst..."
    érzed ugye, hogy miért nem lesz Tesla gyilkos... ;)
    ahogy említetted: nincs is azonos vevő körük. Akkor miért is lenne Tesla gyilkos? Se árban, se vevőkörben se meg tehető távolságban semmiben nincs egy közös pontjuk.
    Akkor ennyi erővel egy Bentley GTC és lehet Tesla gyilkos, leszámítva az üzemanyagot: gyorsabb, jobb, szebb, kényelmesebb, és ha már presztis akkor a merci messze elbújhat mögötte. De hát azok a fránya kategóriák, hogy nem egy ligába nyomják. ;)
  • M2 #10
    De a celebekre is igaz, amit én írtam. A listádból is jól látszik, hogy aki nem akar Teslába ülni, az szarik bele a környezettudatosságba. Luxusautót akar. A Tesla meg nem az.

    Most majd lesz nekik EQS Mercedes, lehet zöldnek látszani.
  • defiant9
    #9
    Szerintem van átfedés, leginkább azt a réteget jelölném meg akinek fontos hogy nyilvánosan prezentálja hogy ő környeztettudatos. Tipikusan ilyenek a hollywoodi sztárok.
    The list of the Top 10 most popular cars among celebrities is as follows:
    1. Tesla Model S
    2. Bentley Continental GT
    3. Mercedes-Benz G55 (G-Wagon)
    4. Rolls-Royce Phantom
    5. Land Rover Range Rover Sport
    6. Mercedes-Benz S-Class
    7. Cadillac Escalade
    8. Land Rover Range Rover Evoque
    9. Porsche Panamera
    10. Audi R8
  • M2 #8
    Leszámítva a luxus belsőt, meg a futóművet, meg a jobb hangszigetelést, meg a Mercedes jelet és presztízst...

    Gyakorlatilag a két autó vevőkörének nincs közös halmaza. Aki S Klasse Mercit akar, az soha nem fog beülni egy Teslába, aki meg egy modern Teslát akar, az soha nem fizetné ki a luxus felárat.
  • Macropus Rufus
    #7
    de kb. itt be is fejeződött az előny. :)
  • Macropus Rufus
    #6
    "Itt a Mercedes Tesla-gyilkosa"
    minden évben van 1-2- ilyen beharangozás. Aztán lóf@sz lesz belőle nem gyilkolászás. Teslanak már kb. 5 éve nem kellene létezni a gyilkolászók miatt... Tesla hatalmas előnye a saját aksi gyár. A villany vasak árának nagyon nagy része az aksi. Ha ezt saját költségen tudod előállítani akkor már verhetetlen helyzetben van ami az árakat illeti. Merci meg a Tesla gyilkolászás? Vitz... Mondjuk ilyen vitz volt a Faraday is. Meg kb. minden ami ilyen címmel volt bejelentve. Árban még egy etron is kevés a Tesla legyilkolásához...
  • defiant9
    #4
    Nem lett rossz a 2021Q1, de tény hogy nem Európából jön a növekedés.

    Afelől nekem sincs kétségem hogy hátszele van a németeknél a saját autógyártóiknak, de épp az EU versenyjog azért korlátot szab ennek.
    Viszont egy német ember akkor is inkább VW-t fog venni ha ár/értékben lenne jobb, ahogy egy francia vagy olasz is inkább hazai márkát preferálja. Ezzel nincs mit tenni, ezen szocializálódtak.
  • kvp
    #2
    A nemet allam minden adminisztrativ eszkozzel azon van, hogy akadalyozza a Tesla-t az europai gyara megepiteseben es EU-s torvenyi eszkozokkel korlatozatta a fedelzeti szoftverenek tudasat. Kozben pedig tomik penzzel a nemet autogyarakat. Szoval igen, van eselyuk, foleg ekkora hatszel mellett.

    A Tesla mar ott tart, hogy inkabb Kinaban fog gyartatni az europai piacra is, bar jo esellyel akkor meg egyszeruen nem engedik majd arusitani a kocsikat. (mert ritkafoldfem es emberi jogok) A nemet cegek ugyanezen forrasokbol vasarolhatnak es az mar rendben van, mert nemet. Az EU arrol szol, hogy mindenki egyenlo, csak meg van adva mely allamok es cegek egyenlobbek a tobbieknel.
  • barret
    #1
    Ha jobb lesz,és olcsóbb,akkor van esélyük. A Tesla már nagyon befutott!