Gyurkity Péter
Kaliforniában terjedhetnek el a hidrogénautók
Az üzemanyagcellákra építő járművek a további töltőállomások kiépítésével kapnak újabb lökést.
Kalifornia a jelek szerint szeretne az élen járni a tengerentúlon a hidrogén üzemanyagcellákra épített autók elterjedésében, ennek érdekében ugyanis hajlandók komolyabb összeget áldozni a szükséges töltőállomások kiépítésére. Eddig ez (a fejlesztések ára mellett) komoly akadályt jelentett, a probléma azonban néhány év alatt enyhülni fog.
A Csendes-óceán partján lévő államban jelenleg alig néhány száz ilyen autó fut az utakon, dacára annak, hogy az IT és a filmiparnak köszönhetően milliomosokból egyáltalán nincs hiány. A hidrogéntechnológiára építő autók elterjedésében azonban komoly gátat jelentett a kompatibilis töltőállomások hiánya, ezekből ugyanis mindössze 10 ilyen áll az autótulajdonosok rendelkezésére, miközben legalább 100-ra lenne szükség ahhoz, hogy viszonylag nagy biztonsággal hagyják el a nagyvárosok területét és utazzanak az autópályán egyéb települések felé. Most az állami energiaügyekért felelős bizottság sietett az autósok segítségére, ugyanis 20 millió dollárt ígértek meg a hálózat kiépítésének támogatására, amivel 50 ilyen állomás jelenhet meg a térképen.
Kiemelt jelentőségű lesz a Los Angeles és San Francisco közötti útvonal elérhetővé tétele, hiszen ez nyilván a legnagyobb népszerűségnek örvendő folyosó, egy új állomás létrejöttével pedig idén októbertől nyugodtan nekivághatnak az útnak azok, akik a ma átlagosnak mondható 480 km távolságot tudják megtenni különleges járműveikkel. Maguk az autógyártók eközben szintén dolgoznak a piac kiszélesítésén, a Toyota például 5680 szabadalmat tesz szabadon hozzáférhetővé, a Honda pedig 2016-ra ígéri új FCV autóját, az egy év múlva esedékes márciusi japán rajtot követően.
Ahogy arról korábban mi is írtunk, az Audi is megtalálható ebben a szegmensben, így lassan minden jelentősebb autógyártó beszáll a versenybe, ami az évtized végére elhozhatja az áttörést.
Kalifornia a jelek szerint szeretne az élen járni a tengerentúlon a hidrogén üzemanyagcellákra épített autók elterjedésében, ennek érdekében ugyanis hajlandók komolyabb összeget áldozni a szükséges töltőállomások kiépítésére. Eddig ez (a fejlesztések ára mellett) komoly akadályt jelentett, a probléma azonban néhány év alatt enyhülni fog.
A Csendes-óceán partján lévő államban jelenleg alig néhány száz ilyen autó fut az utakon, dacára annak, hogy az IT és a filmiparnak köszönhetően milliomosokból egyáltalán nincs hiány. A hidrogéntechnológiára építő autók elterjedésében azonban komoly gátat jelentett a kompatibilis töltőállomások hiánya, ezekből ugyanis mindössze 10 ilyen áll az autótulajdonosok rendelkezésére, miközben legalább 100-ra lenne szükség ahhoz, hogy viszonylag nagy biztonsággal hagyják el a nagyvárosok területét és utazzanak az autópályán egyéb települések felé. Most az állami energiaügyekért felelős bizottság sietett az autósok segítségére, ugyanis 20 millió dollárt ígértek meg a hálózat kiépítésének támogatására, amivel 50 ilyen állomás jelenhet meg a térképen.
Kiemelt jelentőségű lesz a Los Angeles és San Francisco közötti útvonal elérhetővé tétele, hiszen ez nyilván a legnagyobb népszerűségnek örvendő folyosó, egy új állomás létrejöttével pedig idén októbertől nyugodtan nekivághatnak az útnak azok, akik a ma átlagosnak mondható 480 km távolságot tudják megtenni különleges járműveikkel. Maguk az autógyártók eközben szintén dolgoznak a piac kiszélesítésén, a Toyota például 5680 szabadalmat tesz szabadon hozzáférhetővé, a Honda pedig 2016-ra ígéri új FCV autóját, az egy év múlva esedékes márciusi japán rajtot követően.
Ahogy arról korábban mi is írtunk, az Audi is megtalálható ebben a szegmensben, így lassan minden jelentősebb autógyártó beszáll a versenybe, ami az évtized végére elhozhatja az áttörést.