Gyurkity Péter

Hidrogén-hibriddel jön az Audi A7 h-tron quattro

Az Audi tökéletesítette a technológiát, új sportautójuk 500 km-es hatótávval futhat be.

Folyamatosan mutatják be az újabb és újabb megoldásokat a Los Angeles Auto Show alatt, itt pedig már sorrendben a harmadik hidrogén üzemanyagcellás fejlesztést ismerhettük meg. Elsőként a Honda rántotta le a leplet HCV névre keresztelt koncepciójáról, ezt követte a Toyota Mirai, most pedig az Audi jelezte, hogy elkészültek saját újdonságukkal.

Az Audi A7 Sportback h-tron quattro nevének megfelelően egy kifejezetten sportos alkatot ölt, amely az eddigieknél nagyobb hatótávolságot, mi több, a hidrogén mellett hibrid hajtást is kínál, hiszen a 8,8 kilowattórás elektromos alternatíva révén nem kell mindig az új fejlesztésre támaszkodnunk. A gyártó egészen pontosan egy picivel 500 kilométer feletti hatótávot ígér, ez a hibrid (elektromos) hajtás révén még további 50 km-rel egészül ki. 100 km megtételéhez mindössze 1 kg hidrogénre van szükség, ez 3,7 liter benzinnek megfelelő energiát biztosít – a feltöltést az akkumulátor esetében (230 volt mellett) 4 óra alatt hajthatjuk végre, míg a hidrogénüzemű motornál ez alig néhány perc alatt megvalósítható.


100 km/h-s sebességre alig 7,9 másodperc alatt gyorsul fel az új autó, maximális sebessége 180 km/h. A károsanyag-kibocsátás gyakorlatilag nem létezik, itt mindössze néhány csepp víz landol az aszfalton. A teljes elektromos rendszer 170 kilowattot biztosít, ezt négykerék-meghajtással teszik még biztonságosabbá, a gyártó szerint pedig a h-tron koncepció igazolja, hogy sikerült tökéletesíteniük a technológiát, amely a szükséges infrastruktúra és a piaci feltételek rendelkezésre állása esetén azonnal sorozatgyártásba kerülhet.

Az üzemanyagcellás rendszer -28 Celsius-fok felett gond nélkül üzemel, ennek hatásfoka pedig 60 százalék, ami csaknem kétszerese a hagyományos robbanómotoros megoldásoknál látottaknak. Azt még nem árulták el, hogy a piaci debütálásra pontosan mikor kerülhet sor, mint ahogy azt sem tudjuk, hogy hány példányt szeretnének legyártani az érdekes megoldásból. Az ár szintén ismeretlen, ez azonban nagy valószínűséggel a Toyota Mirai 57 ezer dolláros (csaknem 14 millió forintos) ára felett lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • teddybear #25
    Ami a Greenpeace és a többi megélhetési zöldet illeti, kb. ugyanaz a véleményem. Már régen nem a természet védelme a legfőbb céljuk. Most már részben a pénzre, részben meg a politikai hatalomra hajtanak.

    A bioüzemanyag csak akkor jó, ha az élelmiszer ipari hulladékból illetve az állattenyésztési melléktermékekből állítják elő. Abból ami amúgy nem kerülne felhasználásra.
    Azért termelni élelmiszernövényeket, hogy aztán a benzintankba kerüljön a termés, az pazarlás. Épp úgy, mint amikor kávéval fűtötték a gőzmozdonyokat, gőzhajókat.
    A közlekedést jobban is meg lehet szervezni annál ahogy most van.
  • NEXUS6 #24
    Ne tartsd magadban, figyelek!
  • T2k #23
    "Baszátok meg!"

    Az két essz te .

    "Te vagy a Kötsögláma kiskomám."

    Igen, kb egy ennyire megalapozott és tudományos igényű reagálást vártam tőled.
    Az meg még röhejesebb hogy az állítólagos szuperválaszodat az sg lenyelte. Ez már nem is a hanem egyenesen a fasz szint.
  • NEXUS6 #22
    Baszátok meg!

    Írtam egy szép korrekt nem anyázós választ erre a hányástengerre, de a SG jól lenyelte, faszom ebbe a fórum rendszerbe.
    (Küldök az informatikusotoknak egy sajtreszelőt azzal recskázzon!)

    Szal röviden válaszolok inkább: Te vagy a Kötsögláma kiskomám.
    Xopjál le bőnyállal.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2014.11.28. 17:18:49
  • T2k #21
    "Van ahol 90% a fosszilis pl Lengyelország."

    Ja, és van ahol meg 99%-ban vízerőművekből jön, pl. Norvégia.

    "A villanyautók bevezetésévvel a villanyáram igény jelentősen megugrana"

    A villanyatókat már rég "bevezették" de ettől rohadtul nem ugrott meg a villamosenergia fogyasztás, sőt csökkent. Hány milliárdszor kell még ezt az idiotizmust előadni? Vagy szerinted aki villanyautót vezet az egyszerre, ugyanabban az időben egy olajosat is? Mert csak ebben az esetben lenne lehetséges hogy "megugrik" az áramigény. Persze Te ezt nem érted, hiszen fingod sincs arról hogy készül a benzin/gázolaj és hogy a kőolaj finomításának mekkora a villamosenergia igénye. Ez persze önmagában még nem lenne baj, de hogy ezt a baromságot terjeszted és hülyíted a többieket az már igen.
    Az összes többi következtetésed amit a villanyáram megugrásából levezettél értelemszerűen szintén úgy marhaság ahogy van.
  • Tetsuo #20
    Na igen és a "megújulók" nem is lehetnek alaperőművek, mert a teljesítményük és a rendelkezésreállásuk rapszódikus, mint az időjárás.
  • Tetsuo #19
    Az igazi zöldek vagyis a környezetvédők a biodízel ellen vannak, hiszen hatalmas kárt okoznak az ültevények. ;-)
    A libsi zabhegyezők a Greenpeace-nél és hasonló sóhivatalokban nem értenek a természethez (sem).
  • NEXUS6 #18
    Szóval jelenleg a világ villamosenergiai porfóliója 70%-ban fosszilis, ez az átlag a fejlett országokra is igaz nagyjából. Van ahol 90% a fosszilis pl Lengyelország.

    A villanyautók bevezetésévvel a villanyáram igény jelentősen megugrana, amit zöldenergiából egyrészt gazdaságtalan, másrészt környezetromboló lenne biztosítani. Mindenhova szél, nap, vízi erőműveket kéne telepíteni, ami akkora környezetátalakítással járna legalább, mint amit most a fosszilis energia termelés nyakába varrnak.
    Marad a vállalhatatlan atom.

    Szal marad az atom. Csakhogy pl a villany/H autók gyártásának felfuttatása kb 5 év, ha van rá igény. Az erőművi kapacitás bővítés, a fosszilis lecserélése, meg mondjuk 20-25 éves projekt.
    Ja és ilyen mértékű hosszútávú beruházásra jelenleg nincs a világnak pénze. Illettve van, mert 2008-ban kb ilyen nagyságú pénzzel léptek le a bankárok + ami kárt okoztak az egyes országoknak, minden egyes embernek.

    Szal ez a kérdés is dúrva pénzügyi reformokat is követelne pl.
  • NEXUS6 #17
    Ja, de az atom manapság kihalófélben levő koncepció, aki felvállalja az automatikus csatlakozik a Putyin féle gonosz tengelyéhez. Habár szomorú tény, hogy egyszerűen nincs jobb technológia a tarsolyunkra a környezeti és energetikai szempontok optimális megoldására.

    A bájódájzel meg, mint az íróasztal mellett ülő zöldgondolkodású szakemberek szellemi gyermeke jön ide. Az ilyenre mondta az egyik kollégánk, hogy ugyan ez egy halva született ötlet, de mi majd felneveljük!
    XD
  • NEXUS6 #16
    Örülök, hogy ezexerint te ezt megtudod venni. Gondolom vagy 2X annyiba kerül, mint egy hasonló teljesítményű, bazinagy, családi limó! Az kb 16 milka kemény konvertibilis magyar Ft-ban.

    Ha poén volt, akkor bocs, de nem raktál szmájlit. ;)