MTI

Minden 10. parkoló autónál lehet majd elektromos töltő

A jövőben a parkolók létesítésekor minden 100 parkolóhely után 10 helyet úgy kell kiépíteni, hogy ott - a burkolat megbontása nélkül elektromos járművek töltőállomását lehessen kialakítani - az erről szóló rendelet tervezete a kormány honlapján jelent meg.

A kiépítést folyamatosan meg is kell valósítani. Az első lépcső 2017. január 1., addig minden 100 parkolóhelyre kell jutnia egy elektromos töltőnek, majd 2019. január elsejére már két töltő kötelező 100 parkolóhelyre. A hatályos jogszabály értelmében a kereskedelemről szóló törvény szerinti napi fogyasztási cikket értékesítő, 300 négyzetméternél nagyobb bruttó alapterületű üzlet esetében biztosítani kell az árusítótér minden megkezdett 10 négyzetméter nettó alapterületére vetítve egy személygépkocsi elhelyezését. Ha most építik a parkolót, már ezekre is vonatkozik, hogy minden 100 parkolóhely után 10 hely alkalmas legyen elektromos járművek töltőállomásának kialakítására.

A meglévő áruházi parkolóknál 100 férőhelyenként két töltőállomás a norma, de ezek megépítési ideje attól függ, hogy mekkora az adott áruház árusítótere, illetve hol található az áruház. Amennyiben az alapterület meghaladja az 1500 négyzetmétert, akkor 2019. január elsejéig kell 100 parkolóhelyenként kiépíteni két töltőt.

Az ettől kisebb áruházak parkolóiban is 2019. január 1. a határidő, ha 50 ezernél nagyobb lélekszámú településen található az üzlet. A 20-50 ezres településeken 2020. január elsejéig, míg a 20 ezresnél kisebb települések áruházainak a parkolóiban 2026. január elsejéig kell 100 parkolóhelyenként két töltőt telepíteni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #28
    Tudod kicsilány, én legalább tudományosan közelítem meg a kérdést, azaz számolok. És te ?
    Na majd akkor szólj bele a nagyok dolgába, ha feleennyit letettél az asztalra cucimókus.
  • T2k #27
    Figyi, Te mit szívsz?
    Végigolvastam az itteni ámokfutásodat. Az hogy mindent elszámoltál és több nagyságrendet tévedtél az rendben is van mivel a kibicek nem is nagyon tudnak mást csinálni, de hogy a legalapvetőbb tényekkel sem vagy tisztában az már súlyos.
    Tedd fel fel magadnak a kérdést: tud-e valaki ugyanabban az időpillanatban egy elektromos és egy kőolajos járművet is hajtani? Minden ebből következik. Neked egy olyan 30+ év lesz mire megfejted ezt a talányt.

    Tudod mit, mégse áruld el mit szívsz, mert nem kérek belőle.
  • mrzed001 #26
    Az az igazság, nem tudhatjuk. Az ilyen stratégiailag fontos fejlesztéseket titokban szokták tartani a bejelentésig. A Prius is hirtelen robbant be, meglepően nagy eladásokkal.
    Nem lesznek álmatlan éjszakáim miatta, de tudom, hogy ez is lépcsőzetes, azaz a stagnálást hirtelen megugrás követi. Azt pedig a jelenlegi áramhiányos modell nem bírná el.

    Az elektromos kocsik az aksik miatt őrült drágák. Amik ráadásul megbízhatatlanok, nehezek, sok kell belőlük és folyamatosan gyengülnek/cserélendők.
    Az elektromotor olcsó, karosszéria ugyanaz, még váltómű és kuplung (+motorolaj, hűtőfolyadék és a nekik szükséges mechanika-elektronika) se kell bele ... szóval kb üresen tátong a motortér (Sok aksit oda úgyse mernek tenni, mert az ha megsérül balesetben akkor folyik mindenre a sav és méreg.)
    Ha az aksikat nem nézzük, sokkal olcsóbb az elektromos kocsi, mint egy benzines.
  • gforce9 #25
    "Ha lenne egy hirtelen fejlesztés, amivel tényleg jó aksikat tudnának csinálni olcsón, akkor piszok hirtelen jönne az áttörés."

    Na ettől szerintem nem kell álmatlanul aludni :)
  • mrzed001 #24
    gforce: Ez igaz is, meg nem is.
    Ha lenne egy hirtelen fejlesztés, amivel tényleg jó aksikat tudnának csinálni olcsón, akkor piszok hirtelen jönne az áttörés.

    duke:
    A hatótáv nem választás kérdése, hanem E van és KÉSZ. Ülhetsz te az itt felsorolt autók bármelyikébe, ha az 95-110 km után leáll az út szélén, akkor leáll és kész, akárhogy is akarsz te választgatni. Aranyárért sokkal drágábbat meg nem veszel, mert nem telik rá.
    Valamint, mindig mindenki elfelejti, hogy az aksik: hidegben maguktól merülnek, befagynak, elhagyják kapacitásuk egy részét/egészét.

    "az emberek 90%-a 40-50 km-nel kisebb tavolsagot tesz meg naponta autoval"
    Momentán ha ez igaz lenne, akkor nem lenne olyan gáz bejárni Budaörs, Monor, Fót, Dunakeszi, Szigetszentmiklós, vagy épp Gödöllő felől.
    És ez még csak az, hogy oda-vissza megy munkába meg haza. Az emberek ennyire nem unalmasak. Elmennek bevásárolni, elviszik az asszonyt, aztán gyereket ovi-iskola ésatöbbi. 100 km-rel erre nem lehet alapozni.
    Én csak pestről jártam át budára minden nap, de az is 2x18 km volt (a legrövidebb dugulós úton). Amikor kollégát felvettem, extra 2x5 km.
    És ebbe nincs benne hogy mondjuk kimentünk kajálni, vagy bármi. Ez eddig már túl van az 50 km-eren, és nem vidékről való bejárás, csak városon belüli.

    De ha igazad is lenne, az "emberek" 10% (akkor ez most a 10 millió magyar 10%-a, vagy a dolgozó 3,5 millió magyar 10%-a, vagy a szgépjármű 3 millió 10%-a ?? ... mindegy is ) egy ugyancsak nagy szám.


    "Szoval ha valaki elektromos autot, vesz, akkor nyilvan olyat vesz, ami megfelel az igenyeinek"
    Téves. Olyat vesz, amit meg tud engedni magának. Magyarán, az olcsóbbat. Pláne idehaza, ahol legszívesebben kormánykerék nélkül vennék, ha úgy olcsóbb egy kicsivel.
  • duke #23
    Ez igy nem realis, mert a hatotav csak valasztas kerdese. Ha valakinek nem eleg a 100 km, ami azert ritka lehet, (az emberek 90%-a 40-50 km-nel kisebb tavolsagot tesz meg naponta autoval) akkor olyan autot valaszt, ami 120-150 km-t is megtud tenni.
    Szoval ha valaki elektromos autot, vesz, akkor nyilvan olyat vesz, ami megfelel az igenyeinek.
  • gforce9 #22
    "csak momentán nincs megfizethető áron (tehát nincs). "

    Hátde erre írtam korábban, hogy felesleges tömegesen megjelenő többszázezres elektromos autót vizionálni, mert egyelőre marhadrága. Ez nagyon lassú folyamat lesz.
  • mrzed001 #21
    Szerintem te gondold át, hogy ha háromból KETTŐ (!!!) VALÓS hatótávja 100 km SINCS (és ember nem vérezteti meg számolja ki annyira a távot, hogy az út szélén maradjon, szóval -30% biztonsági tartalék !), akkor te bizony ott dugod be, ahol csak tudod. Még ha csak beugrassz egy boltba, akkor is.
    Álmodozni persze lehet 300 km-ert megtevő elektromos kocsikról ... csak momentán nincs megfizethető áron (tehát nincs).
  • gforce9 #20
    Azért kicsit ezt gondold át. Ha egy autónak hatótávja mondjuk 200 vagy 300km,(100 km-nél szinte mindegyik többet tud már ma is.) miafenének kéne tölteni a munkahelyen? Éjszaka azt a 40-50km (vagy még annyise) leautózott minuszt röhögve visszatölti. Ahol ez nem opció mondjuk a futárcégek, fuvarozók,stb. De nyilván nem is nekik kell átállni először. Egy átlag városi embernek full bőséggel elég, amit egy elektromos kocsi tud. Az infrastruktúra meg majd szép lassan kiépül, ha lesz rá kereslet.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.01.07. 13:53:44
  • mrzed001 #19
    gforce9:
    Bementél a munkahelyre, rádugod a kocsit, hogy kibírja hazáig. Nem rizikózol ilyennel, mert ha leállt, ezt nem pikk-pakk teletankolod.
    Ergo igen, megnő az esti áramfogyasztás, de a nappali is ! Így bár talán kisebb, de ugyanúgy lesz hegy és völgy áramhasználatban.

    duke:
    Csatoltam a tesztet. Élő teszt, nem az autógyártók hazugságai.
    És nem csak egy, hanem kapásból 3 külön gyártó kocsijáról.
    A legerősebb bírta 24 kWh-ás aksipakkal a 110 km-ert megtenni. ENNYI. Ez a tény. Meg amit ők is linkelnek előző cikkükben le van írva, hogy a töltési veszteség 30%. Mert mérték.
    És máris kijön a TÉNYLEGES és REÁLIS 32 kWh / 100 km.

    Amúgy be kell látni, az elektromos autók legnagyobb ellensége még mindig az, hogy nincs JÓ akkumulátor, ami tényleg elég nagy kapacitást lenne képes elraktározni.
    Így pedig a 100 km-eres 1 töltéses távval az emberek NEM MERNEK nekivágni a városnak (se, nemhogy vidékre lemenni !!)
    És ők ki merték véreztetni az utolsó wattig a kocsit, te meg én nem mernénk, mert nincs aki jön mögöttük hogy hazahúzzon.
    Nem lesz az elektromos alternatíva, amíg a 4-500 km-es távot nem tudják egy töltéssel abszolválni sajna.
    Ja, és mindezt fűtéssel, hűtéssel, lámpával és akár a luxusnak számító rádió használatával !