Gyurkity Péter
Hidrogén-hibriddel jön az Audi A7 h-tron quattro
Az Audi tökéletesítette a technológiát, új sportautójuk 500 km-es hatótávval futhat be.
Folyamatosan mutatják be az újabb és újabb megoldásokat a Los Angeles Auto Show alatt, itt pedig már sorrendben a harmadik hidrogén üzemanyagcellás fejlesztést ismerhettük meg. Elsőként a Honda rántotta le a leplet HCV névre keresztelt koncepciójáról, ezt követte a Toyota Mirai, most pedig az Audi jelezte, hogy elkészültek saját újdonságukkal.
Az Audi A7 Sportback h-tron quattro nevének megfelelően egy kifejezetten sportos alkatot ölt, amely az eddigieknél nagyobb hatótávolságot, mi több, a hidrogén mellett hibrid hajtást is kínál, hiszen a 8,8 kilowattórás elektromos alternatíva révén nem kell mindig az új fejlesztésre támaszkodnunk. A gyártó egészen pontosan egy picivel 500 kilométer feletti hatótávot ígér, ez a hibrid (elektromos) hajtás révén még további 50 km-rel egészül ki. 100 km megtételéhez mindössze 1 kg hidrogénre van szükség, ez 3,7 liter benzinnek megfelelő energiát biztosít – a feltöltést az akkumulátor esetében (230 volt mellett) 4 óra alatt hajthatjuk végre, míg a hidrogénüzemű motornál ez alig néhány perc alatt megvalósítható.
100 km/h-s sebességre alig 7,9 másodperc alatt gyorsul fel az új autó, maximális sebessége 180 km/h. A károsanyag-kibocsátás gyakorlatilag nem létezik, itt mindössze néhány csepp víz landol az aszfalton. A teljes elektromos rendszer 170 kilowattot biztosít, ezt négykerék-meghajtással teszik még biztonságosabbá, a gyártó szerint pedig a h-tron koncepció igazolja, hogy sikerült tökéletesíteniük a technológiát, amely a szükséges infrastruktúra és a piaci feltételek rendelkezésre állása esetén azonnal sorozatgyártásba kerülhet.
Az üzemanyagcellás rendszer -28 Celsius-fok felett gond nélkül üzemel, ennek hatásfoka pedig 60 százalék, ami csaknem kétszerese a hagyományos robbanómotoros megoldásoknál látottaknak. Azt még nem árulták el, hogy a piaci debütálásra pontosan mikor kerülhet sor, mint ahogy azt sem tudjuk, hogy hány példányt szeretnének legyártani az érdekes megoldásból. Az ár szintén ismeretlen, ez azonban nagy valószínűséggel a Toyota Mirai 57 ezer dolláros (csaknem 14 millió forintos) ára felett lesz.
Folyamatosan mutatják be az újabb és újabb megoldásokat a Los Angeles Auto Show alatt, itt pedig már sorrendben a harmadik hidrogén üzemanyagcellás fejlesztést ismerhettük meg. Elsőként a Honda rántotta le a leplet HCV névre keresztelt koncepciójáról, ezt követte a Toyota Mirai, most pedig az Audi jelezte, hogy elkészültek saját újdonságukkal.
Az Audi A7 Sportback h-tron quattro nevének megfelelően egy kifejezetten sportos alkatot ölt, amely az eddigieknél nagyobb hatótávolságot, mi több, a hidrogén mellett hibrid hajtást is kínál, hiszen a 8,8 kilowattórás elektromos alternatíva révén nem kell mindig az új fejlesztésre támaszkodnunk. A gyártó egészen pontosan egy picivel 500 kilométer feletti hatótávot ígér, ez a hibrid (elektromos) hajtás révén még további 50 km-rel egészül ki. 100 km megtételéhez mindössze 1 kg hidrogénre van szükség, ez 3,7 liter benzinnek megfelelő energiát biztosít – a feltöltést az akkumulátor esetében (230 volt mellett) 4 óra alatt hajthatjuk végre, míg a hidrogénüzemű motornál ez alig néhány perc alatt megvalósítható.
100 km/h-s sebességre alig 7,9 másodperc alatt gyorsul fel az új autó, maximális sebessége 180 km/h. A károsanyag-kibocsátás gyakorlatilag nem létezik, itt mindössze néhány csepp víz landol az aszfalton. A teljes elektromos rendszer 170 kilowattot biztosít, ezt négykerék-meghajtással teszik még biztonságosabbá, a gyártó szerint pedig a h-tron koncepció igazolja, hogy sikerült tökéletesíteniük a technológiát, amely a szükséges infrastruktúra és a piaci feltételek rendelkezésre állása esetén azonnal sorozatgyártásba kerülhet.
Az üzemanyagcellás rendszer -28 Celsius-fok felett gond nélkül üzemel, ennek hatásfoka pedig 60 százalék, ami csaknem kétszerese a hagyományos robbanómotoros megoldásoknál látottaknak. Azt még nem árulták el, hogy a piaci debütálásra pontosan mikor kerülhet sor, mint ahogy azt sem tudjuk, hogy hány példányt szeretnének legyártani az érdekes megoldásból. Az ár szintén ismeretlen, ez azonban nagy valószínűséggel a Toyota Mirai 57 ezer dolláros (csaknem 14 millió forintos) ára felett lesz.