Berta Sándor

USA - a Volkswagen mellett további autógyártókat vizsgálhatnak

Tovább gyűrűzhet a néhány nappal ezelőtt kirobbant botrány.

Mint ismeretes, a Volkswagen azzal reklámozta a dízelautóit az Amerikai Egyesült Államokban, hogy különösen környezetbarát modellek, de ez csak akkor volt igaz, ha terhelési tesztnek vetették alá azokat és egy szoftver korlátozta a teljesítményüket. A konszern egy program segítségével játszotta ki a kibocsátott gázok értékeinek mérését. Így a teszteken sokkal jobb értékeket lehetett kimutatni, mint a mindennapi használat során. A Volkswagen ezért akár több mint 18 milliárd dolláros pénzbüntetésre számíthat az Amerikai Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivataltól (EPA), amely eljárást indított az ügyben.

Az EPA most bejelentette, hogy más gyártók dízeljárműveit is megvizsgálják. Emellett kiszivárgott, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium környezetvédelmi részlege is büntetőjogi eljárást indít. A hírt egyelőre sem a szaktárca, sem a gyártó nem kommentálta. Ezenkívül az Amerikai Egyesült Államok Képviselőházában meghallgatást tarthatnak a következő hetekben.

A német társaságnak nem csupán az imázskárral és a büntetéssel kell számolnia, hanem kártérítési perekkel, valamint az érintett gépkocsik visszahívása és átalakítása miatti tetemes költségekkel is. Az EPA ugyanakkor megállapította, hogy még nem történt visszahívási akció. Az első lépés az lehet, hogy a Volkswagen kidolgoz egy átalakítási tervet az érintett modellekhez, majd azt a hivatalnak el kell fogadnia és csak ezután tájékoztathatják a tulajdonosokat a visszahívásról. Ez a folyamat akár egy évig is eltarthat.

Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter azt nyilatkozta, hogy szigorú vizsgálatoknak vetik alá az érintett Volkswagen dízelautókat és Martin Winterkorn, a gyártó vezetője abszolút támogatásáról biztosította. A menedzser arról tájékoztatta a politikust, hogy Németországban nem került sor hasonló manipulációkra és az összes aktuális modell mentes az illegális szoftveres vagy más jellegű módosításoktól.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #9
    Ez a TTIP miatt van. A német ill európai autópiacot támadják, a VW és a BMW leáldozóban vannak.
  • Ender Wiggin #8
    Nem csak a VW-től, mert minden nagy csal, ez tutti. Ugyanakkor egyszerű nyomaték józsit rohadtul nem érdeklni, hogy mekkora a kibocsátás, ha étolajjal is elmegy a traktorja. Vagyis nem fog elfodulni a kedvenc márkájától. Én meg ugyanúgy szívom majd a kormot minden téli reggelen, mikor az egész utca csörögteti a szarjait fél órán át, mielőtt elindulna melóba.
  • sola #7
    A győri kollégáknak szerintem nagyjából mindegy, hogy dízel vagy elektromos hajtásláncokon dolgoznak.

    Persze időlegesen rosszul jön majd, hogy a vevők elfordulnak a VW dízelektől és leesik a termelés, de talán később helyreáll a bizalom.
  • sola #6
    Ez a botrány az egészségünknek nagyon jól fog jönni.

    Emiatt valószínűleg drasztikusan megszigorítják majd a kibocsátás vizsgálatokat és a csalásokra kiszabott cég és személyi kriminális büntetéseket. Szerencsésebb esetben a Winterkorn-t konkrétan lesittelik és az összes többi autógyár vezetőjének egy életre elmegy a kedve az ilyesmitől.

    Tekintettel arra, hogy a dízelek valós kibocsátásával nagyon nehéz mit csinálni, ha a jelenlegi performancia elvárásoknak meg kell felelni, jó eséllyel az autógyártók elfordulnak a dízelektől és még az eddiginél is komolyabban nekilátnak beruházni a hibrid és tisztán elektromos autóikba (már most is van minden nagyobb autógyártónak ilyen termék vonala).

    Ha pedig az autógyártás drasztikusan elmegy elektromos irányba, leesnek a gyártási költségek és felmennek az eladások, az már középtávon is nagyon feljavítja majd a nagyvárosok élhetőségét. Budapest különösen szennyezett, itt idővel nagyon érezhető javulás állna be.
  • Ender Wiggin #5
    Ja, hát igen, az érintett motorok jó része GYőrben készül... minden azon múlik, hogy mekkora hatással lesz a botrány a dízel-uralomra. De lefogadom, hogy a MB és a BMW ugyanígy manipulál. De ha a botrány pármillió dízellel kevesebbet eredményez az utakon, már mindenki jobban járt. Főleg a nagyvárosok lakói... (elbocsátás ide vagy oda)
  • Tetsuo #4
    Remélem azért a győri elbocsájtásoknak nem fogsz ennyire örülni.
  • Jawarider #3
    Helyes.
  • Ender Wiggin #2
    ezeknél a kamu dízeleknél egy V8-as superchargeres autó is jobban védi a környezetet. máskérdés, hogy a fillérbaszók olcsóbban tankolják.
  • Tetsuo #1
    A TTIP miatt hasonló piacvesztések várhatók más európai vállalatoknál is.